  • Data: 2011-01-01 12:57:13
    Temat: Re: Zabijamy się nawzajem z powodu wolności na drogach?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-31 12:43, Technolog pisze:
    > To jest czysty strzał. Ale na jakichś danych musimy się opierać, jeśli
    > policja twierdzi, że 46% ofiar wypadków spowodowanych jest nadmierną
    > prędkością (dane z 2007), to chyba nieprzesadnie określiłem, że da się
    > uratować z tego niecałą jedną piątą ofiar

    Ale postaraj sie zauwazyc pewien paradoks:
    Jak warunki sa idealne nie mam prawa "dostosowac predkosci do warunkow",
    bo ustawodawca wie lepiej co jest dla mnie dobre. Natomiast jak warunki
    sa zle, to mam obowiazek natychmiast stac sie ekspertem i dostosowac
    predkosc do warunkow.
    No to mam byc tym ekspertem czy nie? Jesli tak, to dlaczego tylko w
    jedna strone? Jesli nie, to moze w ustawie trzeba zawrzec, ze jesli pada
    deszcz to predkosc (ustawowa, na znaku) dzielimy na 2, a jak jest snieg
    to na 4. A na lodzie jedziemy 10kmph.

    Na razie mamy ~90% drog kolizyjnych. Jak sadzisz, dlaczego nazywa sie je
    kolizyjnymi?
    Mysle (strzele z kapelusza, tak jak ty), ze natychmiastowe przeniesienie
    calosci ruch na drogi bezkolizyjne przyniosloby przynajmniej 70-80%
    spadek powaznych wypadkow.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl