eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
  • Data: 2012-02-15 14:32:09
    Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message
    news:jhdd52$143$1@news2.ipartners.pl...
    > W dniu 2012-02-12 14:37, Pszemol pisze:
    >
    >> Ale właśnie na tym polega praca analogowego regulatora... :-)
    >> Istotne jest to, że regulator nie otworzy się jak przerzutnik cyfrowy
    >> sterujący kluczem ON/OFF tylko będzie się otwierał powoli, tworząc
    >> małą szczelinkę przez którą zimny płyn z chłodnicy będzie się sączył
    >> do silnika ochładzając go na określonej temperaturze którą określił
    >> producent samochodu przewidując do niego taki a nie inny termostat.
    >
    > "Analogowość" (ciągłość) nie chroni przez wzbudzeniem układu z ujemnym
    > sprzężeniem zwrotnym. Serio :)
    > Wszystko zależy od stromości charakterystyki przejściowej termostatu oraz
    > stałych czasowych w układzie.
    > On musi być odpowiednio zaprojektowany, tak aby się nie wzbudzał w żadnych
    > warunkach (odpowiednie
    > zapasy stabilności). A to jest jednak pewna sztuka. Której, jak wynika z
    > praktyki, konstruktorzy
    > mechanicy często nie posiadają... "a wsadzimy typówkę i jakoś to będzie".
    > Serio.

    To nie konstruktorzy nie posiadają tylko użytkownicy aut którzy widzą
    że termostat do swojej toyoty kosztuje 3x tyle co ten od żuka więc
    biorą ten od żuka bo przecież to musi być to samo... i potem jest bieda.

    Gdyby taki jeden z drugim wymienił termostat na oryginalny jaki
    fabryka montuje to żadna tekturka nie byłaby do niczego potrzebna.
    Ja mam oryginalny termostat w swojej hondzie i wskazówka od
    temperatury stoi nieruchoma nawet w największe mrozy - tekturki nielziat!

    >> chłodnicy w nowoczesnych autach? Taki kawałek żaluzji przed
    >> chłodnicą kosztowałby grosze w masowej produkcji... Jakoś się
    >> tego nie robi - zastanawiałeś się dlaczego? Prosta odpowiedź
    >> jest taka: bo żaden sprawny samochód tego nie potrzebuje...
    >
    > Pytanie, czy taki poldek wyjeżdżał w 100% sprawny prosto z fabryki.
    > Patrząc na przykład na różnice w stopniu napełniania cylindrów wynikające
    > z wadliwej budowy kolektora - nie...

    Ale to inna inszość a poldek to nie samochód...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: