  • Data: 2015-08-07 08:02:55
    Temat: Re: Zamaist wojen na OS-y...
    Od: "Dziki Facet" <s...@f...u> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .08.2015 o 20:23 P.B. <p...@w...pl> pisze:

    > A ja po krótkiej ekscytacji Q5 oddałem go żonie. Google maps działa, ale
    > nie można się zalogować do konta Google. Here maps się wywala. Od biedy

    Here to mi nawet na normalnym Windows nie działa ;) To taka atrapa a nie
    soft... Poza tym, o ile Google Maps mają aktualne foty i mało jest już
    miejsc z kleksami, podobnie Bing, o tyle Here wciąż straszy zielonymi
    rzygami. Ale odnośnie map Google, to jest trochę softu natywnego na BB
    wykorzystującego w/w. Większość wprawdzie płatnych, ale z tego co
    widziałem, ceny nie były jakoś oszałamiająco wysokie. A i te darmowe nie
    zatruwają człowieka nachalnymi reklamami jak to dzieje się czasem w
    Androidzie.

    > działał mi Naviexpert, ale jest od dłuższego czasu nieużywalny, a na
    > małym
    > ekraniku Q5 był bezużyteczny.
    > Niestety ale urządzenia BB z OS10 mimo, że perfekcyjne jako telefon i
    > terminal, w całej reszcie: gry, multimedia, aplikacje są sto lat za

    Mi zdecydowana większość gier na Z10 działała. Nie działały mi Fifa i
    jakieś wyścigi, ale one i na Androidzie nie chciały się uruchomić -
    wymagały albo konkretnej rozdzielczości albo nawet modelu. Nie działała mi
    też sprzętowa akceleracja odtwarzania plików wideo w np. MX Player (nawet
    na Androidach nie zawsze to chce działać). Ale bez tego filmy i tak
    śmigały. Myślę,że jakby pogrzebać, to i to by zadziałało, bo BB OS ma
    wirtualizację Androida, więc jest to sprzęt z dwoma systemami na raz.

    Nie wiem jak dawno temu używałeś Q5, aczkolwiek z wersji na wersję BB OS
    10.3 jest naprawdę coraz lepiej dopracowany odnośnie apek z Androida.
    Fakt, boli brak możliwości podpięcia pod konto Google. Co nie znaczy, że
    gmail nie działa ;)

> [...]
    > urządzeń pracujących przez BIS z kalendarzem Google - w Polsce chyba
    > nikomu
    > nie udało się tego zgłosić: support operatorów nie wie co to BIS, a BB
    > przyjmuje zgłoszenia tylko od operatorów. Po dwóch miesiącach to
    > naprawili,
    > a teraz znów padło. Do tego łącznie z synchronizacją kontaktów. Żeby było
    > weselej, to nawet komunikatu błędu terminal nie dał, więc nawet nie wiem
    > od
    > kiedy terminal żył sobie własnym życiem nie zsynchronizowany z chmurą.

    O ile mi wiadomo, to BIS wymarł. Pozostał BES. Ba! BIS w BB OS 10 nie jest
    chyba nawet już wspierany.
    Ja kontakty mam podpięte pod konta google i outlook.com, dzięki czemu mam
    je również na innych urządzeniach...

    Faktem jest jednak brak wsparcia o którym piszesz. Ale znów - czy taki
    Google zapewnia Ci wsparcie? Odsyła Cię do producenta słuchawki, a ten ...
    w zależności albo pomoże albo oleje. Nie wiem jak z MS, acz u nich też to
    wsparcie w innych dziedzinach wygląda pokracznie.

    Obecnie największą zaletą BB jest sprzętowa klawiatura. Mi po kilku latach
    miziania paluchem po ekranie, wciąż jej brakuje (dawniej miałem Nokię
    E75). I chyba dlatego kolejnym modelem jaki kupię będzie Passport. Taki
    fon typowo do pracy, coby wygodnie i szybko odpisać na maila (przez to nie
    musieć wyjmować laptopa), a do gier... Heh, 2048 da się odpalić, więc nie
    narzekam ;)

    > A kontynuując wojnę na OS :) - fajny jest Windows Phone. W wersji 8.1
    > system jest całkiem używalny. W sklepie z aplikacjami nie ma tyle w
    > Androidzie, ale 90% aplikacji do codziennego użytku jest w wersji na WP.

    Też zastanawiam się nad WP jako drugi tel. Wraz z nadejściem 10-ki,
    synchronizacja tego z systemem wygląda obiecująco. Acz podejrzewam, że
    funkcjonalność podobną do Blend osiągnie dopiero gdzieś za 1-2 lata. O ile
    w ogóle, bo MS chce iść raczej w stronę zrobienia z telefonów przenośnych
    komputerków, które po podłączeniu do monitora i klawiatury zamieniają się
    w stacje robocze z Officem.

    > Do
    > tego w system jest wbudowana świetna przeglądarka i bardzo porządny
    > klient
    > poczty.

    Co jak co, ale odnośnie obsługi poczty w BB nie mogę nic zarzucić. Śmiało
    mogę stwierdzić, że nawet płatne apki na Androida mogą mieć kompleksy. Z
    żadnym dostawcą nie miałem problemów. Świetne dopracowanie zarówno kont
    googla jak i MS/Exchange oraz IMAP/Push itd.

    > Ale i tak pozostaje jedna prawda: naprawdę pełny wybór aplikacji,
    > sprzętu,
    > akcesoriów jest tylko dla Androida: telefony od 200PLN do 4000PLN -
    > wodoodporne, małe, duże, koreańskie, japońskie, chińskie. Każdy znajdzie
    > coś dla siebie.

    To prawda, Androidów do wyboru do koloru. Gdyby to jeszcze miało jakieś
    wsparcie na aktualizację systemu. Owszem, można zrootować i bawić się
    cyanogenem, ale nie o to przecież chodzi...

    > Ja próbowałem z BB, mam Lumię z WP, a i tak okazało się, że aplikacja,
    > które jest mi niezbędna do pracy, występuje wyłącznie w wersji na
    > Androida
    > (nie działa zainstalowana na BB OS10 - fon musi być zalogowany do konta
    > Google), co dla mnie kończy temat wyboru systemu dla telefonu :/

    Mi też doskwiera brak wsparcia w BB OS10 dla tun/tap przez co nie mogę
    utworzyć sobie tunelu VPN do firmy. Owszem, ma wsparcie dla protokołów
    Cisco/Juniper, a nawet IKEv2 od MS. Co nie zmienia faktu, że l2tp, sstp,
    pptp, openvpn nie działają.

    Dlatego przekonałem się, że nie ma systemu idealnego ;) Każdy wybiera
    najmniejsze zło ;)