  • 21. Data: 2016-09-05 16:51:38
    Temat: Re: Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2016 o 16:37, SW3 pisze:

    > "autostrada - drogę [...] przeznaczoną tylko do ruchu pojazdów
    > samochodowych, z wyłączeniem czterokołowca, które na równej, poziomej
    > jezdni mogą rozwinąć prędkość co najmniej 40 km/h, [...]"

    No i?

    Shrek

  • 22. Data: 2016-09-05 17:32:12
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05.09.2016 o 08:40, Bolko pisze:

    > Kiedyś tłumnik mi się "rozszczelnił" na autostradzie pod Gliwicami
    > na A4 w stronę Krakowa.
    > Szybciej niż 80 km/h się nie dało.
    >
    > I teraz sytuacja taka że po 100 km mam za sobą sznur tirów.

    Nie masz, bo zjeżdżasz pierwszym zjazdem i szukasz warsztatu albo lawety.
    Nie wiem kto Ci naopowiadał, że wolno Ci jeździć niesprawnym samochodem
    po drogach.

  • 23. Data: 2016-09-05 18:34:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    alid...
    Hello Miroo,
    Monday, September 5, 2016, 10:17:20 AM, you wrote:

    >Zmyślasz jakieś historie z mchu i paproci - jak poginasz lewym pasem
    >160 a na prawy masz ciąg TIRów, to nikt nie mruga w zderzak.

    Oj ... zdarza sie.

    Tylko o co innego chodzilo - kolega zjedzie i zwolni, a wyprzedzany
    tirman nic nie zrobi.
    Wiec jest dlugo wyprzedzany. Gdyby tak noge z gazu zdjal ... ale on
    jej tam nie trzyma :-)

    >Rzeczywistość jest taka, że na lewym jedzie locals 110 km/h a na
    >prawym odstępy między TIRami są takie, że spokojnie można zjechać a
    >czasem nawet takiego skurwiela (który na ,,trasie" Tarnów-Kraków nie
    >zjeżdża z lewego nigdy) prawym wyprzedzić.

    Przyzwyczaj sie. Wielokrotnie cos takiego w Niemczech widzialem.
    Prawym pasem jada tiry, z rzadka, a lewym je "wyprzedza" kolumna
    osobowek.
    Z predkoscia 80-100km/h. Czyli nierzadko wolniej niz te tiry.
    Ale zaden nie zjedzie na prawy, co jest akurat zrozumiale - przeciez
    wszyscy chca te cholerne tiry wyprzedzic i jechac szybciej, ale sie
    nie da, bo korek po horyzont (na lewym pasie).
    Mija 30 km ... kolumna sie jakos rozwiewa i nie wiadomo z jakiego
    powodu powstala ...

    J.

  • 24. Data: 2016-09-05 18:49:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2016 o 18:34, J.F. pisze:

    > Tylko o co innego chodzilo - kolega zjedzie i zwolni, a wyprzedzany
    > tirman nic nie zrobi.
    > Wiec jest dlugo wyprzedzany. Gdyby tak noge z gazu zdjal ... ale on jej
    > tam nie trzyma :-)

    I dlatego doczekają się zakazu na wszystkich autostradach (i mam
    nadzieję, że na eskach również). Mogli tego uniknąć, ale właśnie nie
    chciało im się z tempomatu wypiąć, "bo mi wolno i mam w dupie, że to
    uciążliwe dla innych"

    > Przyzwyczaj sie. Wielokrotnie cos takiego w Niemczech widzialem.
    > Prawym pasem jada tiry

    Zaraz - bo znowu wychodzi, że z zakazu wyprzedzania tirów wynika, że się
    rozmnożą co najmniej. Ich długość się zwiększy, więcej ich będzie? No bo
    skoro po wprowadzeniu zakazu ma być ich na prawym pasie po horyzont w
    dwie strony a teraz ich nie ma, to skąd one się do jasnej cholery wezmą?
    Jak się przez pączkowanie rozmnożą to nawet dobrze - każdy sobie po
    jednym przygarnie, sprzeda - kasę dostanie podatek zapłaci, PKB w górę
    wystrzeli;) No chyba żeby jednak nie - ale wtedy ich wcale więcej na tym
    prawym nie będzie i do dupy z tym argumentem:P

    Shrek.

  • 25. Data: 2016-09-06 08:41:06
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 03.09.2016 o 18:36, re pisze:

    > No nie wiem, mnie tam właściwie w ogóle nie wadzili. Może innym jakimś
    > cudem bardziej, ale kierowcy TIRów też zwykle są kierowcami osobówek to
    > by chyba się zreflektowali, gdyby było problemem.

    mi też nie wadzili, za to wczoraj dużo bardziej wadzili mi fabiowcy
    jadący 110km/h lewym pasem, bo na prawym tiry z zakazem wyprzedzania...
    (wiem, wiem na tym odcinku jest ograniczenie do 110km/h, ale mógłbym
    jechać szybciej).
    Mam nadzieję że ten zakaz nie wejdzie (nie mam nic przeciwko zakazowi
    wyprzedzania np. powyżej 1 minuty)

    Łukasz

  • 26. Data: 2016-09-06 08:44:03
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 04.09.2016 o 09:46, Budzik pisze:
    > Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Najczesciej jezdze odcinek około 50km i praktycznie zawsze zdaza sie
    > minimum 1-2 takie egzemplarze. Ale bywa róznie.

    to masz jakiś zły odcinek, ja jeżdżąc 140-200 km/h - zwykle A4/S8 -
    sytuację z hamowaniem (i to nie jakimś mocnym, chociaż może to kwestia
    hamulców, bo akurat w tym aucie nie są to spowalniacze a dobre hamulce)
    mam może raz w miesiącu (nie wiem, może wcześniej gaz odpuszczam, bo
    spodziewam się że wyjedzie?)

    Łukasz

  • 27. Data: 2016-09-06 09:16:41
    Od: p...@g...com

    --Ale zaden nie zjedzie na prawy, co jest akurat zrozumiale - przeciez wszyscy chca
    te cholerne tiry wyprzedzic i jechac szybciej, ale sie nie da, bo korek po horyzont
    (na lewym pasie).

    yhy ale jeden ma X5 a drugi C1 wiec mamy efekt jojo zanim dojada do kolejnej kolumny
    ... po jakims czasie przestalem sie tym przejmowac i zjezdzam na na prawy i ciagne
    troche szybciej od TIR-a (ale nie na tyle szybko zeby podpasc pod wyprzedzanie
    prawym) i tak mijam co najmniej kilku deliwentow po czym zgrabnie wskakuje w luke na
    lewym itd

    a teraz analiza psychologiczna zjawiska :-) w takich przypadkach wazne jest
    przyspieszenie a nie Vmax (bo jak sie przekonalem nawet Chevy Spark moze isc 170
    km/h) ale niestety nie wszyscy to ogarniaja ew. mowiac kolokwialnie maja to w dupie
    :-) efekt ? u posiadaczy konkretnych fur (zazwyczaj juz lekko skrzywionych)
    frustracja rosnie co z kolei wywoluje niebezpieczne zagrania typu wyprzedzanie prawym
    i heblowanie ...
    ogolnie podpisuje sie obiema rekami pod twierdzeniem ze w Polsce kultura jazdy rosnie
    a w Niemczech niestety maleje ...

    P.

  • 28. Data: 2016-09-06 10:28:36
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 września 2016 12:36:33 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

    > Zmyślasz jakieś historie z mchu i paproci - jak poginasz lewym pasem
    > 160 a na prawy masz ciąg TIRów, to nikt nie mruga w zderzak.

    Na A4 KRK-TARNOW taki poganiacz zdarza sie za każdym razem jak jadę,
    a jeżdzę 2-3 razy w miesiącu. Najczęściej takiego poganiacza można spotkać gdy
    oba pasy zapchane po horyzont.

    --
    Pozdro
    Jimiasty

  • 29. Data: 2016-09-06 10:33:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2016 o 10:28, Jimiasty pisze:

    > Na A4 KRK-TARNOW taki poganiacz zdarza sie za każdym razem jak jadę,
    > a jeżdzę 2-3 razy w miesiącu. Najczęściej takiego poganiacza można spotkać gdy
    > oba pasy zapchane po horyzont.

    Jak zapchane to nic nie zrobisz, więc nie ma się co przejmować:P

    Shrek

  • 30. Data: 2016-09-06 10:33:50
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 05.09.2016 o 18:49 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > No bo skoro po wprowadzeniu zakazu ma być ich na prawym pasie po
    > horyzont w dwie strony a teraz ich nie ma, to skąd one się do jasnej
    > cholery wezmą?

    Teraz ich nie ma bo część już zdążyła dojechać do celu. Po wprowadzeniu
    zakazu wyprzedzania wszystkie będą jechać z prędkością najwolniejszego
    przed sobą. Jeśli przyjmiemy optymistycznie, że to będzie średnio 80 km/h
    to dla większości oznacza to około 10% dłuższy czas przejazdu czyli około
    10% więcej tirów na drodze.
    A nawet jeśli by była taka sama ilość to wolisz kilkukilometrowe kolumny
    poruszające się z prędkością ~80km/h porozdzielane podobnej długości
    przerwami (czyli w efekcie kawałek autostrady bez tirów a kawałek z
    całkowicie zablokowanym przez nie prawym pasem) czy tak jak teraz czyli od
    czasu do czasu tir na lewym pasie ale za to prawy pas dostępny częściej
    niż co kilka kilometrów i częściej jadący 90 niż 70?

    --
    SW3
    ----