  • Data: 2013-07-18 01:07:11
    Temat: Re: Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
    Od: Edek <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pamiętnego Thu, 18 Jul 2013 00:45:03 +0200, sTav wyjmując peta
    oznajmił:

    > Dokładnie!
    > Wszystkie zabezpieczenia przepięciowe są z reguły znacznie powolniejsze
    > od przebić w złączach półprzewodnikowych i ich głównym celem jest
    > ochrona przeciwpożarowa.
    > Z kolei wszelkie uziemienia są zabezpieczeniami OSÓB przed porażeniem, a
    > na sprzęt mają działanie zabójcze (prąd ma gdzie spłynąć!).

    Byłem w domku gościa, w który trafił piorun. Pokazywał mi skutki, wyrwane
    cegły przy dachu i opowiadał, że był wtedy w domu. Miał spory system,
    podobnie jak niektórzy, serwery w piwnicy, wygoda. Kompy w piwnicy szlag
    trafił, a piorun trafił w mur przy dachu.

    Nie miałem odwagi i przytomności żeby spytać się go, czy miał UPSy :D
    Był wtedy w domu, a ja wyobrażałem sobie, co przeżył. Z tego co mówił,
    zapamięta to na zawsze.

    Mimo wszystko, mój UPS mnie chroni przed takimi rzeczami. Nie wiem jak,
    ale w niego wierzę ;) I bardziej się boję debilnych pracowników remontowych
    niż tego, że piorun kulisty mi wleci przez okno, ominie mnie, UPSa, i trafi
    w trzy dyski z RAIDZ2 :)

    --
    Edek