-
221. Data: 2022-11-07 13:45:32
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 7 Nov 2022 13:24:50 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 07-11-2022 o 13:13, J.F pisze:
>> No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
>> To cos skopali w tym ICE,
>
> Ale jeździłeś kiedyś suvem o gabarytach tego Outlandera, oraz też
> podobną hybrydą, czy tak sobie teoretyzujesz na podstawie informacji
> zdobytych płaszczakami sprzed 20 lat?
No ale mowimy o dwoch outlanderach.
Jeden jest zwykly spalinowy, drugi PHEV, ciezszy itp.
I niby przy 120km/h tez zwykly ICE pali wiecej niz hybryda,
gdy dodatkowo wiemy, ze hybryda jedzie wtedy na silniku spalinowym,
ma tylko jeden bieg, ładuje baterie itp.
Bieg moze byc w miare optymalnie dobrany, choc jak starcza tylko na
170km/h, to juz nie jestem taki pewny.
No chyba, ze ten pierwszy ICE mial jeszcze "najlepszy" bezstopniowy
automat ...
J.
-
222. Data: 2022-11-07 13:52:23
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 07.11.2022 o 12:33, Cavallino pisze:
> W dniu 07-11-2022 o 11:24, Mirek Ptak pisze:
>> W dniu 03.11.2022 o 09:05, Cavallino pisze:
>>
>>>>> Do momentu zadziałania Start/Stop który wyłączy silnik.
>>>>
>>>> Nie wyłączy jeśli jest gorąco, lub włączy ponownie mimo postoju
>>>> jeśli temperatura wewnątrz wzrośnie.
>>>
>>> Tak akurat, wierzę.
>>> Już nieraz wyłączał silnik akurat w momencie gdy puszczałem sprzęgło
>>> i chciałem ruszyć, a Ty takie zacne umiejętności sugerujesz.
>>> Nie czytałeś nigdy o problemach ze Start/Stop vs klima w korku?
>>
>> Od lipca 2016 jeżdżę z systemem Start-Stop (drugie auto już), którego
>> praktycznie nie wyłączam, więc wiem co piszę ?
>
> Czy ktoś gdzieś pisał, że to obowiązkowa przypadłość w każdej
> marce/modelu/egzemplarzu?
> Bo jeśli nie - to czego by miało dowieść to że Tobie akurat się nie
> zdarzyło?
>
> Softy bywają różne, a to w nich cały problem.
Nie bardzo wyobrażam sobie inne działanie, aczkolwiek nie wykluczam w
pojedynczych przypadkach :)
Tak jak nie wyobrażam sobie np. wyłączenia silnika przez układ S-S po
ostrej jeździe, czy zaraz po wypalaniu DPFa lub w czasie dochodzenia
silnika do normalnej temperatury pracy - a takie obawy też się tu na
grupie pojawiały :)
Dlatego ponownie napiszę - te pomówienia są generalnie nieuzasadnione -
ba, zahaczają o hejt ;)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
223. Data: 2022-11-07 13:55:16
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
W dniu 07.11.2022 o 12:04, Myjk pisze:
>> Od lipca 2016 jeżdżę z systemem Start-Stop (drugie auto już), którego
>> praktycznie nie wyłączam, więc wiem co piszę ??????
>> Coś mi świta, że pierwsza Insignia też miała, ale pewności już nie mam -
>> wtedy można by 5 lat dodać ??????
> Masz rację, silnik się sam włączy jak będzie zapotrzebowanie,
> albo się wcale nie wyłączy. Więc na grzyba ten start/stop
> potrzebny, więcej tego szkody niż pożytku.
