  • 21. Data: 2013-05-10 23:02:36
    Temat: Re: Zakup samochodu z automatyczną skrzynią biegów
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 15:59:28 UTC+2 użytkownik Sebastian napisał:

    > IMO do ASB szukaj auta o większej pojemności (mocy) - co najmniej 1.6 benzyna >/1,8
    diesel (min. 110 KM) - większa moc to proporcjonalnie mniejsze straty paliwa > na
    "obsłużenie" skrzyni (nie dotyczy ASB 2-sprzęgłowych).

    Nie jest to regula...technika idzie do przodu i np skrzynie zautomatyzowane toyoty wg
    niektorych wlascicieli "daja rade"...fakt, ze jezdzi sie tym ciut kretynsko, ale po
    zmianach softu dopracowano to na tyle, ze wytrzymuje calkiem duze przebiegi.
    Dodatkowo jest to chyba jedyna skrzynia zautomatyzowana jaka fachmani podejmuja sie
    naprawiac - o innych wynalazkach nie slyszalem.

    > W podanych rocznikach szukał bym auta ze stosunkowo trwałą skrzynią typu
    >wspomniana jf506e jatco, gdzie oprócz możliwości manualnej zmiany biegów >skrzynia
    dostosowuje tryb pracy do stylu jazdy

    A podasz zrodlo? Bo wg mnie ta skrzynia ma adaptacje pod silnik a nie pod styl
    jazdy...IMO ponioslo kolege ;-)
    Adaptujaca sie do stylu jazdy szoferaka to np stary, dobry Invecs gdzie po resecie
    prunda trzeba bylo przez 200K uczyc skrzynie jak ma zmieniac biegi.
    --
    Dman-666

  • 22. Data: 2013-05-11 12:08:09
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > Miałem 13 lat Hyundaiem Pony, miał skrzynię KM175 od Mitsubishi, bardzo
    > byłem z niego zadowolony. Poszedł na złom tylko dlatego, że miał już 20
    > lat i blacharka mu się skończyła ;).
    > W Matrixie montowali skrzynie A4AF3 lub A4BF3, jak widzę to tylko tam
    > stosowane, za dużo o nich powiedzieć nie mogę.

    Dziękuję za odpowiedź.
    A po czym poznac Golfa z Jatco JF506E? W opisach Golfów często jest napisane
    Tiptronic, czy to ta skrzynia? Czy opisy na lewarku są jakieś
    charakterystyczne i pozwalające na identyfikację skrzyni Jatco?

    Mamy obejrzeć również Suzuki Wagon R+, Suzuki Alto i Nissana Micrę z CVT. Co
    o nich sądzisz?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 23. Data: 2013-05-11 14:54:16
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 5/9/2013 8:44 AM, Robson wrote:

    > Raczej jest droga w naprawie, jeden siłownik do "wajhowania" lub
    > wciskania sprzęgła kosztuje 2kzł. Ja testowałem w Clio, jeździ się
    > fatalnie, silnik wyje przy zmianach biegów, przy ruszaniu pod górkę
    > ucieka do tyłu - masakra.

    Tu chyba nie cofało bo miało ten systemik i hamulce sam naciskał.

    Clio nigdy nie jechałem żadnym, to nie wiem jak jest, z renówek
    to one mają nieporównywalnie lepsze skrzynie, przynajmniej
    safrane initiale, safrane, vel satis i espace. (2.5,3.0,3.5,3.5l)

    silnik nie wył jakoś, ale robił małe "przegazówki" i faktycznie
    jako kierowca to b. dziwne jest, jako pasażer to jak jazda
    autem z manualem, zwykły automat płynie pcha cały czas.

    Kopa do jakiś 80km/h miało prawie jak velsatis 3.5 :)
    chyba 125koni/1tonę :) (vs 245km/1.8tony)

    > No tak, stara zasada, jeśli nie potrafisz zrobić dobrze to zrób to ładnie.

    C2 to złe auto po prostu, może i lepsze od corsy ale i tak złe ;)

    To co mnie zdziwiło to było że wtedy naprali to elektroniką aż tak
    chyba nawet radar do tempomatu miało, ale fotel sam nie jeździł,
    kierownica też, memory nie było i zwykły kluczyk.

    ładne to to nie jest, jeździ źle a po zakrętach i koleinach to
    go tylko esp trzyma.

  • 24. Data: 2013-05-13 09:40:03
    Od: Sebastian <s...@g...com>

    W dniu piątek, 10 maja 2013 23:02:36 UTC+2 użytkownik Dman666 napisał:
> [...]

    prunda trzeba bylo przez 200K uczyc skrzynie jak ma zmieniac biegi.

    Styl jazdy kierownika przekłada się bezpośrednio na pracę silnika - dokładnie chodzi
    o dynamikę (lub jej brak) w używaniu pedału gazu.
    pzdr