  • 1. Data: 2014-03-28 14:23:44
    Temat: Zagadka na piątek ;)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Zlew w kuchni, obok (jakieś 70 cm)
    stoi pracująca mikrofalówka, raczej z tych
    tańszych. Odkręcamy kran i mikrofalówka
    zmienia ton "buczenia". Pytanie: dlaczego? :>

    L.

  • 2. Data: 2014-03-28 14:49:57
    Temat: Re: Zagadka na piątek ;)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Lisciasty,

    Friday, March 28, 2014, 2:23:44 PM, you wrote:

    > Zlew w kuchni, obok (jakieś 70 cm)
    > stoi pracująca mikrofalówka, raczej z tych
    > tańszych. Odkręcamy kran i mikrofalówka
    > zmienia ton "buczenia". Pytanie: dlaczego? :>

    Włącza się przepływowy podgrzewacz wody i następuje spadek napięcia?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2014-03-28 15:19:34
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    może rezonuje z Twoją pustą głową?

  • 4. Data: 2014-03-28 15:32:40
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    tusk, donald tusk <N...@g...pl> wrote:

    > może rezonuje z Twoją pustą głową?

    Roman zdał, a Identyfikatorowi się zdawało.

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 5. Data: 2014-03-28 15:46:18
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    jak tam granciki?

  • 6. Data: 2014-03-28 16:59:53
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 28 Mar 2014 14:49:57 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Włącza się przepływowy podgrzewacz wody i następuje spadek napięcia?

    Jeszcze ciekawiej jest jak urządzenie samo siebie zakłóca. Piekarnik
    elektryczny w kuchence gazowej: załączenie grzałki (grzałek) przez jego
    termostat powoduje nieznaczne obniżenie napięcia w gniazdku a to już
    słychać po obrotach wentylatora termoobiegu :)
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 7. Data: 2014-03-28 17:33:12
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 28.03.2014 16:59, badworm wrote:

    > Jeszcze ciekawiej jest jak urządzenie samo siebie zakłóca.

    Ja nie wiem czym się podniecacie. U siebie "widzę" moment wyłączenia się
    czajnika w kuchni w swojej lampce biurkowej (świetlówka!), natomiast
    niektóre silniki indukcyjne słychać nawet w buczącym styczniku czy
    transformatorze. Typowe są tutaj wszelkie szlifierki kątowe, odkurzacz,
    mikser itp. Charakterystyczny odgłos rozruchu, później praca i nagłe
    urwanie dźwięku przy wyłączeniu.

    --
    Mirek.

  • 8. Data: 2014-03-28 20:54:29
    Od: LS <l...@g...com>

    W dniu 2014-03-28 14:23, Lisciasty pisze:
    > Zlew w kuchni, obok (jakieś 70 cm)
    > stoi pracująca mikrofalówka, raczej z tych
    > tańszych. Odkręcamy kran i mikrofalówka
    > zmienia ton "buczenia". Pytanie: dlaczego? :>
    >
    > L.

    Też mam pytanie, odpowiedzi się domyślam ale nie mam pewności.
    Dawno temu, jak dotykałem kranu stojąc boso - dało się odczuć lekkie
    kopnięcie prądem, pojęcia nie mam ile mA było. Dotykając mokrym paluchem
    nie jakąś wrażliwą częścią ciała, dość bolało. I pytania dwa. Czy to
    sąsiad kradł prąd, jakie mogły być inne możliwości. Ile amperów musi
    płynąć na lewo u sąsiada aby u innych aż tak "kopało".
    Jak kopało? Ano tak jak chwycę jedną ręką kaloryfer, a drugą komputer. A
    łazience kopało tak samo bez dotykania kaloryfera, wystarczyło samo
    dotknięcie ręką kranu.

  • 9. Data: 2014-03-28 21:40:14
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Mirek wrote:

> [...]
    > kątowe, odkurzacz, mikser itp. Charakterystyczny odgłos rozruchu,
    > później praca i nagłe urwanie dźwięku przy wyłączeniu.

    kiedyś to się widziało (nie widziało )na ekranie telewizora że
    sąsiadka odkurza :)

    jeffrey

  • 10. Data: 2014-03-28 22:40:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 28 marca 2014 20:54:29 UTC+1 użytkownik LS napisał:

    > Jak kopało? Ano tak jak chwycę jedną ręką kaloryfer, a drugą komputer. A
    > łazience kopało tak samo bez dotykania kaloryfera, wystarczyło samo
    > dotknięcie ręką kranu.

    To nie musiał być skutek kradzieży energii. Od dawna
    było "modne" podpinanie "zera" do wszelkiej hydrauliki
    w blokach. Pewnie do dzisiaj sporo fachofców tak robi,
    być może masz sąsiadów, którzy tak sobie "zerują" instalację :>

    L.