eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakup felgiRe: Zakup felgi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakup felgi
    Date: Fri, 06 Jun 2014 21:04:06 +0200
    Organization: CCP
    Lines: 42
    Message-ID: <lmt3b7$5o7$2@usenet.news.interia.pl>
    References: <lmia4e$kfs$1@node1.news.atman.pl>
    <538cfa1a$0$2234$65785112@news.neostrada.pl>
    <lmiu7p$q48$1@usenet.news.interia.pl> <lmkj92$1ngd$1@news2.ipartners.pl>
    <lmlhpk$971$1@usenet.news.interia.pl>
    <5391bea9$0$2161$65785112@news.neostrada.pl>
    <lmsfq6$95c$1@node1.news.atman.pl>
    <5391dcc4$0$2354$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 89-76-84-246.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1402081447 5895 89.76.84.246 (6 Jun 2014 19:04:07
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Jun 2014 19:04:07 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:29.0) Gecko/20100101 Firefox/29.0
    SeaMonkey/2.26
    In-Reply-To: <4...@g...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2535006
    [ ukryj nagłówki ]

    k...@g...com wrote:
    > W dniu piątek, 6 czerwca 2014 17:22:43 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
    >> Tomasz Wójtowicz wrote:
    >>
    >>> W dniu 2014-06-06 15:14, Poldek pisze:
    >>
    >>>
    >>
    >>>> Co ma do tego nacisk na oś?
    >>
    >>>> Jeżeli na kołach są różne momenty, to przy hamowaniu jedno koło blokuje
    >>
    >>>> się wcześniej niż drugie.
    >>
    >>>>
    >>
    >>>
    >>
    >>> Przecież moment powstaje z pędu całego samochodu. Moment bezwładności
    >>
    >>> felgi to przy tym pierdnięcie.
    >>
    >>>
    >>
    >>> Kilka lat przejeździłem z różnymi felgami stalowymi (inna liczba
    >>
    >>> wyciętych kółek) na jednej osi i nie odczułem żadnej różnicy. Na prostej
    >>
    >>> i przy hamowaniu auto jechało po linii, bez żadnego ściągania.
    >>
    >>
    >>
    >> https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=masa+nieresorowa
    na
    >
    > Masz rację że istnieje pojęcie masy nie resorowanej. Ale nie bierzesz pod uwagę że
    nie liczy się w opisywanym przypadku to że felga będzie miała inną masę a różnica
    masy pomiędzy lewą i prawą stroną. W skład masy nie resorowanej wchodzi wiele
    elementów a nie tylko felga. Jak felga będzie cięższa albo lżejsza o 10 deko to 10
    deko stanowi ułamek masy nieresorowanej jaka przypada na koło.

    Oprócz pojęcia masy nieresorowanej warto jeszcze odwołać się do drugiego
    pojęcia, które ściśle się z nim wiąże w omawianym kontekście, czyli
    efektu żyroskopowego. Przy założeniu, że po lewej mamy koło o takiej
    samej masie, jak po prawej, ale różny jest rozkład masy, to efekt
    żyroskopowy na każdym z tych kół będzie różny.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: