-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!2.eu.feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!n
ntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-0
1.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Zakaz parkowania elektryków i hybryd
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <o...@t...home> <r050hh$fqd$2@news.icm.edu.pl>
<o...@t...home>
<5e26119c$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
<o...@t...home> <1...@m...org>
<3...@g...com>
<1m6t7x0cl74c1$.dlg@myjk.org> <5e26c6d9$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Tue, 21 Jan 2020 11:07:57 +0100
Message-ID: <7...@m...org>
Lines: 75
NNTP-Posting-Host: 83.6.186.217
X-Trace: 1579601277 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 537 83.6.186.217:54044
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2670533
[ ukryj nagłówki ]Tue, 21 Jan 2020 10:39:37 +0100, T.
> Problem w tym, że wiele opinii wiąże się ze słowem "średnio". Zobacz,
> jaka jest "średnia" pensja i porównaj z dominantą i medianą. :-) Celowo
> napisałem "średnia" w cudzysłowie, bo to z przedsiębiorstw
> zatrudniających powyżej 10 osób...
No to tym bardziej potwierdzasz tylko to co napisałem, bo wychodzi więcej
niż faktycznie jest. :P Ja mam własną statystykę, mam 20 osób w rodzinie z
którymi rozmawiałem o EV i wszystkie by się zadowoliły samochodem z
zasięgiem <120km, bo przecietne przeloty mają w okolicach 40-80. Wyjątkiem
był wujek co jeździ akutalnie Mercedesem za 850 tys., zarabia HGW ile ale
pewnie powyżej paru baniek, i jeździ faktycznie sporo i ma samochód takiej
klasy, że niewiele tylko głośniej niż w EV w mieście a w trasie pewnie i
ciszej.
> W mieście - masz rację, te 60 km wystarczy. Ale jak chcesz wyjechać za
> miasto to ta średnia jest z dupy.
Nie jest, bo EV nie wyklucza wcale jazdy za miasto. Pomijając nasz
ciemnogród. Tu masz test autostradowy zasięgów popularnych EV:
https://youtu.be/ZH7V2tU3iFc?t=1534
Najciekawsze że najtańszy zajechał najdalej tj. KIA e-niro 255 mil (410 km)
i miało 90% podawanego średniego zasięgu. :P
> Podobnie jest z wyposażeniem auta - po
> co np. regulowane elektrycznie siedzenie - zwykle kierowca jest jeden
> (mam wrażenie, że w przypadku osobówek kupowanych prywatnie jest 90%) i
> w ogóle po co regulacje? Siedzenia, kolumny kierownicy, itp. Dopasować
> przy kupnie i już.
Pewnie dlatego, że ręczna regulacja kosztuje tyle samo, albo i więcej.
Dlatego przestali montować w szybach korby, bo było drożej niż
elektrycznie. Niemniej kierowcy się zmieniają, choćby żona-mąż więc
regulacja jest wymagana.
> A po co komu duży bagażnik? Przecież 90% podróży jest
> z pustym bagażnikiem... I tak dalej...
No ja właśnie nie wiem po co. To tak jakby kupować transportera bo raz na
10 lat się trafi przeprowadzka. Nikt tak nie robi przecież, ale jak już
przychodzi co do czego, to musi mieć koniecznie zapas. Ja tam wolę mniejszy
bagażnik a bardziej komfortową jazdę bez jęczenia spaliniaka. Jak będę
musiał coś przewieźć gabarytowego, to sobie taksówkę bagażową wezmę. Ale to
zbyt skomplikowane dla większości, widać.
> Nikt nie kupi elektryka przy słabym zasięgu,
Pytam ponownie, co to znaczy słaby zasięg? 410km w trasie to słaby zasięg?
15-30 minut na doładowanie do 80% i przejechanie kolejnych 300 to mało?
Wystarczająco na sporadyczne wypady dla większości. No ale jest ściana i
tyle.
> bo to zwyczajny kłopot przy
> dłuższych podróżach, nawet jeśli to tylko 10% podróży. I co - jechać
> gdzieś do wypożyczalni, zastanawiać się, w jakim jest stanie takie
> auto... To tylko kłopot.Gdyby jeszcze cena małych toczydełek była ok, to
> ludzie kupowali by je jako drugie auta. A tak to lepiej kupić jakąs
> Skodę Citygo na drugiego albo Dacię Sandero. Wyposażenie na poziomie
> elektryka a koszt 3 razy tańszy. A te 60 tys. zł zaoszczędzone na kupnie
> takiego malucha pójdzie na paliwo - wystarczy na zakup ponad 10 tys.
> litrów paliwa a to jest jakieś ćwierć miliona kilometrów...
Z tym się zgadzam, ceny są masakryczne, choć mogą być mniejsze. Co pokazał
ostatnio Nissan z Leafem, jak z miejsca spuścił cenę Leafa ze 160 na 125
tys. by się samochód w dopłatach mieścił. I spokojnie jeszcze na nim
zarobił i to nie mało. Dla przykładu taki I-MiEV był sprzedawany 8 lat temu
za 160 tys., dzisiaj sprzedają poniżej 120, a koszt jego produkcji
ekstrapolując z wersji spalinowej wynosi jakieś 30 tys. (bo bateria to
jakieś 15 tys. liczac ceny z rynku detalicznego, a producent ma przecież
znacznie taniej). Dlaczego tak jest, to już sobie sam odpowiedz. :P
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 21.01.20 11:41 Mateusz Viste
- 21.01.20 11:53 robot
- 21.01.20 12:17 Myjk
- 21.01.20 13:22 cyklista
- 21.01.20 13:56 robot
- 21.01.20 15:12 Myjk
- 21.01.20 15:38 Myjk
- 21.01.20 17:11 J.F.
- 21.01.20 17:21 Shrek
- 21.01.20 17:39 Myjk
- 21.01.20 17:54 Shrek
- 21.01.20 19:22 kk
- 21.01.20 19:23 kk
- 21.01.20 19:38 kk
- 21.01.20 19:39 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=