eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035? › Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Date: Sun, 6 Nov 2022 11:03:52 +0100
    <kcjgcqf33qli.z10rvxur55uq$.dlg@40tude.net>
    <tjt9sc$vvb$3$Cav@news.chmurka.net>
    <8...@4...net>
    <tjtbcg$vva$3$Cav@news.chmurka.net>
    <4o0ng58l00vw$.1glhvf5mtanux.dlg@40tude.net>
    <tjturc$f3m$1$Cav@news.chmurka.net>
    <oe8ukg1wv0dh$.s2nxwgd5tvoj.dlg@40tude.net>
    <tju1pr$gae$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tjvosg$l2b$1$kolczan@news.chmurka.net> <lpfv86knswuw$.dlg@myjk.org>
    <o...@4...net>

    Fri, 4 Nov 2022 11:22:00 +0100, J.F

    > PHEV ogolnie wydaja sie miec spory sens obecnie ... choc ładowarek i w
    > Polsce przybylo, nawet tych szybkich.

    Na palcach jednej ręki mogę policzyć jak się ładowałem na mieście (i to
    głównie dlatego że i tak musiałem siedzieć w samochodzie, to se pojechałem
    na kurczaka i stanąłem przy okazji na ładowarce, dzięki czemu ciepełko
    miałem z grzałki). PHEV się do tego nie nadają, maksymalny prąd DC jaki mój
    MOP przyjmuje to 15kW. I ładuje tylko do 80%.

    > Akurat twoj Outlander o ile pamietam, ma ciekawy/prosty naped, gdzie
    > powyzej 80km/h silnik spalinowy napedza koła bezposrednio, tzn na
    > jednym przelozeniu.
    > Na wycieczke do Wloch po autostradach - w miare dobrze,
    > tylko czemu mialoby to palic mniej niz zwykly spalinowy?

    Bo ma nadwyżkę mocy i ładuje baterię a potem z elektryka lepiej dysponuje
    energię. Powtarzam ponownie, do 120 pali mniej, powyżej 140 już się
    wyrównuje bo nie ma nadwyżki mocy. Literalnie jak jadę poniżej 120 to
    baterię mi nawet od zera do pełna naładuje (oczywiście po odpowiednio
    długim czasie), a jak jadę >140 to nie naładuje.

    > Biegu nie umiesz dobrze dobrac,

    Kombinuj dalej.

    > automat jakis kiepski miales,

    Jest coś kiepskiego w spaliniaku? Toż to szok!
    No ale akurat w Outlanderze ICE jest najlepszy
    automat jaki może być, bezstopniowy.

    > odzysk energii przy hamowaniu/zjazdach z gory,
    > czy cos tam jeszcze poprawili w aerodynamice,

    Nic nie poprawili, bo to jest po prostu wersja ICE
    przekombinowana na PHEV, literalnie pod machę wsadzili
    prądnicę do IDETNYCZNEGO silnika spalinowego, i baterie
    w podłogę.

    > albo np opony o mniejszym oporze dali.

    Różnica była, PHEV na uniwersalnych a ICE miał zimówki (wymóg właściciela,
    specjalnie z Wawy do Łodzi jeszcze musiałem jechać je wymienić dzień przed
    podróżą do Włoch).

    > A naped na 4 koła w obu taki sam?

    Nie taki sam, bo w PHEV napęd na 4 realizują dwa silniki elektryczne a w
    ICE jest klasyczny. W ICE teoretycznie lepszy, znaczy z rolek zjeżdża
    zawsze, PHEV nie. Ale już w praktyce PHEV lepiej jedzie w zakrętach, ma
    choćby żyroskop.

    > A moze sie przyzwyczailes do mniejszej predkosci? :-)

    Przecież piszę, że obydwa jechały tak samo, bo mieliśmy gwiżdżące belki pod
    BOX (w obydwu przypadkach te same belki i ten sam box) i nawet jakbym
    chciał to nie dało się jechać szybciej niż 120.

    --
    Pozdor
    Myjk