  • 11. Data: 2011-02-14 12:28:39
    Temat: Re: Zakaz fotografowania w kościele
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 14 Feb 2011 12:46:38 +0100, Remigiusz Zukowski napisał(a):

    > Czyli chcecie "krwi" - faktycznych problemów w trakcie robienia zdjęć?
    > OK, jeszcze chwila i będzie i to.

    A skąd - jeszcze zrobicie coś głupiego i potem już nigdzie fotografów nie
    wpuszczą...
    Z tego co przeczytałem wynika że to żadne muzeum tylko co najwyżej
    "muzeum". W dodatku teren prywatny normalnie zamknięty gdzie wpuszczają "na
    żądanie". Nie widzę w ogóle możliwości powołania się na tę nową
    niedozwoloną klauzulę.

    BTW: Aniołek powala... nie wiedziałem że pazerność osiąga aż takie rozmiary
    w KK...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 12. Data: 2011-02-14 12:36:05
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 14, 7:28 am, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > "muzeum". W dodatku teren prywatny normalnie zamknięty gdzie wpuszczają "na
    > żądanie". Nie widzę w ogóle możliwości powołania się na tę nową

    "na żądanie", to chyba z nakazem wejscia.

    veri

  • 13. Data: 2011-02-14 12:52:52
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 14 Lut, 13:22, "VSS" <v...@o...pl> wrote:

    > chyba nie za bardzo, ostatnio z gniezna zaiwanili jakis pierścionek, żadna
    > kamera tam nie patrzała.
    >
    > --
    > VSS

    W kosciolkach kradna figurki, niby ikony, wylamuja skarbonki, ale
    wpierw fotografuja,
    by zabrac odpowiednie narzedzia.;)
    Gdyby obecnie koscioly byly otwarte, tak jak za komuny cala noc i
    dzien, stalyby sie oaza meneli.
    Zapomnieliscie czasy jak nie wolno bylo sracza na dworcu kolejowym
    sfotografowac?
    Wlasciwie to jest apel do watkotworcy. Idz porobic zdjecia w agencjach
    towarzyskich!
    StaM

  • 14. Data: 2011-02-14 12:54:15
    Od: Remigiusz Zukowski <r...@g...com>

    W dniu 2011-02-14 13:28, Henry(k) pisze:

    > Z tego co przeczytałem wynika że to żadne muzeum tylko co najwyżej
    > "muzeum".Nie widzę w ogóle możliwości powołania się na tę nową
    > niedozwoloną klauzulę.

    Też sobie z tego zdaję sprawę, w takim razie tutaj mamy do czynienia z
    nieuprawionym użyciem słowa "Muzeum". Wiem że np. można oberwać za słowo
    "Hotel" który nie jest hotelem, czy z takim "muzeum" nie będzie
    analogicznie?

    > W dodatku teren prywatny normalnie zamknięty gdzie wpuszczają "na
    > żądanie".

    Setki razy wywoływany był przykład problemów z fotografowaniem w
    supermarketach, gdzie argumentowano jego bezprawność należeniem wnętrza
    supermarketu do przestrzeni publicznej. A czy kościół i jego wnętrze
    różni się tutaj od supermarketu? Obydwa są terenem prywatnym, w obydwu
    wpuszczają "na żądanie". Taka jest moim zdaniem logiczna argumentacja,
    aczkolwiek wiadomo że prawo częstokroć ma niewiele wspólnego z logiką :(

    > BTW: Aniołek powala... nie wiedziałem że pazerność osiąga aż takie rozmiary
    > w KK...

    A to już jest epizod kompletnie OT, więc nie komentuję :)

    pozdrawiam

    Remigiusz

  • 15. Data: 2011-02-14 13:22:03
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 14, 7:54 am, Remigiusz Zukowski
    <r...@g...com> wrote:

> [...]
    > wpuszczają "na żądanie". Taka jest moim zdaniem logiczna argumentacja,
    > aczkolwiek wiadomo że prawo częstokroć ma niewiele wspólnego z logiką :(

    Z logika, to nie nic wsponego okreslenie "wpuszczania na zadanie".
    Zeby wejsc na zadanie, to w cywilizowanym kraju, trzeba miec nakaz
    wejscia, albo trafic na durnia bez rozumu, ktory robi co tylko sie od
    niego zarzada.

    veri

  • 16. Data: 2011-02-14 13:23:36
    Od: Remigiusz Zukowski <r...@g...com>

    W dniu 2011-02-14 13:52, Stan.Matyska pisze:

    > W kosciolkach kradna figurki, niby ikony, wylamuja skarbonki, ale
    > wpierw fotografuja, by zabrac odpowiednie narzedzia.;)

    Chyba analogiczna argumentacja służyła wszelkim zakazom fotografowania
    za komuny, chociaż przepraszam, mylę się, wtedy chyba bardziej chodziło
    o bezpieczeństwo narodowe. Dzisiaj potencjalny złodziej i tak (mimo
    zakazu) obfotografuje sobie wnętrze ukrytym gdzieś aparatem. Szkoda że
    do dziś dzień podobne pomysły wciąż się pojawiają: jakiś czas temu w
    mediach słyszałem o zakazie posiadania noży o ostrzach dłuższych niż 8
    cm. Czy sądzisz że po jego wprowadzeniu gwałtownie spadnie przestępczość
    z nożami? Ja stawiam że wzrośnie liczba skazanych, zasilana armią
    grzybiarzy łapanych przez policję i straż leśną.

    > Wlasciwie to jest apel do watkotworcy. Idz porobic zdjecia w agencjach
    > towarzyskich!

    Nie zaśmiecajmy grupy, wszelkie uwagi, pouczenia, obelgi skierowane do
    mnie osobiście poproszę na priv.

    pozdrawiam

    Remigiusz

  • 17. Data: 2011-02-14 13:55:46
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 14, 8:23 am, Remigiusz Zukowski
    <r...@g...com> wrote:

> [...]
    > grzybiarzy łapanych przez policję i straż leśną.

    > Nie zaśmiecajmy grupy, wszelkie uwagi, pouczenia, obelgi skierowane do

    Oj naiwny, naiwyny, naiwny...
    Chcesz go pozbawic, dowartosciowywania sie?
    To sie nie uda i to nie tylko z nim.

    veri

  • 18. Data: 2011-02-14 14:10:21
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Remigiusz Zukowski napisal:
    > A czy kościół i jego wnętrze różni się tutaj od supermarketu?

    Nie jest ofertą publiczną, ale 'klubową', skierowaną do współwyznawców.

    Natomiast pewnym punktem zaczepienia byłoby sprawdzenie, czy ewentualne
    prace konserwacyjne nie były prowadzone z funduszy publicznych. W takim
    przypadku ksiądz będzie musiał się wycofać z zakazu.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2011-02-14 15:27:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Remigiusz Zukowski wrote:
    > Witam wszystkich,
    > w okolicznym kościele zakazywanie (zakaz fotografowania jest tam
    > jednym z wielu zakazów) jak i inne obyczaje sięgnęły już granic
    > absurdu. Dodatkowo w kościele jest muzeum, więc takowy zakaz na mocy
    > klauzuli niedozwolonej UOKIK - XVII AMC 1145/09 nie mam mocy prawnej.
    > O co więc chodzi, forma skondensowana:
    > http://www.youtube.com/watch?v=aFMyPD8O7Y8
    > szczegóły:
    > http://www.myfinepix.pl/pl/blog/301332/238924
    > http://www.myfinepix.pl/pl/blog/301332/240896

    tak sie zastanawiam czy przypadkiem ta lista zakazów nie wynika z tego że
    przyłaziła hołota i robiła bydło :)

    Większość ludzi ma świadomość że do obiektu sakralnego (na jego teren czyli
    poza bramę) nie powinno się włazić z psami, nie powinno sie wjeżdżać konno,
    nie powinno sie wchodzić w niedbałym stroju (w stroju kąpielowym czy gorzej
    bieliźnie) nei powinno sie grać muzyki i ładować sie na dziedziniec
    ukochanym samochodem.

  • 20. Data: 2011-02-14 16:20:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 16:27:17 +0100, Marek Dyjor wrote:

> [...]
    >nie powinno sie wchodzić w niedbałym stroju (w stroju kąpielowym czy gorzej
    >bieliźnie) nei powinno sie grać muzyki i ładować sie na dziedziniec

    Po czym ksiadz urzadza zespol muzyczno-wokalny oraz święcenie
    samochodow. Oczywiscie na dziedzincu.

    J.