-
Data: 2012-02-15 14:32:09
Temat: Re: Zakrywanie chłodnicy w czasie mrozu - czy ma sens?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message
news:jhdd52$143$1@news2.ipartners.pl...
> W dniu 2012-02-12 14:37, Pszemol pisze:
>
>> Ale właśnie na tym polega praca analogowego regulatora... :-)
>> Istotne jest to, że regulator nie otworzy się jak przerzutnik cyfrowy
>> sterujący kluczem ON/OFF tylko będzie się otwierał powoli, tworząc
>> małą szczelinkę przez którą zimny płyn z chłodnicy będzie się sączył
>> do silnika ochładzając go na określonej temperaturze którą określił
>> producent samochodu przewidując do niego taki a nie inny termostat.
>
> "Analogowość" (ciągłość) nie chroni przez wzbudzeniem układu z ujemnym
> sprzężeniem zwrotnym. Serio :)
> Wszystko zależy od stromości charakterystyki przejściowej termostatu oraz
> stałych czasowych w układzie.
> On musi być odpowiednio zaprojektowany, tak aby się nie wzbudzał w żadnych
> warunkach (odpowiednie
> zapasy stabilności). A to jest jednak pewna sztuka. Której, jak wynika z
> praktyki, konstruktorzy
> mechanicy często nie posiadają... "a wsadzimy typówkę i jakoś to będzie".
> Serio.
To nie konstruktorzy nie posiadają tylko użytkownicy aut którzy widzą
że termostat do swojej toyoty kosztuje 3x tyle co ten od żuka więc
biorą ten od żuka bo przecież to musi być to samo... i potem jest bieda.
Gdyby taki jeden z drugim wymienił termostat na oryginalny jaki
fabryka montuje to żadna tekturka nie byłaby do niczego potrzebna.
Ja mam oryginalny termostat w swojej hondzie i wskazówka od
temperatury stoi nieruchoma nawet w największe mrozy - tekturki nielziat!
>> chłodnicy w nowoczesnych autach? Taki kawałek żaluzji przed
>> chłodnicą kosztowałby grosze w masowej produkcji... Jakoś się
>> tego nie robi - zastanawiałeś się dlaczego? Prosta odpowiedź
>> jest taka: bo żaden sprawny samochód tego nie potrzebuje...
>
> Pytanie, czy taki poldek wyjeżdżał w 100% sprawny prosto z fabryki.
> Patrząc na przykład na różnice w stopniu napełniania cylindrów wynikające
> z wadliwej budowy kolektora - nie...
Ale to inna inszość a poldek to nie samochód...
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.12 14:28 Pszemol
- 15.02.12 22:20 KrisPolska
- 15.02.12 22:23 KrisPolska
- 15.02.12 23:17 yabba
- 16.02.12 00:32 Adam Płaszczyca
- 20.02.12 12:19 r...@k...pl
- 25.02.12 19:12 jerzu
- 14.09.14 11:07 a...@i...pl
- 14.09.14 11:38 Tomasz Wójtowicz
- 14.09.14 12:36 masti
- 14.09.14 13:36 MarcinJM
- 14.09.14 13:59 k...@g...com
- 14.09.14 15:59 Tomasz Wójtowicz
- 14.09.14 16:12 Pawel \"O'Pajak\
- 14.09.14 17:11 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=