Nie wnikam - jest, działa, nie przeszkadza. Czy daje jakieś oszczędności
- pewnie niewielkie w codziennym użytkowaniu, ale przynajmniej nie
smrodzi na światłach :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
224. Data: 2022-11-07 13:57:22
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 07-11-2022 o 13:45, J.F pisze:
> On Mon, 7 Nov 2022 13:24:50 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 07-11-2022 o 13:13, J.F pisze:
>>> No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
>>> To cos skopali w tym ICE,
>>
>> Ale jeździłeś kiedyś suvem o gabarytach tego Outlandera, oraz też
>> podobną hybrydą, czy tak sobie teoretyzujesz na podstawie informacji
>> zdobytych płaszczakami sprzed 20 lat?
>
> No ale mowimy o dwoch outlanderach.
No i co z tego?
Benzynowiec o tych gabarytach tyle właśnie może palić, więc nie wiem
skąd to zdziwienie.
A hybryda pali mniej, zwłaszcza plugin.
> Jeden jest zwykly spalinowy, drugi PHEV, ciezszy itp.
>
> I niby przy 120km/h tez zwykly ICE pali wiecej niz hybryda,
> gdy dodatkowo wiemy, ze hybryda jedzie wtedy na silniku spalinowym,
> ma tylko jeden bieg, ładuje baterie itp.
Na pewno wszystko naraz i to akurat przy tej prędkości, czy jak zwykle
wrzuciłeś do jednego worka wszystko co przeczytałeś?
-
225. Data: 2022-11-07 14:10:52
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 7 Nov 2022 13:57:22 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 07-11-2022 o 13:45, J.F pisze:
>> On Mon, 7 Nov 2022 13:24:50 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 07-11-2022 o 13:13, J.F pisze:
>>>> No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
>>>> To cos skopali w tym ICE,
>>>
>>> Ale jeździłeś kiedyś suvem o gabarytach tego Outlandera, oraz też
>>> podobną hybrydą, czy tak sobie teoretyzujesz na podstawie informacji
>>> zdobytych płaszczakami sprzed 20 lat?
>>
>> No ale mowimy o dwoch outlanderach.
>
> No i co z tego?
> Benzynowiec o tych gabarytach tyle właśnie może palić, więc nie wiem
> skąd to zdziwienie.
> A hybryda pali mniej, zwłaszcza plugin.
Ale srednio, po miescie, w trasie?
Bo Myjk podaje dane z wycieczki do Wloch.
>> Jeden jest zwykly spalinowy, drugi PHEV, ciezszy itp.
>>
>> I niby przy 120km/h tez zwykly ICE pali wiecej niz hybryda,
>> gdy dodatkowo wiemy, ze hybryda jedzie wtedy na silniku spalinowym,
>> ma tylko jeden bieg, ładuje baterie itp.
>
> Na pewno wszystko naraz i to akurat przy tej prędkości, czy jak zwykle
> wrzuciłeś do jednego worka wszystko co przeczytałeś?
Nie wiem, niech Myjk sprecyzuje.
Ja moge podac ile vectra diesel pali, a to nie jest małe auto :-)
J.
-
226. Data: 2022-11-07 14:19:28
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 07-11-2022 o 14:10, J.F pisze:
> On Mon, 7 Nov 2022 13:57:22 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 07-11-2022 o 13:45, J.F pisze:
>>> On Mon, 7 Nov 2022 13:24:50 +0100, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 07-11-2022 o 13:13, J.F pisze:
>>>>> No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
>>>>> To cos skopali w tym ICE,
>>>>
>>>> Ale jeździłeś kiedyś suvem o gabarytach tego Outlandera, oraz też
>>>> podobną hybrydą, czy tak sobie teoretyzujesz na podstawie informacji
>>>> zdobytych płaszczakami sprzed 20 lat?
>>>
>>> No ale mowimy o dwoch outlanderach.
>>
>> No i co z tego?
>> Benzynowiec o tych gabarytach tyle właśnie może palić, więc nie wiem
>> skąd to zdziwienie.
>> A hybryda pali mniej, zwłaszcza plugin.
>
> Ale srednio, po miescie, w trasie?
W trasie przy 120 i więcej jak najbardziej, więc po mieście również.
Duster z dieslem 1.5 palił mi ponad 8 w takich warunkach.....
>> Na pewno wszystko naraz i to akurat przy tej prędkości, czy jak zwykle
>> wrzuciłeś do jednego worka wszystko co przeczytałeś?
>
> Nie wiem,
Czyli pomieszałeś fakty, jak zwykle.
> Ja moge podac ile vectra diesel pali
W jakim celu?
-
227. Data: 2022-11-07 14:37:52
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 7 Nov 2022 14:19:28 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 07-11-2022 o 14:10, J.F pisze:
>> On Mon, 7 Nov 2022 13:57:22 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 07-11-2022 o 13:45, J.F pisze:
>>>> On Mon, 7 Nov 2022 13:24:50 +0100, Cavallino wrote:
>>>>> W dniu 07-11-2022 o 13:13, J.F pisze:
>>>>>> No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
>>>>>> To cos skopali w tym ICE,
>>>>>
>>>>> Ale jeździłeś kiedyś suvem o gabarytach tego Outlandera, oraz też
>>>>> podobną hybrydą, czy tak sobie teoretyzujesz na podstawie informacji
>>>>> zdobytych płaszczakami sprzed 20 lat?
>>>>
>>>> No ale mowimy o dwoch outlanderach.
>>>
>>> No i co z tego?
>>> Benzynowiec o tych gabarytach tyle właśnie może palić, więc nie wiem
>>> skąd to zdziwienie.
>>> A hybryda pali mniej, zwłaszcza plugin.
>>
>> Ale srednio, po miescie, w trasie?
>
> W trasie przy 120 i więcej jak najbardziej, więc po mieście również.
>
> Duster z dieslem 1.5 palił mi ponad 8 w takich warunkach.....
Ale miales porownanie z Dusterem hybrydą? Nie.
A tu mamy dwa "takie same" Outlandery.
>>> Na pewno wszystko naraz i to akurat przy tej prędkości, czy jak zwykle
>>> wrzuciłeś do jednego worka wszystko co przeczytałeś?
>> Nie wiem,
>
> Czyli pomieszałeś fakty, jak zwykle.
No to napisz, co twoim zdaniem Myjk napisal.
>> Ja moge podac ile vectra diesel pali
> W jakim celu?
Ale to wiem :-)
J.
-
228. Data: 2022-11-07 16:43:58
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 7 Nov 2022 13:13:29 +0100, J.F
> No coz - chce sie miec samochod elektryczny, to trzeba miec gniazdko.
> Unia to juz chyba zrozumiala i chce hybrydy rozliczac/zbanowac.
Myślenie było dobre, tylko jak zwykle ludzie postanowili to wykorzystać.
Nikt nie założył że ktoś kupi auto z baterią by używać jak zwykły
spaliniak. Przecież na prądzie się jeździło TANIEJ niż na paliwie.
> Tym niemniej nawet PHEV po miescie moze jezdzic na prądzie,
> ja mam pod nosem kauflanda z darmową ładowarką - moglbym codziennie
> ładować.
Już darmowych ładowarek prawie nie ma,
no i często sa pozastawiane przez spaliniaki.
>> Bo ma nadwyżkę mocy i ładuje baterię a potem
>> z elektryka lepiej dysponuje energię.
> No ale kiedy lepiej, jesli do Wloch masz ponad 1000km autostrad?
Przy przyśpieszaniu na przykład. Albo na koniec jak się już dojeżdża do
miejsca przeznaczenia. Od zjazdu z autostrady do ośrodka bywa jeszcze z
50km.
>> Powtarzam ponownie, do 120 pali mniej, powyżej 140 już się
>> wyrównuje bo nie ma nadwyżki mocy.
> Jest to ciekawe, bo przy 120 jedzie juz przeciez na spalinowym.
> I co - wspomaga sie elektrycznym wtedy?
> A kiedy baterie laduje?
Jak ma nadwyżkę mocy, coś niejasno piszę?
>> Literalnie jak jadę poniżej 120 to
>> baterię mi nawet od zera do pełna naładuje (oczywiście po odpowiednio
>> długim czasie), a jak jadę >140 to nie naładuje.
> No ale skoro ładuje baterie, to powinien wiecej palic :-)
No i pali nieco więcej, ale jednocześnie pracuje z większą sprawnością,
za to potem z większą sprawnością tę energie przekłada na koła. Ostatecznie
spalanie wychodzi więc MNIEJSZE.
>>> Biegu nie umiesz dobrze dobrac,
>> Kombinuj dalej.
>>
>>> automat jakis kiepski miales,
>> Jest coś kiepskiego w spaliniaku? Toż to szok!
>> No ale akurat w Outlanderze ICE jest najlepszy
>> automat jaki może być, bezstopniowy.
> I pali 12/100? Dziekuje :-)
Proszę bardzo. Postaw na swojej vektruni 20 cm pudło z desek, dorzuć masy z
5 zdrowych chłopa, dostaw na dach belki, dachboks i sprawdzimy jaki
będziesz mieć wtedy wynik spalania.
> I wyszlo szydlo z worka - to bylo z tym najlepszym automatem,
> czy jednak miales manual?
Z ciebie standardowo wyszła pokraka która ekstrapoluje wszystko na sobie i
nie rozumie że vectra to nie outlander, że to benzyna a nie diesel itd. :P
> No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
> To cos skopali w tym ICE, chyba, ze reczna skrzynia biegow jest to
> odpowiedzialna ...
Skopana jest po prostu technologia spalinowego silnika działającego
samodzielnie (tzn. ze skrzynią) i nic więcej. Powtarzam ponownie, spaliniak
najwyższą sprawność ma >3,5 tys. obrotów, przy 120/h ICE ma ta tablicy
około 2,5 tys. czyli jest poniżej optymalnej sprawności. Czego tu jeszcze
nie ogarniasz?
>>> albo np opony o mniejszym oporze dali.
>> Różnica była, PHEV na uniwersalnych a ICE miał zimówki (wymóg właściciela,
>> specjalnie z Wawy do Łodzi jeszcze musiałem jechać je wymienić dzień przed
>> podróżą do Włoch).
>
> Czyli chyba nie bylo roznicy.
>
>>> A naped na 4 koła w obu taki sam?
>> Nie taki sam, bo w PHEV napęd na 4 realizują dwa silniki elektryczne a w
>> ICE jest klasyczny. W ICE teoretycznie lepszy, znaczy z rolek zjeżdża
>
> Ale byl naped na 4 kola? Zawsze to wiecej pali niz na 2,
> a i elektryczny/hybrydowy moze byc oszczedniejszy.
> A ja mam oske :-)
Obydwa były w auto, czyli 2WD z automatycznym dopinaniem 4WD w razie
potrzeby. Z pewnością ICE nie jechał na tzw. sztywnym 4WD.
>> zawsze, PHEV nie.
>
> Wow - to co oni tym razem w hybrydzie skopali?
> Elektryczny naped do AWD najlepszy, w ICE tego sie praktycznie nie da
> zrobic dobrze.
Po prostu zastosowany elektryczny silnik ma zbyt mały moment aby ściągnąć
auto z rolek. Wiec z rolek nie zjedzie, ale w praktycznych sytuacjach,
nazwijmy to terenowych, w tym na zwykłej drodze, samochód prowadzi się
znacznie lepiej w zakrętach i daje mniejsze prawdopodobieństwo wylecenia z
toru jazdy.
>> Ale już w praktyce PHEV lepiej jedzie w zakrętach, ma choćby żyroskop.
> Podejrzewam, ze i ICE ma, bo ma ESP.
> ESP od pewnego czasu obowiązkowy.
ESC/ESP jest oparte o ABS, a tutaj jest jeszcze zastosowany żyroskop który
"widzi" przechył auta, jest też akcelerometr. To zdecydowanie bardziej
zaawansowana konstrukcja niż ESP.
