  • 1. Data: 2011-02-16 20:54:16
    Temat: Dylemat: AVR vs CortexM3
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Witam!
    Kończę swój projekt sterownika do przedwzmacniacza(dość prosty,
    komunikacja po SPI, lcd 192x64, obsługa rc5) na Atmega16 i zastanawiam
    się czy łatwo przenieść kod pod ARM'y.
    Powód prozaiczny za cenę w/w ATmegi mam 3 szt. STM32F100C4T6B(ceny z
    kamami) lub prawie dwie z 32KB flash.
    Czy któryś z Szanownych Grupowiczów, zaliczył taką przesiadkę i mógłby
    się podzielić wrażeniami? Czy dużo trzeba zmieniać w kodzie? System
    operacyjny to linux, a korzystam z AVR-GCC.
    P.S. Zastanawia mnie czy istnieje dobry i tani programator dla ARM'ów.
    P.S.2 Może ktoś zna źródło tanich atmeli?

    Z Pozdrowieniami
    Bo(o)t_manager

  • 2. Data: 2011-02-16 22:04:38
    Temat: Re: Dylemat: AVR vs CortexM3
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-16 21:54, Bo(o)t_manager pisze:
> [...]
    > P.S. Zastanawia mnie czy istnieje dobry i tani programator dla ARM'ów.
    > P.S.2 Może ktoś zna źródło tanich atmeli?

    Nie przekładałem wprost kodu z AVR na ARM. Po prostu w pewnym momencie
    uznałem, że pora przejść na ARMa i nowe projekty robiłem na LPC. Jeśli
    pisałeś w C to nie powinno być problemów. Funkcje odwołujące się do
    sprzętu musisz napisać od nowa. Najlepiej wykorzystując sterowniki CMSIS
    (jeśli to Cortex) to łatwo będzie przenieść np z STM na LPC czy na coś
    innego z Cortexów.
    LPC1111 masz jeszcze taniej od STM - aczkolwiek w QFN.
    http://pl.farnell.com/nxp/lpc1111fhn33-101/mcu-32bit
    -8k-flash-cortex-m0-33hvqfn/dp/1786280

    Co do cen na atmele i inne to popatrz w Farnell.

    MD

  • 3. Data: 2011-02-16 22:26:43
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Wed, 16 Feb 2011 23:04:38 +0100, Mario napisał(a):

> [...]
    -8k-flash-cortex-
    m0-33hvqfn/dp/1786280

    > Co do cen na atmele i inne to popatrz w Farnell.

    Lpc zrażają mnie do siebie dwoma napięciami zasilania.
    Ja potrzebuję parę szt. a coś mi się wydaje ze farnell nie babrze się w
    detal. A jak z oprogramowaniem(t.j. kompilator itp?)

    Bo(o)t_manager

  • 4. Data: 2011-02-16 22:48:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl> wrote in message
    -8k-flash-cortex-
    > m0-33hvqfn/dp/1786280

    > Lpc zrażają mnie do siebie dwoma napięciami zasilania.

    ??

    http://ics.nxp.com/products/lpc1000/datasheet/lpc111
    1.lpc1112.lpc1113.lpc1114.pdf

    Strona 2, cytuję:

    Single power supply (1.8 V to 3.6 V).

  • 5. Data: 2011-02-16 22:57:48
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-16 23:26, Bo(o)t_manager pisze:

    -8k-flash-cortex-
    > m0-33hvqfn/dp/1786280

    > Lpc zrażają mnie do siebie dwoma napięciami zasilania.

    Dziwne, ja wszystko podpinam do 3.3V ale może coś robię źle :(
    Za to na płytce z LPC i Spartanem mam 3.3V, 2.5V i 1.2V :)

    > Ja potrzebuję parę szt. a coś mi się wydaje ze farnell nie babrze się w
    > detal.

    Ja ściągam czasami od nich przez zaprzyjaźnioną firmę bo nie mam EuVAT.
    Ale jeśli mają minima to ustawione na niskim poziomie.

