eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZagadkowa awaria - z rozwiązaniemRe: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartners.pl!not-for-m
    ail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
    Date: Wed, 25 Jul 2012 14:02:03 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 27
    Message-ID: <juon7r$16ev$1@news2.ipartners.pl>
    References: <t...@4...net>
    <ju0ou0$h9q$1@inews.gazeta.pl>
    <r3b0ugjlt5yc$.4in2rrpzqjyk.dlg@40tude.net>
    <k...@c...fuw.edu.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <juo92o$vli$1@news2.ipartners.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1343217723 39391 157.25.157.219 (25 Jul 2012 12:02:03
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 25 Jul 2012 12:02:03 GMT
    In-Reply-To: <1...@p...pl.invalid>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.28) Gecko/20120306
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.20
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2460698
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-07-25 10:15, RoMan Mandziejewicz pisze:

    >> Bo jeśli taki rozrusznik z przekładnią kręci równie dobrze jak taki bez, biorąc
    znacznie
    >> mniejszy prąd (ile, np. 2x?), to by znaczyło, że ma znacznie większą sprawność...
    czyli,
    >> że sprawność tych zwykłych musiała by być tragicznie niska.
    >
    > Oczywiscie, że sprawność jest tragicznie niska. Zatrzymany rozrusznik
    > ma sprawność równą dokładnie zeru.

    Jak każdy silnik...

    > A teraz zaczynamy walczyć o to,
    > żeby chociaż prąd pobierany w takim momencie zmniejszyć do rozsądnych
    > granic.

    Czyli nie chodzi o sprawność przy normalnym obciążeniu, tyko o prąd przy starcie.
    Zgoda.

    Ale przy obciążeniu normalnym, tzn. już w trakcie kręcenia, stawiam na to, że
    sprawność
    każdego z nich jest zbliżona i dość typowa dla silnika prądu stałego w zakresie
    obrotów
    gdzieś pomiędzy maksimum mocy a max. sprawności - bo zakładam że nikt rozsądny nie
    będzie
    projektował/dobierał rozrusznika tak, aby pracował daleko poza optimum... chyba że
    specyficzne uwarunkowania są takie, że to jest niemożliwe.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: