-
231. Data: 2022-11-07 17:53:15
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 7 Nov 2022 16:55:15 +0100, Myjk wrote:
> Mon, 7 Nov 2022 14:10:52 +0100, J.F
>> Ale srednio, po miescie, w trasie?
>> Bo Myjk podaje dane z wycieczki do Wloch.
>
> Podawałem wszystkie dane, tylko do ciebie można jak do ściany, 10x razy a i
> tak w kółko będziesz pytać o to samo. Czasem już po 3 dniach dłuższej
> dyskusji pytasz o to co było wielokrotnie wcześniej napisane.
Jesli twoje "wszystkie dane" sa nieporównywalne, to co sie dziwisz.
Wiec interesują mnie te dwie wycieczki do Wloch, blizniaczymi autami,
z tym samym boxem na dachu.
Tylko wynik, ze w trasie przy ok 120km/h ICE spalila znacznie wiecej
niz hybryda, ktora jedzie wtedy caly czas na silniku spalinowym, jest
jakis malo wiarygodny, wiec nie dziw sie, ze dopytuje o szczegóły,
które mogą to wyjasnic.
-spalanie z autostrady, czy calej wycieczki, gdzie bylo duzo jazd
lokalnych po zwyklych drogach z korkami,
-ICE z automatem? CVT?
-ICE z AWD ?
Odzysk energii przy hamowaniu moglby troche tlumaczyc, a gór po drodze
sporo :-)
> Nie
> wspominając jak minie miesiac, pół roku czy rok. Tak się cały czas
> zastanawiam, po co ty w ogóle dyskutujesz -- skoro kompletnie nie
> przyswajasz informacji?
Nierzetelnych nie przyswajam :-)
>>>> Jeden jest zwykly spalinowy, drugi PHEV, ciezszy itp.
>>>> I niby przy 120km/h tez zwykly ICE pali wiecej niz hybryda,
>>>> gdy dodatkowo wiemy, ze hybryda jedzie wtedy na silniku spalinowym,
>>>> ma tylko jeden bieg, ładuje baterie itp.
>>> Na pewno wszystko naraz i to akurat przy tej prędkości, czy jak zwykle
>>> wrzuciłeś do jednego worka wszystko co przeczytałeś?
>> Nie wiem, niech Myjk sprecyzuje.
>> Ja moge podac ile vectra diesel pali, a to nie jest małe auto :-)
>
> To jest sedan,
to jest kombi.
> 20cm niższy od Outlandera, 300kg lżejszy na starcie.
> Outlander ma Cx=0,33 a Vectra 0,28
Jesli kombi tez ma 0.28 ... troche Mitsu sp* :-)
J.
-
232. Data: 2022-11-07 18:15:02
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 7 Nov 2022 16:49:01 +0100, Myjk wrote:
> Mon, 7 Nov 2022 13:45:32 +0100, J.F
>> No ale mowimy o dwoch outlanderach.
>> Jeden jest zwykly spalinowy, drugi PHEV, ciezszy itp.
>>
>> I niby przy 120km/h tez zwykly ICE pali wiecej niz hybryda,
>> gdy dodatkowo wiemy, ze hybryda jedzie wtedy na silniku spalinowym,
>> ma tylko jeden bieg, ładuje baterie itp.
>
> Nie no, ty masz jakieś problemy z rozumieniem tekstu czytanego?
> Powtarzam, ładuje tylko jak ma nadwyżkę mocy i się to "opłaca".
Z tego co pisales, wynikaloby, ze przy 120 ma jeszcze nadwyzke mocy.
Przy czym wydaje mi sie, ze dawno temu pisales, ze powyzej 80 km/h,
to juz nie ładuje/
Ale nawet jesli - to mała bateria, w trasie do Włoch bez znaczenia.
>> Bieg moze byc w miare optymalnie dobrany, choc jak starcza tylko na
>> 170km/h, to juz nie jestem taki pewny.
>
> Właśnie dlatego jest optymalnie dobrany i przez to więcej jak 170 nie
> pojedzie. Jest takie coś jak wiedza, na do której zalicza się także
> statystyka, i ta wiedza pozwoliła optymalnie dobrać parametry. Tobie się
> chyba wydaje że inżynierzy to skończeni idioci.
Mi sie tam raczej wydaje, ze jak 170 jest limitem, to przy 120 silnik
ma 70% obrotow optymalnych ... i to raczejnie jest optymalny punkt
pracy.
>> No chyba, ze ten pierwszy ICE mial jeszcze
>> "najlepszy" bezstopniowy automat ...
>
> Miał najlepszy automat, co nie zmienia że i tak ułomny w stosunku do
> systemu hybrydowego, czego nie jesteś widzę w stanie objąć swoim ciasnym
> umysłem.
Bez obrazania - w wysokie spalanie automatu uwierzę bez problemu :-)
No ale to trzeba bylo od początku napisac, ze automat.
Inna sprawa ... hm, CVT ... nie powinno to byc oszczedniejsze?
P.S. https://www.spritmonitor.de/
No ... Outlander 2017 ... PHEV ma niby srednią 3.93, a histogram
maksimum 4.1.
Ale to tez niewiarygodne, wiec pewnie ładują.
Z reczna skrzynią srednio 8.24, "automatic" 8.54 , "bezstopniowa 8.76"
- ale wiarygodnosc tego tez raczej mala.
Natomiast ... malo tych samochodow.
Albo juz Niemcy sie na hybrydy nastawili, albo inni uzytkownicy nie
maja sie czym chwalic. No i pewnie mylą klasyfikacje swoich automatow.
Wyciagnac wniosek, ze te CVT to jednak dobry jest?
J.
-
233. Data: 2022-11-07 19:00:39
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 7 Nov 2022 16:43:58 +0100, Myjk wrote:
> Mon, 7 Nov 2022 13:13:29 +0100, J.F
>> No coz - chce sie miec samochod elektryczny, to trzeba miec gniazdko.
>> Unia to juz chyba zrozumiala i chce hybrydy rozliczac/zbanowac.
>
> Myślenie było dobre, tylko jak zwykle ludzie postanowili to wykorzystać.
> Nikt nie założył że ktoś kupi auto z baterią by używać jak zwykły
> spaliniak. Przecież na prądzie się jeździło TANIEJ niż na paliwie.
Jak na hybrydy jest moda, to czemu nie.
W dodatku masz PHEV i "hybrydy" bez gniazdka.
A sprzedawca w salonie tez nie zawsze dobrze podpowiedzial.
We Wroclawiu bylo tez np darmowe parkowanie hybryd - wystarczajacy
powod, aby kupic jak zwyklego spaliniaka :-)
>> Tym niemniej nawet PHEV po miescie moze jezdzic na prądzie,
>> ja mam pod nosem kauflanda z darmową ładowarką - moglbym codziennie
>> ładować.
> Już darmowych ładowarek prawie nie ma,
No ba, przy tych cenach prądu.
Inna sprawa, ze kaufland to ma wielką powierzchnie dachu :-)
> no i często sa pozastawiane przez spaliniaki.
To gdzie ładujesz ?
>>> Bo ma nadwyżkę mocy i ładuje baterię a potem
>>> z elektryka lepiej dysponuje energię.
>> No ale kiedy lepiej, jesli do Wloch masz ponad 1000km autostrad?
>
> Przy przyśpieszaniu na przykład.
No lepiej. Choc akurat co to za przyspieszanie, jak sie chce jechac
120 :-)
Ale kiedy uzupelni energie? przy rownej jezdzie 120?
> Albo na koniec jak się już dojeżdża do miejsca przeznaczenia.
Moze masz dobrze oporgramowany, bo ja widzialem BMW, ktore po
dojechaniu mialo pustą baterię.
Potem sie okazalo, ze ma rozne strategie i trzeba wybrac.
> Od zjazdu z autostrady do ośrodka bywa jeszcze z
> 50km.
No ale jak zuzyje prad wtedy, to przy powrocie musi naladowac.
Chyba, ze i hotelu miales gniazdko.
>>> Powtarzam ponownie, do 120 pali mniej, powyżej 140 już się
>>> wyrównuje bo nie ma nadwyżki mocy.
>> Jest to ciekawe, bo przy 120 jedzie juz przeciez na spalinowym.
>> I co - wspomaga sie elektrycznym wtedy?
>> A kiedy baterie laduje?
>
> Jak ma nadwyżkę mocy, coś niejasno piszę?
No ale czy nie sugerujesz, ze przy 120 wspomaga sie elektrycznym, i
dlatego pali mniej?
Wiec gdzie ta nadwyzka
>>> Literalnie jak jadę poniżej 120 to
>>> baterię mi nawet od zera do pełna naładuje (oczywiście po odpowiednio
>>> długim czasie), a jak jadę >140 to nie naładuje.
>> No ale skoro ładuje baterie, to powinien wiecej palic :-)
>
> No i pali nieco więcej, ale jednocześnie pracuje z większą sprawnością,
> za to potem z większą sprawnością tę energie przekłada na koła. Ostatecznie
> spalanie wychodzi więc MNIEJSZE.
Jest to mozliwe, o ile moze wykorzystac te nadwyzki.
Czy to przy przyspieszeniach, a nawet na autostradzie sie zdarzaja,
czy przez ostatnie km.
>>>> automat jakis kiepski miales,
>>> Jest coś kiepskiego w spaliniaku? Toż to szok!
>>> No ale akurat w Outlanderze ICE jest najlepszy
>>> automat jaki może być, bezstopniowy.
>> I pali 12/100? Dziekuje :-)
>
> Proszę bardzo. Postaw na swojej vektruni 20 cm pudło z desek,
Nie z desek, tylko o oplywowych ksztaltach.
> dorzuć masy z
> 5 zdrowych chłopa,
masa tak znow bardzo nie podnosi spalania ... IMHO
> dostaw na dach belki, dachboks i sprawdzimy jaki
> będziesz mieć wtedy wynik spalania.
rowery na dachu wiele nie podnosza.
>> I wyszlo szydlo z worka - to bylo z tym najlepszym automatem,
>> czy jednak miales manual?
>
> Z ciebie standardowo wyszła pokraka która ekstrapoluje wszystko na sobie i
> nie rozumie że vectra to nie outlander, że to benzyna a nie diesel itd. :P
Bylo napisac, ze automat.
W koncu juz nie wiem, czy dobry czy zly, ale wiem ze nie mam, bo sie
boje, ze mocno pogarsza wyniki auta :-)
Nie dotyczy DSG ... podobno.
>> No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
>> To cos skopali w tym ICE, chyba, ze reczna skrzynia biegow jest to
>> odpowiedzialna ...
>
> Skopana jest po prostu technologia spalinowego silnika działającego
> samodzielnie (tzn. ze skrzynią) i nic więcej.
No ale za przyklad podajesz wycieczke po autostradzie, gdzie stale na
spalinowym jedziesz.
> Powtarzam ponownie, spaliniak
> najwyższą sprawność ma >3,5 tys. obrotów, przy 120/h ICE ma ta tablicy
> około 2,5 tys. czyli jest poniżej optymalnej sprawności. Czego tu jeszcze
> nie ogarniasz?
To nie tak.
Wez taki przyklad
https://www.chegg.com/homework-help/questions-and-an
swers/given-data-estimate-pb-brake-engine-power-bsfc
-fuel-consumption-drive-schedule-involving-g-q405485
66
Owszem - najmniejsze spalanie benzyniak ma przy pewnych obrotach,
ale ... przy duzej mocy/momencie. A tylu tego do jazdy 120 nie
potrzebujesz.
Wiec bardziej sie oplaca dac wyzszy bieg, nizsze obroty i mocniej
wciskac gaz, niz trzymac wysokie obroty i niski moment.
Hybryda o tyle lepsza, ze moze dociązyc silnik prądnicą, naladowac
baterie przy wysokiej sprawnosci ... ale jak jedziesz do Wloch,
to baterie sie szybko naładują, i trzeba zmienic strategie.
A tu nie masz skrzyni biegow i nie mozesz.
Ale moze ten wysoki pojazd i box, i 5 chlopa powoduje, ze i przy 3500
rpm trzeba wciskac gaz glebiej, i sprawnosc wzrasta :-)
No ale skoro wzrasta dla hybrydy, to czemu mialaby nie wzrosnac dla
ICE?
>>>> A naped na 4 koła w obu taki sam?
>>> Nie taki sam, bo w PHEV napęd na 4 realizują dwa silniki elektryczne a w
>>> ICE jest klasyczny. W ICE teoretycznie lepszy, znaczy z rolek zjeżdża
>>
>> Ale byl naped na 4 kola? Zawsze to wiecej pali niz na 2,
>> a i elektryczny/hybrydowy moze byc oszczedniejszy.
