    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych od 2035 r.
    Date: Wed, 22 Feb 2023 14:04:47 +0100
    <tssi1g$glc$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <1ma3ct0djnlwi$.srawb9b4pyl4$.dlg@40tude.net>
    <tstpbp$c11$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <369uuleocfsx$.1l7afjq310c0c.dlg@40tude.net>
    <tsu1eb$ffc$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <mn8r8rgl9nha.86oubt1mcw7s$.dlg@40tude.net>
    <tsu61q$ffc$10$Shrek@news.chmurka.net>
    <1mgfaacz3yk0f$.h7w6hc6c3l5c.dlg@40tude.net>
    <tt088n$2ga$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <5...@4...net>
    <tt0g2b$2gb$9$Shrek@news.chmurka.net>

    On Mon, 20 Feb 2023 20:01:30 +0100, Shrek wrote:

    > No i sam widzisz, że widzisz:P

    Tym niemniej nie wiadomo czy masz racje.
    Na "gonieniu króliczka" zalezy chyba najbardziej producentom -
    a te normy juz takie ostre, ze i oni mają problemy.

    > No ale bez przesady - nie odbywało się to tlitami p.o.remiera, nie
    > rozjebywanao światowej gospodarki, nie zawieszano podstaw funkcjonowania
    > państwa, nie skutokowało to 100 tys trupów na 40 milionowy kraj.

    Ale tluszcza sie cieszyła, nie patrząc na senst.

    > Kiedyś do pieca wkładali zamiast tomografu. Z dupy argument.

    > A co kurwa za różnica - państwo zbiera podatki, żeby zapewnić edukację,
    > opiekę zdrowotną, edukację policję i sądy.

    No ale za przedszkole placisz bezposrednio, to moze doplaty z podatków
    są znikome, albo wcale nie ma ...

    > A tu bez żadnego trybu
    > wszystko to po protu zamknięto. Tak - kulsony też się na komisariacie
    > zamknęly i nie wpuszczali (chuj wie czy ta ktokolwiek oprócz
    > oddziewrnego który nie wpuszczał był),

    Kovid jakby minął, a ostatnio to nawet z tym odźwiernym problem.

    > sądy po prostu nie wpuszczały
    > interesantów a konstytucyjna jawność rozprawa została zawieszona - z
    > atomatu przenosili sprawy do niewjawnych a jak strona zgłaszała
    > sprzeciw, to na "pokowid". Ciekawe ile się w ten sposób przedawniło...

    Jak sie przedawnilo, to chyba karne - "przestępcy" się cieszą.

    > Po prostu państwo bez żadnego trybu wyłączyło praktycznie wszystkie
    > usługi publiczne a i przeszkadzało bezprawnie "prwaciarzom" w
    > świadczeniu ich usług.

    Czy tak bezprawnie ... pewne przepisy wprowadzil Tusk.

    > Przedszkolanki to mały pikuś. Na tarcze poszła połowa rocznego budżetu -

    Ale mnie tu interesuje ten mały pikuś.

    > za nic, częśc za nierobienie, cześć rozkradli - na jedno wyszło. A potem

    Z drugiej strony - te tarcze raczej były potrzebne, tylko moze lepiej
    dopracowane.

    No i spójrz na UK - Johnson był twardy, ale w koncu jednak kraj
    zamknął.

    > o chuj - skąd inflacja jak rozsypaliśmy pół rocznego budżetu bez
    > pokrycia w towarach i usłuach.

    A to owszem, tylko ... ofijalny deficyt jakos dziwnie mały.
    Jak oni to zrobili ...

    > Problem w tm, że lokdałnowali nie tych co trzeba czyli głównie tych
    > przed 50. Służbę zdrowia zapychali emeryci a nie pracownicy. Cały ten
    > lokdałn był o kant dupy potłuc. Tak naprawdę to statystyczni optymalnie
    > byłoby żeby lokdałnować emerytów a wśród młodych niech mutuje aż
    > wymutuje w omikrona.

    Tylko nie wiadomo, ile to potrwa, ilu ludzi umrze.
    No i jakos trzeba emerytow zaopatrywac.

    > Nikt temu nie przeczy - a teraz jest jeszcze gorzej, bo dwa lata braku
    > profilaktyki, przesiewówki, leczenia i POZ musi przynieść pogorszenie.

    Na kolejki np do okulisty czy neurologa wydaje sie to nie miec wplywu.
    Chyba, ze specjalizacje zawiesili.

    > Szczrze to bardziej agielskim wierze. No ale co w nich było po 25
    > tygodniach od bustera?

    Booster to druga dawka?

    To juz nie pamietam, patrzylem raczej, jak polowa była zaszczepiona
    czy "w pełni zaszczepiona".
    Ale 25 tygodni później, to juz omikron szalał.

    > Dla tych co przechodzą ciężko - bardzo duży. Więc niech się szczepią.

    Nikt nie wie jak ciezko przejdzie, to niech sie szczepią wszyscy.
    Ale dobrowolnie

    > Ale nic im nie daje czy ty jesteś zaszczepiony, więc od ciebie niech się
    > odczepią.

    No chyba ze transmisję zmniejsza, albo mutacje ogranicza.
    A mutacje mogą byc w dwie strony.

    > Ja absolutnie nie byłem przeciw szczepieniom. Ba... sam byłem
    > zaszczepiony trzema dawkami i w sumie chuj wie po co szczepiłem dziecko.
    > Ja byłem przeciw pozbawianiu praw człowieka innych, skoro nie było ku
    > temu podstawa prawnych ani naukowych (brak jakichkowiek wiarygodnych
    > danych o zmniejszeniu transmisji).

    Ale z danymi wskazującymi, ze transmisja sie nie zmniejsza?
    Czy o niewiadomej piszesz?

    Z prawami to owszem - w pewnym momencie jakas paranoja nastała.

    Gdzies tam jeszcze trafiły sie dane, ze szczepienie wręcz zmniejsza
    odpornosc (po ~5 miesiącach), ale to znow mógl być wplyw omikrona.

    > Ba - wielkorotnie pisałem, ze problem
    > można rozwiązać bardzo prosto - "tłitem" ministra - minister
    > opublikowuję liste szczepień obowiązkowych i już - są podstawy żeby
    > ścigać nieszczepów. Ale minister z jakiegoś powodu nie zdazył do tej
    > pory nawet wpisać covid19 na listę chorób zakaźnych - więc mamy chyba
    > pierwszą epidemię choroby niezakaźnej;)

    Co jest ciekawostką prawną, ale - te "nieszczepy" kwestionują takze
    "stare dobre" szczepionki.

    > To sobie przeprowadź eksperyment myślowy - BTW - czemu na grypę już nie
    > ma, bo co roku się robi nowe (nic nie stoi na przeszkodzie żeby nowe
    > były takie same jak przed rokiem),

    Bo mówią, ze badają wirusy, i dobierają aktualną szczepionkę.
    A potem ma datę przydatnosci.

    > a na kowid jak ktoś zwracał uwagę, że
    > po dwóch latach te same to trochę słabo to szur:P

    A to owszem.
    Moze ktos dostrzegl, ze stare ciągle chronią przed cięzkimi
    postaciami. A moze nawet ... omikron to taka pożyteczna odmiana,
    ze nie ma co jej zwalczać.

    > Hmmm - niekoniecznie a nawet naewno nie. Jak ciężko choruje to do
    > szpitala - jak prawie wcale to chodzi i zaraża.

    Zanim tam trafi ...

    > Ale nauka działa tak, że należy coś udowodnić a nie kazać innym
    > udowadniać że nie;)

    To to twierdzisz, ze nie wplywa - udowodnij :-)
    No dobra - powoływałes sie na jakies badania z UK.

    > No...

    Kiedy? Jakas wczesniejsza odmiana ?

    > Róznie było, ale tak kijowo jak z kowidem to było tylko z grypą. W sumie
    > nie było żadnych podstaw żeby się spodziewać że ze szczepionką na kowid
    > będzie inaczej niż z tą na grypę.

    Skoro na polio szczepisz sie raz - to moze byly podstawy?

    > To byś miał potem jescze większy bardak na jesieni. A nie ma.

    Ale od kwietnia zaprzestano masowego testowania :-)

    > Uratował nas omikron.

    Albo dodatkowo i szczepionka, ktora sie w miedzyczasie
    rozpowszechnila.

    > Zresztą od początku to było prawdopodobnie jedyne sensowne
    > wyjście. Szczepionki mogły pomóc tymczasowom do czasu zdominowania
    > epidemi łagodnym szczepem.

    Hm ... opracowac ten łagodny szczep, a potem rozpowszechnic pod haslem
    "szczepienie" ? :-)

    > Trwale problemu nie rozwiążą jak nie
    > rozwiązały problemu grypy szczepionki na grypę. Oczekiwanie innego
    > rozwiązanie byłoby raczej naiwnością.

    Przy czym grypa jakos malo smiertelna.
    Covid teź :-)

    > To samo jak z łagodnego wirusa grypy wyskoczy zdradliwy - zwykły pech,
    > tu musiałbyś mieć podwójny - żadne chyba epidemia nie wybuchła nagle a
    > potem nie zmutowała w kierunku bardziej zjadliwej

    A a nie zdarzało sie czasem?
    Grypa chyba była z nami od dawna, a potem przyszla "Hiszpanka".

    Podobnie dżuma, ospa i inne

    > a już napewno nie
    > pokrewna koronowisrusom. Wszystkie koronawirusy, rinowirusy i wirusy
    > grypy tak działają - ewolują statystycznie w kierunku łagodnych.

    Taka naturalna kolej rzeczy - wirus, który zabija nosiciela, słabo sie
    transmituje :-)

    Co nie znaczy, ze kolejna mutacja nie bedzie ostrzejsza.

    Z Covid-19 bylo zresztą chyba podobnie - w miare niegroźny wirus
    zwierzęcy zmutował, ponoc nawet dwa razy, i zaatakował czlowieka .

    J.