-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartners.pl!not-for-m
ail
From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
Date: Wed, 25 Jul 2012 14:02:03 +0200
Organization: GTS Energis
Lines: 27
Message-ID: <juon7r$16ev$1@news2.ipartners.pl>
References: <t...@4...net>
<ju0ou0$h9q$1@inews.gazeta.pl>
<r3b0ugjlt5yc$.4in2rrpzqjyk.dlg@40tude.net>
<k...@c...fuw.edu.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<juo92o$vli$1@news2.ipartners.pl>
<1...@p...pl.invalid>
NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1343217723 39391 157.25.157.219 (25 Jul 2012 12:02:03
GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 25 Jul 2012 12:02:03 GMT
In-Reply-To: <1...@p...pl.invalid>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.28) Gecko/20120306
Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.20
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2460698
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-07-25 10:15, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Bo jeśli taki rozrusznik z przekładnią kręci równie dobrze jak taki bez, biorąc
znacznie
>> mniejszy prąd (ile, np. 2x?), to by znaczyło, że ma znacznie większą sprawność...
czyli,
>> że sprawność tych zwykłych musiała by być tragicznie niska.
>
> Oczywiscie, że sprawność jest tragicznie niska. Zatrzymany rozrusznik
> ma sprawność równą dokładnie zeru.
Jak każdy silnik...
> A teraz zaczynamy walczyć o to,
> żeby chociaż prąd pobierany w takim momencie zmniejszyć do rozsądnych
> granic.
Czyli nie chodzi o sprawność przy normalnym obciążeniu, tyko o prąd przy starcie.
Zgoda.
Ale przy obciążeniu normalnym, tzn. już w trakcie kręcenia, stawiam na to, że
sprawność
każdego z nich jest zbliżona i dość typowa dla silnika prądu stałego w zakresie
obrotów
gdzieś pomiędzy maksimum mocy a max. sprawności - bo zakładam że nikt rozsądny nie
będzie
projektował/dobierał rozrusznika tak, aby pracował daleko poza optimum... chyba że
specyficzne uwarunkowania są takie, że to jest niemożliwe.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.07.12 10:27 Maseł
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=