>> A ja mam oske :-)
>
> Obydwa były w auto, czyli 2WD z automatycznym dopinaniem 4WD w razie
> potrzeby. Z pewnością ICE nie jechał na tzw. sztywnym 4WD.
Haldex?
Nie wiem ile to wnosi stałego obciazenia do transmisji, niby niewiele,
ale zawsze cos.
Bo jak sam piszesz - w hybrydzie moze tego nie byc, skoro są silnik
eletryczne na tylnej osi.
>>> zawsze, PHEV nie.
>>
>> Wow - to co oni tym razem w hybrydzie skopali?
>> Elektryczny naped do AWD najlepszy, w ICE tego sie praktycznie nie da
>> zrobic dobrze.
>
> Po prostu zastosowany elektryczny silnik ma zbyt mały moment aby ściągnąć
> auto z rolek.
Rolki pod ktorymi kołami?
> Wiec z rolek nie zjedzie, ale w praktycznych sytuacjach,
> nazwijmy to terenowych, w tym na zwykłej drodze, samochód prowadzi się
> znacznie lepiej w zakrętach i daje mniejsze prawdopodobieństwo wylecenia z
> toru jazdy.
Hm, na zakrety nigdy nie narzekałem, podobno naped na 4 cos daje.
Ale masz za slaby moment :-)
Natomiast uwierze, ze pod gore w terenie cos pomaga, a nie zuzywa
stale paliwa.
>>> Ale już w praktyce PHEV lepiej jedzie w zakrętach, ma choćby żyroskop.
>> Podejrzewam, ze i ICE ma, bo ma ESP.
>> ESP od pewnego czasu obowiązkowy.
>
> ESC/ESP jest oparte o ABS, a tutaj jest jeszcze zastosowany żyroskop który
> "widzi" przechył auta, jest też akcelerometr. To zdecydowanie bardziej
> zaawansowana konstrukcja niż ESP.
Ale skutek ten sam - zrobic piruet na zakrecie trudniej.
A na prostej? :-)
>> Przy czym ja na zakrety w swoich samochodach nigdy nie narzekalem.
>> No dobra - w RWD trzeba uwazac :-)
> I znowu ty ty ty. Problem z tobą jest taki, że jesteś mocno ograniczony
> swoim ja. Znaczy nie używałeś, ale już wiesz że to nie potrzebne.
Skoro nie wypadlem z zakretu, to mnie niepotrzebne.
A skoro niepotrzebne, to po co przeplacac :-)
Ale przyznaje, ze ESP moze sie przydac, szczegolnie w RWD :-)
>>>> A moze sie przyzwyczailes do mniejszej predkosci? :-)
>>> Przecież piszę, że obydwa jechały tak samo, bo mieliśmy gwiżdżące belki pod
>>> BOX (w obydwu przypadkach te same belki i ten sam box) i nawet jakbym
>>> chciał to nie dało się jechać szybciej niż 120.
>>
>> Eee tam sie nie da :-)
>> P.S. szczeliny w belkach wypelniłes? Czy tylko z boxem gwizdzą?
>
> W końcu kupiłem nowe, niby opływowe. Nie gwiżdżą, ale świszczą.
Kupilem jakies oplywowe thule, to gwizdaly/swiszczaly.
prostokatne tego nie robily.
problemem okazala sie szczelina pod sruby mocujące - jest do tego
listwa zaslepiajaca, ale jakos nie chcialo mi sie calej montowac ... i
to byl bład.
J.
-
234. Data: 2022-11-07 19:41:05
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 07-11-2022 o 14:37, J.F pisze:
> On Mon, 7 Nov 2022 14:19:28 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 07-11-2022 o 14:10, J.F pisze:
>>> On Mon, 7 Nov 2022 13:57:22 +0100, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 07-11-2022 o 13:45, J.F pisze:
>>>>> On Mon, 7 Nov 2022 13:24:50 +0100, Cavallino wrote:
>>>>>> W dniu 07-11-2022 o 13:13, J.F pisze:
>>>>>>> No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
>>>>>>> To cos skopali w tym ICE,
>>>>>>
>>>>>> Ale jeździłeś kiedyś suvem o gabarytach tego Outlandera, oraz też
>>>>>> podobną hybrydą, czy tak sobie teoretyzujesz na podstawie informacji
>>>>>> zdobytych płaszczakami sprzed 20 lat?
>>>>>
>>>>> No ale mowimy o dwoch outlanderach.
>>>>
>>>> No i co z tego?
>>>> Benzynowiec o tych gabarytach tyle właśnie może palić, więc nie wiem
>>>> skąd to zdziwienie.
>>>> A hybryda pali mniej, zwłaszcza plugin.
>>>
>>> Ale srednio, po miescie, w trasie?
>>
>> W trasie przy 120 i więcej jak najbardziej, więc po mieście również.
>>
>> Duster z dieslem 1.5 palił mi ponad 8 w takich warunkach.....
>
> Ale miales porownanie z Dusterem hybrydą? Nie.
Miałem ze spalinowym, palił jeszcze więcej.
Z automatem jeszcze dodatkowo byś coś musiał doliczyć.
No i Outlander to dużo większe i cięższe auto, więc 12 l w benzyniaku z
cvt przyjmowałbym za mocno realne.
Może nie przy 120, ale średnio już bardziej.
>>>> Na pewno wszystko naraz i to akurat przy tej prędkości, czy jak zwykle
>>>> wrzuciłeś do jednego worka wszystko co przeczytałeś?
>>> Nie wiem,
>>
>> Czyli pomieszałeś fakty, jak zwykle.
>
> No to napisz, co twoim zdaniem Myjk napisal.
Że w trasie do Włoch hybryda spaliła mniej niż benzyniak.
Reszta to były już ogólne rozważania o zastosowamych rozwiązaniach.
>
>>> Ja moge podac ile vectra diesel pali
>> W jakim celu?
>
> Ale to wiem :-)
Tylko że to zbędna informacja w kontekście omawianym.
I brak przełożenia, jakiegokolwiek.
-
235. Data: 2022-11-07 20:20:34
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:635cc8b4$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
user robot pisze tak:
> Oznacza to, że od 2035 r. w państwach członkowskich będzie można
> rejestrować wyłącznie samochody z napędem elektrycznym lub
> wodorowym."
Dziś w radio Angole się chichrały, że czołg nie może
walczyć i szukać ładowarki więc czołgi pozostaną na ropę.
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy
-
236. Data: 2022-11-07 20:36:17
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 7 Nov 2022 19:00:39 +0100, J.F
> On Mon, 7 Nov 2022 16:43:58 +0100, Myjk wrote:
>> Mon, 7 Nov 2022 13:13:29 +0100, J.F
>>> No coz - chce sie miec samochod elektryczny, to trzeba miec gniazdko.
>>> Unia to juz chyba zrozumiala i chce hybrydy rozliczac/zbanowac.
>>
>> Myślenie było dobre, tylko jak zwykle ludzie postanowili to wykorzystać.
>> Nikt nie założył że ktoś kupi auto z baterią by używać jak zwykły
>> spaliniak. Przecież na prądzie się jeździło TANIEJ niż na paliwie.
> Jak na hybrydy jest moda, to czemu nie.
> W dodatku masz PHEV i "hybrydy" bez gniazdka.
> A sprzedawca w salonie tez nie zawsze dobrze podpowiedzial.
> We Wroclawiu bylo tez np darmowe parkowanie hybryd - wystarczajacy
> powod, aby kupic jak zwyklego spaliniaka :-)
Właśnie o tym piszę, ludzie to cebulaki, kupowali żeby zaoszczędzić parę
groszy, zamiast setki groszy na zdrowiu.
>>> Tym niemniej nawet PHEV po miescie moze jezdzic na prądzie,
>>> ja mam pod nosem kauflanda z darmową ładowarką - moglbym codziennie
>>> ładować.
>> Już darmowych ładowarek prawie nie ma,
> No ba, przy tych cenach prądu.
> Inna sprawa, ze kaufland to ma wielką powierzchnie dachu :-)
>> no i często sa pozastawiane przez spaliniaki.
> To gdzie ładujesz ?
99% w domu. Dwóch domach w zasadzie.
>>>> Bo ma nadwyżkę mocy i ładuje baterię a potem
>>>> z elektryka lepiej dysponuje energię.
>>> No ale kiedy lepiej, jesli do Wloch masz ponad 1000km autostrad?
>> Przy przyśpieszaniu na przykład.
> No lepiej. Choc akurat co to za przyspieszanie, jak sie chce jechac
> 120 :-)
Przy wyprzedzaniu? No tak, zapomniałem że znowu ekstrapolujesz na sobie i
ty przyśpieszać nie muisz, bo zapierdalasz najszybciej ze wszystkich.
> Ale kiedy uzupelni energie? przy rownej jezdzie 120?
Tak, pisałem już o tym i jak widać nie przyswoiłeś.
>> Albo na koniec jak się już dojeżdża do miejsca przeznaczenia.
> Moze masz dobrze oporgramowany, bo ja widzialem BMW, ktore po
> dojechaniu mialo pustą baterię.
> Potem sie okazalo, ze ma rozne strategie i trzeba wybrac.
Widziałeś? Jechałeś? Ja sobie sam strategię dobieram.
>> Od zjazdu z autostrady do ośrodka bywa jeszcze z
>> 50km.
> No ale jak zuzyje prad wtedy, to przy powrocie musi naladowac.
> Chyba, ze i hotelu miales gniazdko.
Jest jeszcze tryb SAVE, ale co ja ci będe tłumaczyć...
>>>> Powtarzam ponownie, do 120 pali mniej, powyżej 140 już się
>>>> wyrównuje bo nie ma nadwyżki mocy.
>>> Jest to ciekawe, bo przy 120 jedzie juz przeciez na spalinowym.
>>> I co - wspomaga sie elektrycznym wtedy?
>>> A kiedy baterie laduje?
>> Jak ma nadwyżkę mocy, coś niejasno piszę?
> No ale czy nie sugerujesz, ze przy 120 wspomaga
> sie elektrycznym, i dlatego pali mniej?
> Wiec gdzie ta nadwyzka
Jprdle... Nie no, nie da się. Kończę (znowu).
Tym razem już *PLONK*.
--
Pozdor
Myjk
-
237. Data: 2022-11-07 20:36:51
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 7 Nov 2022 17:53:15 +0100, J.F
> Nierzetelnych nie przyswajam :-)
Żadnych nie przyswajasz.
>>> Nie wiem, niech Myjk sprecyzuje.
>>> Ja moge podac ile vectra diesel pali, a to nie jest małe auto :-)
>> To jest sedan,
> to jest kombi.
Które niczym się od sedana w omawianej kwestii nie różni.
>> 20cm niższy od Outlandera, 300kg lżejszy na starcie.
>> Outlander ma Cx=0,33 a Vectra 0,28
> Jesli kombi tez ma 0.28 ... troche Mitsu sp* :-)
Weź sobie sprawdź jak się oblicza Współczynnik Cx
to nie będziesz bredzić (znowu).
--
Pozdor
Myjk
-
238. Data: 2022-11-07 21:06:29
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 07.11.2022 o 20:20, PiteR pisze:
> Dziś w radio Angole się chichrały, że czołg nie może
> walczyć i szukać ładowarki więc czołgi pozostaną na ropę.
Przecież mogą mieć panele...
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
239. Data: 2022-11-07 23:02:09
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2022-11-06 o 22:06, Shrek pisze:
> W dniu 06.11.2022 o 22:04, Shrek pisze:
>> W dniu 06.11.2022 o 20:50, cef pisze:
>>
>>> Napisz wprost, jeśli wiesz jak to jest w przepisach budowlanych
>>> ujęte, jeśli jest inaczej
>>> niż logiczne rozumowanie o ścianach i bramach.
>>
>> Jak ci moje zapewnienie nie wystarczy to jutro poszukam. Pewnie w
>> czyli rozporządzeniu o długiej nazwie tym jakim warunkom powinny
>> odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
>
> Dobra - masz- 5 sekund:
>
> https://arslege.pl/rozporzadzenie-ministra-infrastru
ktury-w-sprawie-warunkow-technicznych-jakim-powinny-
odpowiadac-budynki-i-ich-usytuowanie/k218/s3061/
>
Z tego linku wynika, że Twoje zapewnienie nie jest specjalnie zgodne z
tym rozporządzeniem.
Zamkniety i otwarty garaz jest zdefiniowany zupełnie intuicyjnie
(jedynie w garażu otwartym okresłono do celów wentylacji
minimalny procentowo udział dziur w ścianach)
-
240. Data: 2022-11-07 23:03:24
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2022-11-07 o 20:36, Myjk pisze:
> Jprdle... Nie no, nie da się. Kończę (znowu).
Dziękujemy za posłodzenie i do usłyszenia.