  • 21. Data: 2013-05-12 21:21:12
    Temat: Re: Zabawy w algorytmikę.
    Od: Vax <...@i...nie.ma>

    W dniu 2013-05-12 19:24, bartekltg pisze:
    > W dniu 2013-05-12 17:14, Vax pisze:

    > No nie wiem, uwaga o przeszukiwaniu kazdej kombinacji na całej
    > tablicy kliknięć sugeruje, że nawet nie przeczytałeś dokładnie:/

    ten ustęp tyczył rozwiązania "kombinacje wszystkich kliknięć w tablicę"
    vs "kombinacje wszystkich kliknięć w krótszy bok". Jeżeli złożoność
    drugiego określamy jako 2^(N*M) to także nie uwzględniając złożoności
    "testu".

  • 22. Data: 2013-05-12 22:49:18
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-12 21:21, Vax pisze:

> [...]
    > vs "kombinacje wszystkich kliknięć w krótszy bok". Jeżeli złożoność
    > drugiego określamy jako 2^(N*M) to także nie uwzględniając złożoności

    No to wypadałoby to dorzucić do złożoności:) Ok, da sie to poprawić

    Rozpatrywanie tego algorytmu jest mało sensowne, ale skoro chcesz:
    mamy 2^(m*n) prób. W każdej musimy wygenerować tablicę opisującą
    stan lampek. Jeśli rzeczywiście będziemy budować ją od początku,
    wykonamy O(m*n) operacji. Ale nie musimy tego robić, wystarczy, że
    naniesiemy poprawki. Jeśli różnił się jeden bit, poprawka jest w 5
    miejscach. Super. Jeśli przeszukujemy wszystkie kombinacje włączony/
    wyłączony jak liczby naturalne, zamortyzowany koszt jest również stały.
    Można użyć też kodów Graya, wtedy następna kombinacja na pewno będzie
    się różniła tylko o jeden bit (a wygenerowanie graya z kolejnych liczb
    to jeden shift i jeden xor:)).

    Rzeczywiście da się więc zrobić każdą iterację z 2^(m*n) testów
    w czasie stałym. Tylko po co;)

    pzdr
    bartekltg

  • 23. Data: 2013-05-12 22:51:45
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-12 22:49, bartekltg pisze:

> [...]
    > miejscach. Super. Jeśli przeszukujemy wszystkie kombinacje włączony/
    > wyłączony jak liczby naturalne, zamortyzowany koszt jest również stały.

    Urwało mi komentarz: każdy w 'szkole' miał analizę "licznika binarnego"
    http://www.im.pwr.wroc.pl/~kik/AiSD/wyklady/aisd7.pd
    to dokładnie to samo.

    pzdr
    bartekltg

  • 24. Data: 2013-05-12 23:01:03
    Od: Vax <...@i...nie.ma>

    W dniu 2013-05-12 22:51, bartekltg pisze:

> [...]

    tablica 5 x 100 - z dowolnej kombinacji masz 500 innych "różnych o jeden
    bit", ale czymże to jest wobec 2^500...
    Nadto można brać pod uwagę symetrię, obroty itp. tylko czy w pewnym
    momencie ów "narzut optymalizacyjny" nie zacznie być droższy niż
    uzyskane efekty?

  • 25. Data: 2013-05-13 00:09:52
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-12 23:01, Vax pisze:

    > tablica 5 x 100 - z dowolnej kombinacji masz 500 innych "różnych o jeden
    > bit", ale czymże to jest wobec 2^500...

    Jesteś jedyną osobą, która w ogole wspomina o czymś takim.

    Opisany prze zemnie algorytm ma cześć 'wygładniczą'
    2^l, gdzie l jest co najwyżej 5.

    pzdr
    bartyekltg

  • 26. Data: 2013-05-13 00:12:09
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > tablica 5 x 100 - z dowolnej kombinacji masz 500 innych "różnych o jeden
    > bit", ale czymże to jest wobec 2^500...