    A jak z oprogramowaniem(t.j. kompilator itp?)

    Porządne arm-elf-gcc a nie jakiś port. Najbardziej zalecane w wersji od
    CodeSourcery. Można zintegrować z Eclipse - opis Freddiego jak to zrobić:
    http://www.freddiechopin.info/index.php/pl/artykuly/
    35-arm/59-arm-toolchain-tutorial
    Jest też inna popularna wersja gotowego środowiska:
    http://www.yagarto.de/
    Do obu można dorzucić OpenOCD i gdb i masz pod eclipsem debugowanie z
    poziomu kodu w C.
    Jest też (tylko dla LPC) środowisko do pisania i debugowania LPCXPresso
    (też oparte na gcc i Eclipse) ale obsługuje tylko ich
    programator/debuger JTAG - niedrogi - ok 120 zł ale nie da się go
    zintegrować z openocd tak więc uzależniasz się trochę od zamkniętego
    rozwiązania.

    MD

  • 6. Data: 2011-02-16 23:18:16
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Wed, 16 Feb 2011 23:57:48 +0100, Mario napisał(a):

    > Dziwne, ja wszystko podpinam do 3.3V ale może coś robię źle :(
    Nie podejrzewam Cię o to :)
    Za to na
    > płytce z LPC i Spartanem mam 3.3V, 2.5V i 1.2V :)

    Ups źle spojrzałem, ale jak mnie pamięć nie myli to jakieś lpc
    potrzebowały dwóch napięć.

    Dzięki za wskazówki, chyba się przesiądę na army do przedwzmacniacza dam
    mały, a do płytki prototypowej coś wiekszego.

    Pzdr.
    Bo(o)t_manager

  • 7. Data: 2011-02-16 23:18:27
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 16/02/2011 22:26, Bo(o)t_manager wrote:

    -8k-flash-cortex-
    > m0-33hvqfn/dp/1786280

    Na Cortexy M3 bym uwazal. Jesli potrzebujesz hibernacjii, to te procki
    traca zawartosc RAM podczas hibernacji ;-)

    > Lpc zrażają mnie do siebie dwoma napięciami zasilania.
    > Ja potrzebuję parę szt. a coś mi się wydaje ze farnell nie babrze się w
    > detal.

    Farnell Ci sprzeda nawet jedna sztuke. I nie beda marudzic. Ot, dzisiaj
    zamowilem cos za ?0.35 ;-)

    --
    Jerry1111

  • 8. Data: 2011-02-16 23:28:40
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-17 00:18, Jerry1111 pisze:

    > Na Cortexy M3 bym uwazal. Jesli potrzebujesz hibernacjii, to te procki
    > traca zawartosc RAM podczas hibernacji ;-)

    Wszystkie czy konkretnego producenta? Masz jakiegoś linka na ten temat?

    MD

  • 9. Data: 2011-02-17 08:15:24
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    > Na Cortexy M3 bym uwazal. Jesli potrzebujesz hibernacjii, to te procki traca
    zawartosc RAM podczas
    > hibernacji ;-)

    Czy rdzeń Cortex-M3 ma moduł hibernacji???
    Zapewne chodzi ci o mikrokontrolery z rodziny Stellaris TI (Luminary Micro).
    To się ma nijak do pozostałych mikrokontrolerów z tym z rdzeniem.

  • 10. Data: 2011-02-17 22:01:30
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Wed, 16 Feb 2011 23:18:27 +0000, Jerry1111 napisał(a):

    > Na Cortexy M3 bym uwazal. Jesli potrzebujesz hibernacjii, to te procki
    > traca zawartosc RAM podczas hibernacji ;-)

    Z hibernacjii nie będę korzystał, w każdym razie nie przewiduję :)

    > Farnell Ci sprzeda nawet jedna sztuke. I nie beda marudzic. Ot, dzisiaj
    > zamowilem cos za[ciach(bo mój czytnik o funta się rzuca :) )]

    Ale na siebie kupowałeś czy na firmę?

    Pzdr.
    Bo(o)t_manager