    From: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zagadka
    Date: Sat, 17 Jan 2009 12:50:11 +0100

    > No, ale jeszcze nikt tego tu nie policzył, choć wszystkie warunki
    > zostały podane :)

    Janko, daj mi plik tekstowy z danymi z tego obrazu to ci policze.
    Niestety nie mam softu, ktory by mi wyciagnal dane z pliku graficznego,
    a pisac konwerter jakkolwiek prosty to mi sie nie chce. Chyba Gimp ma
    mozliwosc takiego eksportu, niestety nie mam go zainstalowanego i nie
    moge na szybko tego zrobic.

    > W zasadzie. Pytanie - czy pomiędzy 0, a 1EV jest jeszcze gradient, czy
    > już nie? A co w wypadku, gdy będzie to obraz rzeczywisty - niewielkie,
    > kilkupikselowe szczegóły - kora drzew, głębokie pełne szczegółów cienie
    > itd.

    Bo zle liczysz dynamike. Jesli pomiedzy 0 a 1EV nie ma roznicy to zaweza
    to dynamike. Dla przypomnienia dynamika to stosunek maksymalnego do
    minimalnego mozliwego do zarejestrowania sygnalu. Od strony maksimum
    ogranicza go saturacja przetwornika (ADC, fotoelementu), od dolu szumy,
    uniemozliwiajace rozroznienie mierzonej wartosci od tla.

    > Nie tu, wszędzie. Porównywanie dynamiki właśnie na tym polega, że nie
    > przejmuje się nikt szumem i dorzuca pierwszy (drugi, trzeci) ev, w
    > którym nie ma żadnych szczegółów. Albo pasmo przenoszenia jest tak
    > niskie, że nic prócz dużych płaszczyzn nie ma możliwości rejestracji.

    Jesli jest tak jak mowisz, to dynamika jest to porostu zle policzona.
    Jesli jest policzona dobrze to w jakis tam sposob szum uwzglednia,
    chociaz zgodze sie, ze sama dynamika nie umozliwia porownania matryc.