    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Zabawy w algorytmikę.
    Date: Sun, 12 May 2013 22:49:18 +0200

    W dniu 2013-05-12 21:21, Vax pisze:

    > ten ustęp tyczył rozwiązania "kombinacje wszystkich kliknięć w tablicę"
    > vs "kombinacje wszystkich kliknięć w krótszy bok". Jeżeli złożoność
    > drugiego określamy jako 2^(N*M) to także nie uwzględniając złożoności
    > "testu".

    No to wypadałoby to dorzucić do złożoności:) Ok, da sie to poprawić

    Rozpatrywanie tego algorytmu jest mało sensowne, ale skoro chcesz:
    mamy 2^(m*n) prób. W każdej musimy wygenerować tablicę opisującą
    stan lampek. Jeśli rzeczywiście będziemy budować ją od początku,
    wykonamy O(m*n) operacji. Ale nie musimy tego robić, wystarczy, że
    naniesiemy poprawki. Jeśli różnił się jeden bit, poprawka jest w 5
    miejscach. Super. Jeśli przeszukujemy wszystkie kombinacje włączony/
    wyłączony jak liczby naturalne, zamortyzowany koszt jest również stały.
    Można użyć też kodów Graya, wtedy następna kombinacja na pewno będzie
    się różniła tylko o jeden bit (a wygenerowanie graya z kolejnych liczb
    to jeden shift i jeden xor:)).

    Rzeczywiście da się więc zrobić każdą iterację z 2^(m*n) testów
    w czasie stałym. Tylko po co;)

    pzdr
    bartekltg