    Jesteś jedyną osobą, która w ogole wspomina o czymś takim!
    Czyżbyś sugerował, że "mój" alg tyle działa? Czyli jednak nie
    załapałeś;>

    Opisany prze zemnie algorytm ma cześć 'wykładniczą'
    2^l, gdzie l jest co najwyżej 5.

    pzdr
    bartekltg

  • 27. Data: 2013-05-13 01:13:13
    Temat: Re: Zabawy w algorytmik?.
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 13 May 2013 00:12:09 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

    >Jeste? jedyn? osob?, która w ogole wspomina o czym? takim!
    >Czy?by? sugerowa?, ?e "mój" alg tyle dzia?a? Czyli jednak nie
    >za?apa?e?;>
    >
    >Opisany prze zemnie algorytm ma cze?? 'wyk?adnicz?'
    >2^l, gdzie l jest co najwy?ej 5.
    >
    >pzdr
    >bartekltg

    A co z teoria algebraiczan tej gry? Rozwiazanie sprowadza sie do
    odwrocenai macierzy nad Z(2), mniej wiecej...

    A.L.

  • 28. Data: 2013-05-13 02:19:23
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-13 01:13, A.L. pisze:

    > A co z teoria algebraiczan tej gry? Rozwiazanie sprowadza sie do
    > odwrocenai macierzy nad Z(2), mniej wiecej...

    Daje poprawną serie kliknięć, ale skupiliśmy się na pytaniu
    o serię optymalną (najmniejsza liczba kliknięć).

    Przejrzyj moje dwa pierwsze posty w podwątku o grze, pisałem o tym.

    Rozwiązanie układu

    zapalenia = A*kliknięcia

    daje nam _pewne_ rozwiązanie. Ale nie musi być to rozwiązanie optymalne
    pod względem liczby kliknieć.
    Do rozwiązania możemy dodać(mod 2) dowolny element z ker(A) i nadal
    będzie poprawne rozwiązanie. Jeśli baza jądra jest k wymiarowa,
    zawiera wektory w_j, to
    klikniecia + b_j w_j (mod 2 po wspolrzednych)
    dla każdej kombinacji b_j \in {0,1} jest rozwiązaniem.

    Ale nie jest oczywiste, które jest optymalne, ani czy da się
    je odszukać szybciej niż sprawdzając wszystkie kombinacje
    (stąd było moje pytanie do Ciebie w tym wątku).

    Co ciekawe, dim(ker(A)) <= min(m,n) :)

    W linkowanej w pierwszym poście pracy jest tabelka dla
    tablic kwadratowych, najczęśceij jest to znacznie mniej.
    http://www.math.ksu.edu/~dmaldona/math551/lights_out
    .pdf

    pzdr
    bartekltg

  • 29. Data: 2013-05-13 02:20:56
    Od: bartekltg <b...@g...com>

> [...]

    W linkowanej w pierwszym poście pracy jest tabelka dla
    tablic kwadratowych, najczęśceij jest to znacznie mniej.

    PS. jeśli post pojawi się dwa razy, wszytko wina aioe:)

  • 30. Data: 2013-05-13 02:49:54
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 13 May 2013 02:20:56 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >
    >Ale nie jest oczywiste, które jest optymalne, ani czy da si?
    >je odszuka? szybciej ni? sprawdzaj?c wszystkie kombinacje
    >(st?d by?o moje pytanie do Ciebie w tym w?tku).
    >
    >Co ciekawe, dim(ker(A)) <= min(m,n)
    >
    >W linkowanej w pierwszym po?cie pracy jest tabelka dla
    >tablic kwadratowych, najcz??ceij jest to znacznie mniej.
    >http://www.math.ksu.edu/~dmaldona/math551/lights_ou
    t.pdf

    >pzdr
    >bartekltg
    >
    >PS. je?li post pojawi si? dwa razy, wszytko wina aioe:)

    OK, zastanawial sie nad CLP (constraint logic programming) czy jakis
    algorytmem heurystycznym typu A*. Jak sie zastanowie, to dam znac :)

    Ale troche jestem zajety, wiec priorytet ma to-to niski

    A.L.