> Przy czym ja na zakrety w swoich samochodach nigdy nie narzekalem.
> No dobra - w RWD trzeba uwazac :-)
I znowu ty ty ty. Problem z tobą jest taki, że jesteś mocno ograniczony
swoim ja. Znaczy nie używałeś, ale już wiesz że to nie potrzebne.
>>> A moze sie przyzwyczailes do mniejszej predkosci? :-)
>> Przecież piszę, że obydwa jechały tak samo, bo mieliśmy gwiżdżące belki pod
>> BOX (w obydwu przypadkach te same belki i ten sam box) i nawet jakbym
>> chciał to nie dało się jechać szybciej niż 120.
>
> Eee tam sie nie da :-)
> P.S. szczeliny w belkach wypelniłes? Czy tylko z boxem gwizdzą?
W końcu kupiłem nowe, niby opływowe. Nie gwiżdżą, ale świszczą.
--
Pozdor
Myjk
-
229. Data: 2022-11-07 16:49:01
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 7 Nov 2022 13:45:32 +0100, J.F
> No ale mowimy o dwoch outlanderach.
> Jeden jest zwykly spalinowy, drugi PHEV, ciezszy itp.
>
> I niby przy 120km/h tez zwykly ICE pali wiecej niz hybryda,
> gdy dodatkowo wiemy, ze hybryda jedzie wtedy na silniku spalinowym,
> ma tylko jeden bieg, ładuje baterie itp.
Nie no, ty masz jakieś problemy z rozumieniem tekstu czytanego?
Powtarzam, ładuje tylko jak ma nadwyżkę mocy i się to "opłaca".
> Bieg moze byc w miare optymalnie dobrany, choc jak starcza tylko na
> 170km/h, to juz nie jestem taki pewny.
Właśnie dlatego jest optymalnie dobrany i przez to więcej jak 170 nie
pojedzie. Jest takie coś jak wiedza, na do której zalicza się także
statystyka, i ta wiedza pozwoliła optymalnie dobrać parametry. Tobie się
chyba wydaje że inżynierzy to skończeni idioci.
> No chyba, ze ten pierwszy ICE mial jeszcze
> "najlepszy" bezstopniowy automat ...
Miał najlepszy automat, co nie zmienia że i tak ułomny w stosunku do
systemu hybrydowego, czego nie jesteś widzę w stanie objąć swoim ciasnym
umysłem.
--
Pozdor
Myjk
-
230. Data: 2022-11-07 16:55:15
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 7 Nov 2022 14:10:52 +0100, J.F
> Ale srednio, po miescie, w trasie?
> Bo Myjk podaje dane z wycieczki do Wloch.
Podawałem wszystkie dane, tylko do ciebie można jak do ściany, 10x razy a i
tak w kółko będziesz pytać o to samo. Czasem już po 3 dniach dłuższej
dyskusji pytasz o to co było wielokrotnie wcześniej napisane. Nie
wspominając jak minie miesiac, pół roku czy rok. Tak się cały czas
zastanawiam, po co ty w ogóle dyskutujesz -- skoro kompletnie nie
przyswajasz informacji?
>>> Jeden jest zwykly spalinowy, drugi PHEV, ciezszy itp.
>>> I niby przy 120km/h tez zwykly ICE pali wiecej niz hybryda,
>>> gdy dodatkowo wiemy, ze hybryda jedzie wtedy na silniku spalinowym,
>>> ma tylko jeden bieg, ładuje baterie itp.
>> Na pewno wszystko naraz i to akurat przy tej prędkości, czy jak zwykle
>> wrzuciłeś do jednego worka wszystko co przeczytałeś?
> Nie wiem, niech Myjk sprecyzuje.
> Ja moge podac ile vectra diesel pali, a to nie jest małe auto :-)
To jest sedan, 20cm niższy od Outlandera, 300kg lżejszy na starcie.
Outlander ma Cx=0,33 a Vectra 0,28
--
Pozdor
Myjk