    From: "PcmOL" <...@...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zabezpieczenie ethernetu w urządzeniu
    Date: Tue, 5 May 2009 16:34:04 +0200

    "Lam3r" <l...@a...com> wrote in message news:gtphcu$hqs$1@opal.futuro.pl...
    > Zna ktoś może stronę lub posiada wiedzę (i chce się nią podzielić) w jaki
    > sposób na płytce urządzenia zabezpieczyć ethernet przed indukowanymi
    > wyładowaniami i większą elektrycznością statyczną?
    > Bardzo często w urządzeniach jest tylko transformator separujący 20F001 i
    > gniazdo. Niekiedy środkowe odczepy po stronie skrętki są nie podłączone,
    > czasem przez kondensatory do masy, czasem przez kondensatory to chassis, a
    > czasem przez 75 omów i kondensator. Tych Rezystorowo pojemnościowych
    > cudactw jest tak dużo ilu producentów sprzętu. Inni czasem dodają jakieś
> [...]
    Mi się zdaje, że, w praktyce, najlepszy stosunek cena/skuteczność w ochronie
    przed bezpośrednim działaniem, większej i całkiem dużej, elektrostatyki,
    mają sposoby pozaelektryczne.
    Jakieś egzorcyzmy, albo datek na mszę. ;-)

    Z punktu widzenia transmisji eth, środkowy punkt trafa ma potencjał
    neutralny.
    Można go sobie sprowadzić do jakiegoś własnego, ryzykując przepływ prądów
    wyrównawczych miedzy urządzeniami zasilanymi z rozmaitych źródeł.
    Można pozostawić go pływającym, godząc się na pozyskiwanie przez przzewód
    potencjałów z otoczenia.
    Tak źle i tak niedobrze.