-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!news.ceti.pl!not-for-mail
From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zabijamy się nawzajem z powodu wolności na drogach?
Date: Sat, 1 Jan 2011 15:49:54 +0000 (UTC)
Organization: CETI S.C. (Krakow, Poland)
Lines: 46
Message-ID: <s...@t...ceti.pl>
References: <dk8hz2prge1f$.fm2xlwwq2ni3.dlg@40tude.net>
<ifj3lt$82g$1@usenet.news.interia.pl>
Reply-To: j...@c...pl
NNTP-Posting-Host: tau.ceti.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: alfa.ceti.pl 1293896994 97640 62.121.128.11 (1 Jan 2011 15:49:54 GMT)
X-Complaints-To: a...@t...ceti.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 1 Jan 2011 15:49:54 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2339016
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 31 Dec 2010 00:13:02 +0100, megrims napisał(a):
> (ciach)
> Co do wypadków:
> U nas na 100 wypadków ginie coś ponad 11 osób,
> a w Niemczech kilka razy mniej.
>
> IMO dlaczego:
1. Brak "dwupasmówek" z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami
[dłuugo nic]
> - zarządzanie ruchem
> - dyscyplina, zdrowy rozsądek, odpowiedzialność i system
> szkolenia kierowców
> - jakość nawierzchni
> - poziom techniczny pojazdów
Wystarczy porównać wypadkowość na dowolnej intensywnie użytkowanej drodze
bez rodzielonych kierunków ruchu z dowolną autostradą/ekspresówką o choćby
3-4krotnie większym natężeniu ruchu.
> Poza tym no powiedzmy sobie szczerze: ludzie w większości przypadków
> nie przekraczają prędkości, bo się śpieszą. Jeżdżą szybko, bo to jest
> po prostu dla wielu osób przyjemne. Adrenalina. Jak mawiali kiedyś:
> "chleba i igrzysk" no to sobie ludzie robią igrzyska.
Tu bym się kłócił. Prędzej bym powiedział, że ludzie jadą szybko, bo po
prostu chcą szybciej być na miejscu - niekoniecznie z pośpiechu,
najzwyczajniej w świecie jazda samochodem szczytem przyjemności nie jest
i chcą to mieć jak najprędzej za sobą.
> W Polsce bardzo wiele dróg jest po obu stronach ograniczonych drzewami.
> Kiedyś na Dominikanie widziałem drogę, która po obu stronach była
> ograniczona gęstymi krzakami. Wysokimi na 3 metry, a pas był szeroki
> na 5 metrów. Raz na jakiś czas te krzaki były "wygolone" przez jakieś
> auto. W takich krzakach to raczej nikt nie zginął. Jakie to proste.
> Idzie chyba takie krzaki w Europie wyhodować.
No wiesz, u nas do każdego przydrożnego drzewa przykują się eko-tacy-owacy.
A i tak to jest drugorzędna sprawa - wąskie i obsadzone drzewami drogi nie
byłyby żadnym problemem, gdyby służyły tylko do tego by pokonać ostatnie
kilkanaście km po przejechaniu całej drogi bezpiecznymi drogami.
Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.01.11 17:00 Bydlę
- 01.01.11 17:02 Bydlę
- 01.01.11 17:51 niusy.pl
- 01.01.11 17:54 niusy.pl
- 01.01.11 17:57 niusy.pl
- 01.01.11 18:01 niusy.pl
- 01.01.11 18:05 niusy.pl
- 01.01.11 22:15 niusy.pl
- 01.01.11 23:11 Maciek
- 01.01.11 23:20 Maciek
- 01.01.11 23:29 ToMasz
- 01.01.11 23:35 ToMasz
- 01.01.11 23:44 Tomasz Pyra
- 01.01.11 23:45 ToMasz
- 01.01.11 23:50 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=