-
Data: 2020-01-21 10:51:55
Temat: Re: Zakaz parkowania elektryków i hybryd
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2020-01-21 o 10:47, Queequeg pisze:
> kk <k...@o...pl.invalid> wrote:
>
>>> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/czy
-systemu-przeciwpozarowe-sa-gotowe-na-pojazdy-elektr
yczne/72b22x5
>>
>> "Chcesz przeczytać więcej wyłącza Adblocka"
>>
>> Nie chcę :-)
>
> $ lynx -dump https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/czy
-systemu-przeciwpozarowe-sa-gotowe-na-pojazdy-elektr
yczne/72b22x5
> [...]
> Czy systemu przeciwpożarowe są gotowe na pojazdy elektryczne?
>
> wczoraj 16:09
> [61]Auto Świat
> Okazuje się, że nie tylko polska infrastruktura punktów ładowania nie
> jest gotowa na elektryczne samochody. Niedostosowane są także parkingi
> podziemne i tunele. Chodzi o kwestie przeciwpożarowe. Okazuje się, że
> pożar "elektryka" w garażu podziemnym lub tunelu może być śmiertelnie
> niebezpieczny dla całego otoczenia.
> Pożar Tesli w Polsce pod Boguszowem Foto: facebook/Ochotnicza Straż
> Pożarna Boguszów Pożar Tesli w Polsce pod Boguszowem
> [62]WRÓĆ
> NA ONET
>
> Każdy kto widział, choćby na filmie, pożar auta elektrycznego, ten wie,
> że ugaszenie go jest zadaniem niezwykle karkołomnym. Nie bez powodu po
> takim pożarze zwykle z takiego pojazdu niewiele zostaje, a asfalt pod
> nim jest kompletnie stopiony. Tak naprawdę jedynym skutecznym sposobem
> jest odcięcie od źródła ognia dopływu tlenu.
>
> Niestety, jak alarmuje firma SPIE Building Solutions, systemy
> przeciwpożarowe w polskich garażach i tunelach nie są przystosowane do
> pożarów pojazdów aut elektrycznych. Aktualnie stosowane systemy ppoż.
> na parkingach podziemnych są nieskuteczne w przypadku pożarów pojazdów
> elektrycznych
>
> - Samochody o napędzie elektrycznym (czy też hybrydowym) jest o wiele
> trudniej ugasić niż tradycyjne auta z silnikiem spalinowym. Najczęściej
> do tej pory stosowana na parkingach podziemnych woda z instalacji
> tryskaczowej jest w tym przypadku nieskuteczna, ponieważ elementy
> akumulatora podczas spalania produkują nowe, łatwopalne produkty
> (opary) oraz tlen - wszystko co potrzebne do podtrzymania ognia. Gdy
> już nastąpi pożar nawet jednego ogniwa, występuje reakcja łańcuchowa,
> której zatrzymanie jest bardzo trudne i praktycznie niemożliwe do
> opanowania samą wodą - Michał Brzeziński, kierownik w dziale Fire
> Protection - SPIE Building Solutions.
>
> W krajach, w których pojazdów elektrycznych jest znacznie więcej, jako
> systemy ppoż. na parkingach podziemnych stosuje się instalacje odbioru
> ciepła i dużej ilości energii - znacznie większej niż przy innych
> pożarach. Najczęściej wykorzystuje się do tego instalacje
> Wysokociśnieniowej Mgły Wodnej. W takich układach litr wody wystarcza
> na powierzchnię od 60 do 250 m2 (przy tryskaczach jest to zaledwie 1 -
> 6 m2). Dodatkowo taki sposób gaszenie wypiera miejscowo tlen z
> przestrzeni spalania, poprzez natychmiastowe odparowanie. Efekt
> schładzania strefy spalania i ogromny odbiór ciepła znacząco zmniejsza
> ryzyko rozprzestrzenienia pożaru i ponownego zapłonu.
>
> Zakaz wjazdu dla elektryków?
>
> Dziś na wiele parkingów podziemnych zakaz wjazdu mają auta z instalacją
> LPG. Czy ten sam los podzielą elektryki? Tego nie wiadomo, ale jeśli
> pojazdy elektryczne mają bezpieczne parkować na parkingach podziemnych
> i jeździć tunelami, dotychczasową infrastrukturę trzeba zmodernizować
> pod kątem ochrony przeciwpożarowej. Co prawda aktualnie tunele nie są
> wielkim problemem, bo ich łączna długość to zaledwie 6,1 km (mowa o
> tunelach dłuższych niż 100 m), jednak parkingów nieprzystosowanych do
> ugaszenia pożaru aut elektrycznych jest już znacznie więcej.
>
Mam w rodzinie strażaka - nie ma jak ugasić płonących baterii - straż ma
jedynie pilnować, aby pożar się nie rozprzestrzenił. W Polsce są podobno
jedynie 3 wozy strażackie z odpowiednim proszkiem, ale pracują w straży
przemysłowej.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.01.20 11:07 Myjk
- 21.01.20 11:41 Mateusz Viste
- 21.01.20 11:53 robot
- 21.01.20 12:17 Myjk
- 21.01.20 13:22 cyklista
- 21.01.20 13:56 robot
- 21.01.20 15:12 Myjk
- 21.01.20 15:38 Myjk
- 21.01.20 17:11 J.F.
- 21.01.20 17:21 Shrek
- 21.01.20 17:39 Myjk
- 21.01.20 17:54 Shrek
- 21.01.20 19:22 kk
- 21.01.20 19:23 kk
- 21.01.20 19:38 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=