    From: Jan45 <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zadupizm a nowoczesne samochody.
    Date: Fri, 29 Jun 2012 12:27:36 +0200
    <jrvh5j$o3a$1@news.task.gda.pl> <js1brh$6gt$1@inews.gazeta.pl>
    <js1ple$j8k$1@news.task.gda.pl> <7827446848$20120622150430@squadack.com>
    <js1qmb$lte$1@news.task.gda.pl> <op.wga3alxup8ku5w@radek-netbook>
    <js70ai$bv1$1@inews.gazeta.pl> <op.wgesps1wp8ku5w@radek-netbook>
    <js7528$6vh$1@inews.gazeta.pl> <op.wgevwqiup8ku5w@radek-netbook>
    <4fe74e35$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <js7nj9$dm3$1@inews.gazeta.pl> <7592612049$20120624212745@squadack.com>
    <jsh51v$su9$1@inews.gazeta.pl>

    W dniu 2012-06-28 10:36, yabba pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" (...)
    >
    > Niekoniecznie. Jednak na pewno to znaczy, że nie było miejsca do
    > wyprzedzania.

    W tej dyskusji jedno jest zastanawiające, mianowicie to,
    jak bardzo subiektywna jest ocena odległości bezpiecznej.
    Potrzeba używania tego pojęcia jest zmienna, można powiedzieć
    nawet, że to sprawa indywidualna. Ale może warto podumać
    na sprawami wymiernymi? Weźmy TIRy. Jeśli są to samochody
    wyposażone w bardzo mocne silniki i hamulce, mogą się
    zachowywać niemal tak samo jak samochody osobowe. Czyli
    przyspieszać jak one i hamować podobnie. Jeśli tak by było,
    odstępy bezpieczne byłyby zależne tylko od umiejętności
    kierowców, a nie od wielkości samochodu. Powinny być takie
    same przy danej prędkości.
    A w takiej sytuacji rada, żeby wpuszczać kogoś między samochody
    jadące z zachowaniem bezpiecznych odległości jest namawianiem
    do jazdy niebezpiecznej. Można niebezpieczeństwo zminimalizować,
    jeśli kierowcy jadący jeden za drugim zwiększą odległość
    od samochodu jadącego z przodu. Ale to już jest zmiana warunków
    ruchu, zmniejszenie prędkości jazdy całej kolumny.

    Generalnie nie da się jechać bez ryzyka, jeśli kolumna ma
    umożliwić wyprzedzanie z zajeżdżaniem pomiędzy pojazdy.
    Jest to dodatkowy czynnik spowalniający jazdę całej kolumny
    i sprawiający tym samym, że przybywa chętnych do wyprzedzania.
    Bo rośnie liczba tych, którzy mogą jechać znacznie szybciej.

    Czyli jest to proces toczący się na zasadzie domina.
    Na mnie to robi wrażenie przepychanki owiec w stadzie.

    Jan