  • 1. Data: 2011-02-16 20:08:18
    Temat: Zakłócenia w odbiorze radiowym powodowane przez oświetlenie halogenowe
    Od: Impatiens <i...@b...pl>

    Witam
    W kuchni mam w szafkach zamontowane oświetlenie halogenowe i
    jednocześnie zamontowane jest radio kuchenne SONY, w którym funkcję
    anteny pełni przewód zasilający. Po włączeniu oświetlenia
    halogenowego, każdy program jest zakłócony. Próby zmiany położenia
    przewodu zasilającego radia nie przynosza pozytywnego skutku. Jakie są
    możliwe sposoby usunięcia tych zakłóceń?
    Serdecznie pozdrawiam
    Impatiens

  • 2. Data: 2011-02-16 20:11:22
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Impatiens wrote:

> [...]
    > przewodu zasilającego radia nie przynosza pozytywnego skutku. Jakie są
    > możliwe sposoby usunięcia tych zakłóceń?

    Niskonapięciowe? Wymienić transformator elektroniczny na normalny.

    Waldek

  • 3. Data: 2011-02-16 20:26:01
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.02.16 21:08, Impatiens pisze:
> [...]
    > przewodu zasilającego radia nie przynosza pozytywnego skutku. Jakie są
    > możliwe sposoby usunięcia tych zakłóceń?

    Nic nie wskórasz! Zakłócenia zapewne przechodzą przez sieć zasilającą,
    czyli po kablu! Najlepiej będzie zastosować inny zasilacz do halogenów,
    najlepiej klasyczny transformator... Ewentualnie, może jakiś filtr
    przeciwzakłóceniowy (coś jak listwa ACAR) na zasilaniu radia by coś dał,
    ale to ciężko stwierdzić - jak masz jakąś dobrą listwę przy komputerze,
    to możesz sprawdzić. Generalnie, wiele tańszych listw, nie zawiera nic
    poza wyłącznikiem z lampką i bezpiecznikami, czyli na pewno nie da nic ;)...

    Konop

  • 4. Data: 2011-02-16 23:21:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Impatiens,

> [...]
    > przewodu zasilającego radia nie przynosza pozytywnego skutku. Jakie są
    > możliwe sposoby usunięcia tych zakłóceń?

    Wymiana zasilacza "elektronicznego" na tradycyjny transformator
    toroidalny.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-02-17 13:37:27
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-16 21:26, Konop pisze:

> [...]
    > przeciwzakłóceniowy (coś jak listwa ACAR) na zasilaniu radia by coś dał,
    > ale to ciężko stwierdzić - jak masz jakąś dobrą listwę przy komputerze,

    Można też zapiąć jakiś duży dławik ferrytowy na przewodzie sieciowym
    możliwie blisko siejącego zasilacza.
    http://www.tme.eu/html/PL/dwuczesciowe-ferryty-w-osl
    onie-plastikowej-na-przewod-okragly/ramka_1918_PL_pe
    lny.html

    MD

  • 6. Data: 2011-02-23 14:00:06
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@N...gazeta.pl>

    Może dać radio na inną fazę, niż halogeny?

    -----

  • 7. Data: 2011-02-24 22:56:14
    Od: Impatiens <i...@b...pl>

    On 23 Lut, 15:00, " ąćęłńóśźż" <j...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Mo e da radio na inn faz , ni halogeny?
    >
    > -----

    > --
    > Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

    Niestety mieszkanie ma tylko zasilanie jedną fazą...
    Pozdrawiam
    Impatiens