-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Poldek <p...@i...eu>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zakup felgi
Date: Fri, 06 Jun 2014 21:04:06 +0200
Organization: CCP
Lines: 42
Message-ID: <lmt3b7$5o7$2@usenet.news.interia.pl>
References: <lmia4e$kfs$1@node1.news.atman.pl>
<538cfa1a$0$2234$65785112@news.neostrada.pl>
<lmiu7p$q48$1@usenet.news.interia.pl> <lmkj92$1ngd$1@news2.ipartners.pl>
<lmlhpk$971$1@usenet.news.interia.pl>
<5391bea9$0$2161$65785112@news.neostrada.pl>
<lmsfq6$95c$1@node1.news.atman.pl>
<5391dcc4$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 89-76-84-246.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1402081447 5895 89.76.84.246 (6 Jun 2014 19:04:07
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Jun 2014 19:04:07 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:29.0) Gecko/20100101 Firefox/29.0
SeaMonkey/2.26
In-Reply-To: <4...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2535006
[ ukryj nagłówki ]k...@g...com wrote:
> W dniu piątek, 6 czerwca 2014 17:22:43 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
>> Tomasz Wójtowicz wrote:
>>
>>> W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:
>>
>>>
>>
>>>> Co ma do tego nacisk na oś?
>>
>>>> Jeżeli na kołach są różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje
>>
>>>> się wcześniej niż drugie.
>>
>>>>
>>
>>>
>>
>>> Przecież moment powstaje z pędu całego samochodu. Moment bezwładności
>>
>>> felgi to przy tym pierdnięcie.
>>
>>>
>>
>>> Kilka lat przejeździłem z różnymi felgami stalowymi (inna liczba
>>
>>> wyciętych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na prostej
>>
>>> i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego ściągania.
>>
>>
>>
>> https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowa
na
>
> Masz rację że istnieje pojęcie masy nie resorowanej. Ale nie bierzesz pod uwagę że
nie liczy się w opisywanym przypadku to że felga będzie miała inną masę a różnica
masy pomiędzy lewą i prawą stroną. W skład masy nie resorowanej wchodzi wiele
elementów a nie tylko felga. Jak felga będzie cięższa albo lżejsza o 10 deko to 10
deko stanowi ułamek masy nieresorowanej jaka przypada na koło.
Oprócz pojęcia masy nieresorowanej warto jeszcze odwołać się do drugiego
pojęcia, które ściśle się z nim wiąże w omawianym kontekście, czyli
efektu żyroskopowego. Przy założeniu, że po lewej mamy koło o takiej
samej masie, jak po prawej, ale różny jest rozkład masy, to efekt
żyroskopowy na każdym z tych kół będzie różny.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.14 21:16 tck
- 06.06.14 21:53 Tomasz Wójtowicz
- 06.06.14 22:53 k...@g...com
- 07.06.14 13:33 J.F.
- 07.06.14 15:01 k...@g...com
- 10.06.14 01:09 MichaelData(R)
- 16.06.14 11:54 Poldek
- 16.06.14 12:15 Tomasz Pyra
- 16.06.14 12:16 Tomasz Pyra
- 18.06.14 01:18 MichaelData(R)
- 18.06.14 14:56 Tomasz Wójtowicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod