eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 193

  • 41. Data: 2012-02-08 22:12:43
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 08.02.2012 Kuba (aka cita) <y...@w...pl> napisał/a:

    >>> tylko, zeby chłodnica w ogole działała, najpierw musi zostać podłączona
    >>> do
    >>> obiegu przez termostat... a jeśli ten jest sprawny, to chłodnicy w ogole
    >>> może nie być, dopóki silnik nie osiągnie powiedzmy tych 70st celc.
    >>>
    >>> Pomijam ewentualne chłodzenie silnika powietrzem, które go owiewa... wg
    >>> mnie
    >>> to jest jednak pomijalne.
    >>
    >> IMO nie jest. Ale oczywiście termostat ważniejszy.
    >
    > wg mnie komora silnika jest na tyle nieszczelna, ze zakrycie małego grilla
    > przed chłodnicą ma pomijalny wpływ na ewentualne chłodzenie silnika
    > owiewanym powietrzem, choć oczywiście będzie to zależne od konkretnego auta
    > i osłon silnika. Generalnie jednak bezwładność masy żeliwa/aluminium jakim
    > jest silnik wg mnie jest spora, zeby takie chłodzenie miało istotny wpływ.

    Z drugiej strony chłodzenie przepływającym zimnym powietrzem jest
    skutecznym chłodzeniem. U mnie w zimie gródź pomiędzy silnikiem i kabiną
    jest zimna nawet pod koniec długiej trasy - a z jednej strony rozgrzany
    silnik, z drugiej strony ogrzana kabina. Tylko z tej pierwszej strony
    hula sobie wiatr...

    > ps. ale nie mówie, ze nie moge sie mylić.

    Mi się nie chce zakrywać chłodnicy i mierzyć czasów :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 42. Data: 2012-02-08 22:35:16
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:jgunut$gbm$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Z moich doświadczeń wynika, że im zimniej tym chłodzenie "owiewowe"
    > silnika ma większy udział w odprowadzaniu ciepła.
    > Garbus, VW Ogórek, ciężarówki Tatra, że o Maluchu nie wspomnę - chłodzenie
    > powietrzne daje radę nawet w największe upały.


    no dobra, ale tam silniki są troche inaczej skonstuowane .. wlasnie pod
    kątem chłodzenia powietrzem. Inaczej policzone są też temperatury pracy
    takiego silnika, no i przede wszystkim powierzchnia chłodzenia jest większa,
    poprzez użebrowanie odpowiednich elementów.

    Pytanie czy silnik, którego konstrukcja nie przewidywała takiego chłodzenia,
    jest masywny i zwarty, a elementy, które powinny być chłodzone nie są
    wyeksponowane - jest wrażliwy na taki przepływ powietrza wokół niego i na
    ile zmienia sie przepływ powietrza przy zasłoniętej i nie zasłoniętej
    chłodnicy biorąc pod uwage brak szczelności kompry silnika i stosunkowo mały
    wlot powietrza przed samą chłodnicą...


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
    Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
    Volvo FL618 '97 250KM śmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł


  • 43. Data: 2012-02-08 22:39:02
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrnjj5pa7.q1h.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...
    >> ps. ale nie mówie, ze nie moge sie mylić.
    >
    > Mi się nie chce zakrywać chłodnicy i mierzyć czasów :)


    a już myslalem, ze wpadnie do dyskusji troche merytoryki praktycznej ;-)

    ps. a tak swoją drogą, to wlasnie przed wczoraj termostat w moim wehikule
    odszedł do krainy stałych temperatur ... i siem, żem wkurzył.
    Jako, ze jestem przeziembiony i nie amm garażu ... musze wymiane zlecić, a
    to nastąpi dopiero w piątek .. grrr. Nie dość, ze TDIki sie ciężko
    nagrzewają, to jeszcze ten gnojek przestał sie domykać.



    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
    Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
    Volvo FL618 '97 250KM śmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł


  • 44. Data: 2012-02-08 22:48:59
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:jgupqm$m6f$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości news:jgunut$gbm$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    >> Z moich doświadczeń wynika, że im zimniej tym chłodzenie "owiewowe"
    >> silnika ma większy udział w odprowadzaniu ciepła.
    >> Garbus, VW Ogórek, ciężarówki Tatra, że o Maluchu nie wspomnę -
    >> chłodzenie powietrzne daje radę nawet w największe upały.
    >
    >
    > no dobra, ale tam silniki są troche inaczej skonstuowane .. wlasnie pod
    > kątem chłodzenia powietrzem. Inaczej policzone są też temperatury pracy
    > takiego silnika, no i przede wszystkim powierzchnia chłodzenia jest
    > większa, poprzez użebrowanie odpowiednich elementów.
    >
    > Pytanie czy silnik, którego konstrukcja nie przewidywała takiego
    > chłodzenia, jest masywny i zwarty, a elementy, które powinny być chłodzone
    > nie są wyeksponowane - jest wrażliwy na taki przepływ powietrza wokół
    > niego i na ile zmienia sie przepływ powietrza przy zasłoniętej i nie
    > zasłoniętej chłodnicy biorąc pod uwage brak szczelności kompry silnika i
    > stosunkowo mały wlot powietrza przed samą chłodnicą...
    >
    >


    Pisałem już w tym wątku:
    "W Uno musiałem zasłonić połowę wlotów powietrza, inaczej po włączeniu
    ogrzewania kabiny przy -20C, silnik tak się wychładzał, że konieczne było
    ponowne włączanie ssania. Termostat był sprawny i profilaktycznie dwukrotnie
    wymieniany."


    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 45. Data: 2012-02-08 22:49:36
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-08 22:39, Kuba (aka cita) pisze:
    >
    > Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com>
    > napisał w wiadomości
    > news:slrnjj5pa7.q1h.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...
    >>> ps. ale nie mówie, ze nie moge sie mylić.
    >>
    >> Mi się nie chce zakrywać chłodnicy i mierzyć czasów :)
    >
    >
    > a już myslalem, ze wpadnie do dyskusji troche merytoryki praktycznej ;-)

    Karton blokujący chłodzenie powietrzem daje dużo (tak, chłodzenie
    powietrzem w czasie jazdy może być aż za bardzo skuteczne), ale
    problemy się pojawią w mieście, kiedy stoimy w korku.

    > ps. a tak swoją drogą, to wlasnie przed wczoraj termostat w moim
    > wehikule odszedł do krainy stałych temperatur ... i siem, żem wkurzył.
    > Jako, ze jestem przeziembiony i nie amm garażu ... musze wymiane zlecić,
    > a to nastąpi dopiero w piątek .. grrr. Nie dość, ze TDIki sie ciężko
    > nagrzewają, to jeszcze ten gnojek przestał sie domykać.

    Standard w VW (i okolicach) :)





  • 46. Data: 2012-02-08 23:00:20
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    news:jguqm0$33k$1@mx1.internetia.pl...
    >
    > Karton blokujący chłodzenie powietrzem daje dużo (tak, chłodzenie
    > powietrzem w czasie jazdy może być aż za bardzo skuteczne), ale
    > problemy się pojawią w mieście, kiedy stoimy w korku.

    ale masz na to jakieś konkretne sytuacje jako przykład, czy tylko tak dalej
    teoretyzujemy?

    ps. przypominam, ze mówimy o momencie, kiedy chodnica nie bierze udziału w
    chłodzeniu (jeszcze) i chodzi o chłodzenie samego silnika opływającym
    powietrzem, w szczególności jaka jest różnica w ilości przepływającego
    silnik powietrza przy zamkniętym wlocie w grillu i otwartym biorąc pod uwage
    wszelkie inne nieszczelności komory silnika.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica
    Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
    Volvo FL618 '97 250KM śmieciarka - lub zamienie na asenizacyjny

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł




  • 47. Data: 2012-02-08 23:06:45
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-08 23:00, Kuba (aka cita) pisze:
    >
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    > news:jguqm0$33k$1@mx1.internetia.pl...
    >>
    >> Karton blokujący chłodzenie powietrzem daje dużo (tak, chłodzenie
    >> powietrzem w czasie jazdy może być aż za bardzo skuteczne), ale
    >> problemy się pojawią w mieście, kiedy stoimy w korku.
    >
    > ale masz na to jakieś konkretne sytuacje jako przykład, czy tylko tak
    > dalej teoretyzujemy?

    Praktykę chyba mogę pominąć, ponieważ teoria w zupełności powinna
    wystarczyć. Zdaje się, że było to nawet ładnie wytłumaczone w
    jakiejś książce WKŁ(?) "Poprawa dynamiki i ekonomiczności silników
    itd.". Stare - ja wiem, lata 80?

    > ps. przypominam, ze mówimy o momencie, kiedy chodnica nie bierze udziału
    > w chłodzeniu (jeszcze) i chodzi o chłodzenie samego silnika opływającym
    > powietrzem, w szczególności jaka jest różnica w ilości przepływającego
    > silnik powietrza przy zamkniętym wlocie w grillu i otwartym biorąc pod
    > uwage wszelkie inne nieszczelności komory silnika.

    A co Ty chcesz przypominać? Mowa jest o chłodzeniu silnika (bloku,
    miski), a nie wpływie na chłodnicę, która jest czynna dopiero po
    osiągnięciu stosownej temperatury płynu w silniku.







  • 48. Data: 2012-02-08 23:08:32
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-08 08:49, szufla pisze:
    >
    >> _Podobno_ zalezy od silnika. Projektowane we wloszech nie za bardzo sa
    >> dostosowane do naszych warunkow zimowych i sa notorycznie niedogrzane
    >
    > Gdzie takie brednie opowiadaja ?
    >

    To nie brednie. Pojezdzij sobie jakimkolwiek Fiatem Ducato (takim do
    2005 - nie wiem jak nowsze modele, bo nikt ze znajomych nie ma) albo
    porozmawiaj z uzytkownikami. Blok silnika jest tak skutecznie chlodzony
    przez oplywajace powietrze, ze przy -15 musisz wybierac albo ciepla
    kabina, albo cieply silnik. No chyba ze zakryjesz przod kartonami.
    Inne Fiaty tez cierpia na ta przypadlosc, podejrzewam, ze idac tym
    tropem Alfy Romeo i Lancie rowniez.


    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG
    http://tablica.pl/oferta/audi-100-c4-czarna-gaz-lpg-
    mafia-look-IDvheh.html


  • 49. Data: 2012-02-08 23:16:45
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 08.02.2012 Kuba (aka cita) <y...@w...pl> napisał/a:

    >>> ps. ale nie mówie, ze nie moge sie mylić.
    >>
    >> Mi się nie chce zakrywać chłodnicy i mierzyć czasów :)
    >
    >
    > a już myslalem, ze wpadnie do dyskusji troche merytoryki praktycznej ;-)

    Dobra, poświęcę się. Ale jak mi kupisz dolną osłonę silnika i zapewnisz
    przez dwa dni stałą temperaturę i identyczne warunki drogowe (rozkład
    świateł i korki) :-)

    > ps. a tak swoją drogą, to wlasnie przed wczoraj termostat w moim wehikule
    > odszedł do krainy stałych temperatur ... i siem, żem wkurzył.
    > Jako, ze jestem przeziembiony i nie amm garażu ... musze wymiane zlecić, a
    > to nastąpi dopiero w piątek .. grrr. Nie dość, ze TDIki sie ciężko
    > nagrzewają, to jeszcze ten gnojek przestał sie domykać.

    Pociesz się: ja poległem na wymianie akumulatora w renault kangoo. Po
    godzinie walki się poddałem: nie dałem rady skutecznie przykręcić
    nowego. ASO mnie skasowało na 30+VAT (i tak musiałem podjechać po
    rozkodowanie radia) Na swoje usprawiedliwienie mam zdecydowanie zbyt
    kiepskie wyposażenie w narzędzia.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 50. Data: 2012-02-08 23:33:11
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    yabba wrote:
    > Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:jgupqm$m6f$1@inews.gazeta.pl...

    >> Pytanie czy silnik, którego konstrukcja nie przewidywała takiego
    >> chłodzenia, jest masywny i zwarty, a elementy, które powinny być
    >> chłodzone nie są wyeksponowane - jest wrażliwy na taki przepływ
    >> powietrza wokół niego i na ile zmienia sie przepływ powietrza przy
    >> zasłoniętej i nie zasłoniętej chłodnicy biorąc pod uwage brak
    >> szczelności kompry silnika i stosunkowo mały wlot powietrza przed
    >> samą chłodnicą...
    >
    >
    > Pisałem już w tym wątku:
    > "W Uno musiałem zasłonić połowę wlotów powietrza, inaczej po włączeniu
    > ogrzewania kabiny przy -20C, silnik tak się wychładzał, że konieczne
    > było ponowne włączanie ssania. Termostat był sprawny i
    > profilaktycznie dwukrotnie wymieniany."

    Kiedys w punto 1 podobnie.
    Trasa przy ponad -10 i bez tektury temp zamiast na srodku wskaznika opadala
    na min.

    Tmek

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 20


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: