eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 244

  • 221. Data: 2022-11-07 13:45:32
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Nov 2022 13:24:50 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 07-11-2022 o 13:13, J.F pisze:
    >> No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
    >> To cos skopali w tym ICE,
    >
    > Ale jeździłeś kiedyś suvem o gabarytach tego Outlandera, oraz też
    > podobną hybrydą, czy tak sobie teoretyzujesz na podstawie informacji
    > zdobytych płaszczakami sprzed 20 lat?

    No ale mowimy o dwoch outlanderach.
    Jeden jest zwykly spalinowy, drugi PHEV, ciezszy itp.

    I niby przy 120km/h tez zwykly ICE pali wiecej niz hybryda,
    gdy dodatkowo wiemy, ze hybryda jedzie wtedy na silniku spalinowym,
    ma tylko jeden bieg, ładuje baterie itp.

    Bieg moze byc w miare optymalnie dobrany, choc jak starcza tylko na
    170km/h, to juz nie jestem taki pewny.

    No chyba, ze ten pierwszy ICE mial jeszcze "najlepszy" bezstopniowy
    automat ...


    J.


  • 222. Data: 2022-11-07 13:52:23
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 07.11.2022 o 12:33, Cavallino pisze:
    > W dniu 07-11-2022 o 11:24, Mirek Ptak pisze:
    >> W dniu 03.11.2022 o 09:05, Cavallino pisze:
    >>
    >>>>> Do momentu zadziałania Start/Stop który wyłączy silnik.
    >>>>
    >>>> Nie wyłączy jeśli jest gorąco, lub włączy ponownie mimo postoju
    >>>> jeśli temperatura wewnątrz wzrośnie.
    >>>
    >>> Tak akurat, wierzę.
    >>> Już nieraz wyłączał silnik akurat w momencie gdy puszczałem sprzęgło
    >>> i chciałem ruszyć, a Ty takie zacne umiejętności sugerujesz.
    >>> Nie czytałeś nigdy o problemach ze Start/Stop vs klima w korku?
    >>
    >> Od lipca 2016 jeżdżę z systemem Start-Stop (drugie auto już), którego
    >> praktycznie nie wyłączam, więc wiem co piszę ?
    >
    > Czy ktoś gdzieś pisał, że to obowiązkowa przypadłość w każdej
    > marce/modelu/egzemplarzu?
    > Bo jeśli nie - to czego by miało dowieść to że Tobie akurat się nie
    > zdarzyło?
    >
    > Softy bywają różne, a to w nich cały problem.

    Nie bardzo wyobrażam sobie inne działanie, aczkolwiek nie wykluczam w
    pojedynczych przypadkach :)
    Tak jak nie wyobrażam sobie np. wyłączenia silnika przez układ S-S po
    ostrej jeździe, czy zaraz po wypalaniu DPFa lub w czasie dochodzenia
    silnika do normalnej temperatury pracy - a takie obawy też się tu na
    grupie pojawiały :)
    Dlatego ponownie napiszę - te pomówienia są generalnie nieuzasadnione -
    ba, zahaczają o hejt ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 223. Data: 2022-11-07 13:55:16
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 07.11.2022 o 12:04, Myjk pisze:
    >> Od lipca 2016 jeżdżę z systemem Start-Stop (drugie auto już), którego
    >> praktycznie nie wyłączam, więc wiem co piszę ??????
    >> Coś mi świta, że pierwsza Insignia też miała, ale pewności już nie mam -
    >> wtedy można by 5 lat dodać ??????
    > Masz rację, silnik się sam włączy jak będzie zapotrzebowanie,
    > albo się wcale nie wyłączy. Więc na grzyba ten start/stop
    > potrzebny, więcej tego szkody niż pożytku.

    Nie wnikam - jest, działa, nie przeszkadza. Czy daje jakieś oszczędności
    - pewnie niewielkie w codziennym użytkowaniu, ale przynajmniej nie
    smrodzi na światłach :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 224. Data: 2022-11-07 13:57:22
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-11-2022 o 13:45, J.F pisze:
    > On Mon, 7 Nov 2022 13:24:50 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 07-11-2022 o 13:13, J.F pisze:
    >>> No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
    >>> To cos skopali w tym ICE,
    >>
    >> Ale jeździłeś kiedyś suvem o gabarytach tego Outlandera, oraz też
    >> podobną hybrydą, czy tak sobie teoretyzujesz na podstawie informacji
    >> zdobytych płaszczakami sprzed 20 lat?
    >
    > No ale mowimy o dwoch outlanderach.

    No i co z tego?
    Benzynowiec o tych gabarytach tyle właśnie może palić, więc nie wiem
    skąd to zdziwienie.
    A hybryda pali mniej, zwłaszcza plugin.

    > Jeden jest zwykly spalinowy, drugi PHEV, ciezszy itp.
    >
    > I niby przy 120km/h tez zwykly ICE pali wiecej niz hybryda,
    > gdy dodatkowo wiemy, ze hybryda jedzie wtedy na silniku spalinowym,
    > ma tylko jeden bieg, ładuje baterie itp.

    Na pewno wszystko naraz i to akurat przy tej prędkości, czy jak zwykle
    wrzuciłeś do jednego worka wszystko co przeczytałeś?


  • 225. Data: 2022-11-07 14:10:52
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Nov 2022 13:57:22 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 07-11-2022 o 13:45, J.F pisze:
    >> On Mon, 7 Nov 2022 13:24:50 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 07-11-2022 o 13:13, J.F pisze:
    >>>> No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
    >>>> To cos skopali w tym ICE,
    >>>
    >>> Ale jeździłeś kiedyś suvem o gabarytach tego Outlandera, oraz też
    >>> podobną hybrydą, czy tak sobie teoretyzujesz na podstawie informacji
    >>> zdobytych płaszczakami sprzed 20 lat?
    >>
    >> No ale mowimy o dwoch outlanderach.
    >
    > No i co z tego?
    > Benzynowiec o tych gabarytach tyle właśnie może palić, więc nie wiem
    > skąd to zdziwienie.
    > A hybryda pali mniej, zwłaszcza plugin.

    Ale srednio, po miescie, w trasie?

    Bo Myjk podaje dane z wycieczki do Wloch.


    >> Jeden jest zwykly spalinowy, drugi PHEV, ciezszy itp.
    >>
    >> I niby przy 120km/h tez zwykly ICE pali wiecej niz hybryda,
    >> gdy dodatkowo wiemy, ze hybryda jedzie wtedy na silniku spalinowym,
    >> ma tylko jeden bieg, ładuje baterie itp.
    >
    > Na pewno wszystko naraz i to akurat przy tej prędkości, czy jak zwykle
    > wrzuciłeś do jednego worka wszystko co przeczytałeś?

    Nie wiem, niech Myjk sprecyzuje.

    Ja moge podac ile vectra diesel pali, a to nie jest małe auto :-)

    J.


  • 226. Data: 2022-11-07 14:19:28
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-11-2022 o 14:10, J.F pisze:
    > On Mon, 7 Nov 2022 13:57:22 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 07-11-2022 o 13:45, J.F pisze:
    >>> On Mon, 7 Nov 2022 13:24:50 +0100, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 07-11-2022 o 13:13, J.F pisze:
    >>>>> No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
    >>>>> To cos skopali w tym ICE,
    >>>>
    >>>> Ale jeździłeś kiedyś suvem o gabarytach tego Outlandera, oraz też
    >>>> podobną hybrydą, czy tak sobie teoretyzujesz na podstawie informacji
    >>>> zdobytych płaszczakami sprzed 20 lat?
    >>>
    >>> No ale mowimy o dwoch outlanderach.
    >>
    >> No i co z tego?
    >> Benzynowiec o tych gabarytach tyle właśnie może palić, więc nie wiem
    >> skąd to zdziwienie.
    >> A hybryda pali mniej, zwłaszcza plugin.
    >
    > Ale srednio, po miescie, w trasie?

    W trasie przy 120 i więcej jak najbardziej, więc po mieście również.

    Duster z dieslem 1.5 palił mi ponad 8 w takich warunkach.....

    >> Na pewno wszystko naraz i to akurat przy tej prędkości, czy jak zwykle
    >> wrzuciłeś do jednego worka wszystko co przeczytałeś?
    >
    > Nie wiem,

    Czyli pomieszałeś fakty, jak zwykle.

    > Ja moge podac ile vectra diesel pali

    W jakim celu?


  • 227. Data: 2022-11-07 14:37:52
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Nov 2022 14:19:28 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 07-11-2022 o 14:10, J.F pisze:
    >> On Mon, 7 Nov 2022 13:57:22 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 07-11-2022 o 13:45, J.F pisze:
    >>>> On Mon, 7 Nov 2022 13:24:50 +0100, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 07-11-2022 o 13:13, J.F pisze:
    >>>>>> No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
    >>>>>> To cos skopali w tym ICE,
    >>>>>
    >>>>> Ale jeździłeś kiedyś suvem o gabarytach tego Outlandera, oraz też
    >>>>> podobną hybrydą, czy tak sobie teoretyzujesz na podstawie informacji
    >>>>> zdobytych płaszczakami sprzed 20 lat?
    >>>>
    >>>> No ale mowimy o dwoch outlanderach.
    >>>
    >>> No i co z tego?
    >>> Benzynowiec o tych gabarytach tyle właśnie może palić, więc nie wiem
    >>> skąd to zdziwienie.
    >>> A hybryda pali mniej, zwłaszcza plugin.
    >>
    >> Ale srednio, po miescie, w trasie?
    >
    > W trasie przy 120 i więcej jak najbardziej, więc po mieście również.
    >
    > Duster z dieslem 1.5 palił mi ponad 8 w takich warunkach.....

    Ale miales porownanie z Dusterem hybrydą? Nie.

    A tu mamy dwa "takie same" Outlandery.

    >>> Na pewno wszystko naraz i to akurat przy tej prędkości, czy jak zwykle
    >>> wrzuciłeś do jednego worka wszystko co przeczytałeś?
    >> Nie wiem,
    >
    > Czyli pomieszałeś fakty, jak zwykle.

    No to napisz, co twoim zdaniem Myjk napisal.

    >> Ja moge podac ile vectra diesel pali
    > W jakim celu?

    Ale to wiem :-)

    J.



  • 228. Data: 2022-11-07 16:43:58
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 7 Nov 2022 13:13:29 +0100, J.F

    > No coz - chce sie miec samochod elektryczny, to trzeba miec gniazdko.
    > Unia to juz chyba zrozumiala i chce hybrydy rozliczac/zbanowac.

    Myślenie było dobre, tylko jak zwykle ludzie postanowili to wykorzystać.
    Nikt nie założył że ktoś kupi auto z baterią by używać jak zwykły
    spaliniak. Przecież na prądzie się jeździło TANIEJ niż na paliwie.

    > Tym niemniej nawet PHEV po miescie moze jezdzic na prądzie,
    > ja mam pod nosem kauflanda z darmową ładowarką - moglbym codziennie
    > ładować.

    Już darmowych ładowarek prawie nie ma,
    no i często sa pozastawiane przez spaliniaki.

    >> Bo ma nadwyżkę mocy i ładuje baterię a potem
    >> z elektryka lepiej dysponuje energię.
    > No ale kiedy lepiej, jesli do Wloch masz ponad 1000km autostrad?

    Przy przyśpieszaniu na przykład. Albo na koniec jak się już dojeżdża do
    miejsca przeznaczenia. Od zjazdu z autostrady do ośrodka bywa jeszcze z
    50km.

    >> Powtarzam ponownie, do 120 pali mniej, powyżej 140 już się
    >> wyrównuje bo nie ma nadwyżki mocy.
    > Jest to ciekawe, bo przy 120 jedzie juz przeciez na spalinowym.
    > I co - wspomaga sie elektrycznym wtedy?
    > A kiedy baterie laduje?

    Jak ma nadwyżkę mocy, coś niejasno piszę?

    >> Literalnie jak jadę poniżej 120 to
    >> baterię mi nawet od zera do pełna naładuje (oczywiście po odpowiednio
    >> długim czasie), a jak jadę >140 to nie naładuje.
    > No ale skoro ładuje baterie, to powinien wiecej palic :-)

    No i pali nieco więcej, ale jednocześnie pracuje z większą sprawnością,
    za to potem z większą sprawnością tę energie przekłada na koła. Ostatecznie
    spalanie wychodzi więc MNIEJSZE.

    >>> Biegu nie umiesz dobrze dobrac,
    >> Kombinuj dalej.
    >>
    >>> automat jakis kiepski miales,
    >> Jest coś kiepskiego w spaliniaku? Toż to szok!
    >> No ale akurat w Outlanderze ICE jest najlepszy
    >> automat jaki może być, bezstopniowy.
    > I pali 12/100? Dziekuje :-)

    Proszę bardzo. Postaw na swojej vektruni 20 cm pudło z desek, dorzuć masy z
    5 zdrowych chłopa, dostaw na dach belki, dachboks i sprawdzimy jaki
    będziesz mieć wtedy wynik spalania.

    > I wyszlo szydlo z worka - to bylo z tym najlepszym automatem,
    > czy jednak miales manual?

    Z ciebie standardowo wyszła pokraka która ekstrapoluje wszystko na sobie i
    nie rozumie że vectra to nie outlander, że to benzyna a nie diesel itd. :P

    > No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
    > To cos skopali w tym ICE, chyba, ze reczna skrzynia biegow jest to
    > odpowiedzialna ...

    Skopana jest po prostu technologia spalinowego silnika działającego
    samodzielnie (tzn. ze skrzynią) i nic więcej. Powtarzam ponownie, spaliniak
    najwyższą sprawność ma >3,5 tys. obrotów, przy 120/h ICE ma ta tablicy
    około 2,5 tys. czyli jest poniżej optymalnej sprawności. Czego tu jeszcze
    nie ogarniasz?

    >>> albo np opony o mniejszym oporze dali.
    >> Różnica była, PHEV na uniwersalnych a ICE miał zimówki (wymóg właściciela,
    >> specjalnie z Wawy do Łodzi jeszcze musiałem jechać je wymienić dzień przed
    >> podróżą do Włoch).
    >
    > Czyli chyba nie bylo roznicy.
    >
    >>> A naped na 4 koła w obu taki sam?
    >> Nie taki sam, bo w PHEV napęd na 4 realizują dwa silniki elektryczne a w
    >> ICE jest klasyczny. W ICE teoretycznie lepszy, znaczy z rolek zjeżdża
    >
    > Ale byl naped na 4 kola? Zawsze to wiecej pali niz na 2,
    > a i elektryczny/hybrydowy moze byc oszczedniejszy.
    > A ja mam oske :-)

    Obydwa były w auto, czyli 2WD z automatycznym dopinaniem 4WD w razie
    potrzeby. Z pewnością ICE nie jechał na tzw. sztywnym 4WD.

    >> zawsze, PHEV nie.
    >
    > Wow - to co oni tym razem w hybrydzie skopali?
    > Elektryczny naped do AWD najlepszy, w ICE tego sie praktycznie nie da
    > zrobic dobrze.

    Po prostu zastosowany elektryczny silnik ma zbyt mały moment aby ściągnąć
    auto z rolek. Wiec z rolek nie zjedzie, ale w praktycznych sytuacjach,
    nazwijmy to terenowych, w tym na zwykłej drodze, samochód prowadzi się
    znacznie lepiej w zakrętach i daje mniejsze prawdopodobieństwo wylecenia z
    toru jazdy.

    >> Ale już w praktyce PHEV lepiej jedzie w zakrętach, ma choćby żyroskop.
    > Podejrzewam, ze i ICE ma, bo ma ESP.
    > ESP od pewnego czasu obowiązkowy.

    ESC/ESP jest oparte o ABS, a tutaj jest jeszcze zastosowany żyroskop który
    "widzi" przechył auta, jest też akcelerometr. To zdecydowanie bardziej
    zaawansowana konstrukcja niż ESP.

    > Przy czym ja na zakrety w swoich samochodach nigdy nie narzekalem.
    > No dobra - w RWD trzeba uwazac :-)

    I znowu ty ty ty. Problem z tobą jest taki, że jesteś mocno ograniczony
    swoim ja. Znaczy nie używałeś, ale już wiesz że to nie potrzebne.

    >>> A moze sie przyzwyczailes do mniejszej predkosci? :-)
    >> Przecież piszę, że obydwa jechały tak samo, bo mieliśmy gwiżdżące belki pod
    >> BOX (w obydwu przypadkach te same belki i ten sam box) i nawet jakbym
    >> chciał to nie dało się jechać szybciej niż 120.
    >
    > Eee tam sie nie da :-)
    > P.S. szczeliny w belkach wypelniłes? Czy tylko z boxem gwizdzą?

    W końcu kupiłem nowe, niby opływowe. Nie gwiżdżą, ale świszczą.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 229. Data: 2022-11-07 16:49:01
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 7 Nov 2022 13:45:32 +0100, J.F

    > No ale mowimy o dwoch outlanderach.
    > Jeden jest zwykly spalinowy, drugi PHEV, ciezszy itp.
    >
    > I niby przy 120km/h tez zwykly ICE pali wiecej niz hybryda,
    > gdy dodatkowo wiemy, ze hybryda jedzie wtedy na silniku spalinowym,
    > ma tylko jeden bieg, ładuje baterie itp.

    Nie no, ty masz jakieś problemy z rozumieniem tekstu czytanego?
    Powtarzam, ładuje tylko jak ma nadwyżkę mocy i się to "opłaca".

    > Bieg moze byc w miare optymalnie dobrany, choc jak starcza tylko na
    > 170km/h, to juz nie jestem taki pewny.

    Właśnie dlatego jest optymalnie dobrany i przez to więcej jak 170 nie
    pojedzie. Jest takie coś jak wiedza, na do której zalicza się także
    statystyka, i ta wiedza pozwoliła optymalnie dobrać parametry. Tobie się
    chyba wydaje że inżynierzy to skończeni idioci.

    > No chyba, ze ten pierwszy ICE mial jeszcze
    > "najlepszy" bezstopniowy automat ...

    Miał najlepszy automat, co nie zmienia że i tak ułomny w stosunku do
    systemu hybrydowego, czego nie jesteś widzę w stanie objąć swoim ciasnym
    umysłem.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 230. Data: 2022-11-07 16:55:15
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 7 Nov 2022 14:10:52 +0100, J.F

    > Ale srednio, po miescie, w trasie?
    > Bo Myjk podaje dane z wycieczki do Wloch.

    Podawałem wszystkie dane, tylko do ciebie można jak do ściany, 10x razy a i
    tak w kółko będziesz pytać o to samo. Czasem już po 3 dniach dłuższej
    dyskusji pytasz o to co było wielokrotnie wcześniej napisane. Nie
    wspominając jak minie miesiac, pół roku czy rok. Tak się cały czas
    zastanawiam, po co ty w ogóle dyskutujesz -- skoro kompletnie nie
    przyswajasz informacji?

    >>> Jeden jest zwykly spalinowy, drugi PHEV, ciezszy itp.
    >>> I niby przy 120km/h tez zwykly ICE pali wiecej niz hybryda,
    >>> gdy dodatkowo wiemy, ze hybryda jedzie wtedy na silniku spalinowym,
    >>> ma tylko jeden bieg, ładuje baterie itp.
    >> Na pewno wszystko naraz i to akurat przy tej prędkości, czy jak zwykle
    >> wrzuciłeś do jednego worka wszystko co przeczytałeś?
    > Nie wiem, niech Myjk sprecyzuje.
    > Ja moge podac ile vectra diesel pali, a to nie jest małe auto :-)

    To jest sedan, 20cm niższy od Outlandera, 300kg lżejszy na starcie.
    Outlander ma Cx=0,33 a Vectra 0,28

    --
    Pozdor
    Myjk

strony : 1 ... 10 ... 22 . [ 23 ] . 24 . 25


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: