  • Data: 2009-05-09 22:11:58
    Temat: Re: Zachod slonca
    Od: "Gil" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Pomiar matrycowy, centralnie ważony, czy punktowy? Korekta na - na
    > niebo, czy ziemię i przy jakim pomiarze? I skąd wiesz, że się zmieści z
    > dynamiką? Jak patrzył na scenę, pewnie dość wyraźnie widział to co w
    > cieniu, łącznie z kolorami i pewnie taki efekt chciałby odtworzyć na
    > zdjęciu.

    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.

    A ty zdjęcie kadrujesz czy patrzysz aby uchwycić najlepszą dynamike i
    odpuszczesz jak jej nie ma?. Tu z zasady nie ma najlepszej dynamiki. Bo to
    jest zdjęcie zachodu słońca. Zdjęcie sie więc kadruje dla do tego czego
    chcemy. I liczymy na aparat i postprocesing.
    Pomiar może byc tu matrycowy. Może też byc każdy inny ale wtedy trzeba robić
    korekcje ekspozycji. Naprawdę to wszystko jedno. Dobry aparat powinien dobrze
    naświetlić. Ale matrycowy jest tu wskazany.
    Potem obróbka RAW jak powiedziałem i też kombinowanie z kontrastem.
    Filtry połówkowo szare są naprawdę do innych celów. Kup to sie przekonasz.