eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingZabawy w algorytmikę.Re: Zabawy w algorytmik?.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-in-01.newsfeed.easynews
    .com!easynews!core-easynews-01!easynews.com!en-nntp-01.dc1.easynews.com.POSTED!
    not-for-mail
    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Zabawy w algorytmik?.
    Message-ID: <c...@4...com>
    References: <kmlqks$cgl$1@speranza.aioe.org> <kmmgso$jnh$1@node1.news.atman.pl>
    <kmo5hi$59l$1@speranza.aioe.org> <kmo9s2$apg$1@node1.news.atman.pl>
    <kmobjd$nka$1@speranza.aioe.org> <kmoj7p$ea6$1@speranza.aioe.org>
    <kmoq1t$4e8$1@speranza.aioe.org> <kmov8g$14f$1@node1.news.atman.pl>
    <kmovd4$14f$2@node1.news.atman.pl> <5...@i...nie.ma>
    <kmp43r$615$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...com>
    <kmpbl8$d6r$1@node1.news.atman.pl>
    User-Agent: ForteAgent/7.00.32.1200 trialware
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 74
    X-Complaints-To: a...@e...com
    Organization: Forte Inc. http://www.forteinc.com/apn/
    X-Complaints-Info: Please be sure to forward a copy of ALL headers otherwise we will
    be unable to process your complaint properly.
    Date: Sun, 12 May 2013 19:49:54 -0500
    X-Received-Bytes: 3732
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:203341
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 13 May 2013 02:20:56 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

    >W dniu 2013-05-13 01:13, A.L. pisze:
    >> On Mon, 13 May 2013 00:12:09 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    >> wrote:
    >>
    >>> W dniu 2013-05-12 23:01, Vax pisze:
    >>>> W dniu 2013-05-12 22:51, bartekltg pisze:
    >>>>
    >>>>>> Rozpatrywanie tego algorytmu jest ma?o sensowne, ale skoro chcesz:
    >>>>>> mamy 2^(m*n) prób. W ka?dej musimy wygenerowa? tablic? opisuj?c?
    >>>>>> stan lampek. Je?li rzeczywi?cie b?dziemy budowa? j? od pocz?tku,
    >>>>>> wykonamy O(m*n) operacji. Ale nie musimy tego robi?, wystarczy, ?e
    >>>>>> naniesiemy poprawki. Je?li ró?ni? si? jeden bit, poprawka jest w 5
    >>>>>> miejscach. Super.
    >>>>
    >>>> tablica 5 x 100 - z dowolnej kombinacji masz 500 innych "ró?nych o jeden
    >>>> bit", ale czym?e to jest wobec 2^500...
    >>>
    >>> Jeste? jedyn? osob?, która w ogole wspomina o czym? takim!
    >>> Czy?by? sugerowa?, ?e "mój" alg tyle dzia?a? Czyli jednak nie
    >>> za?apa?e?;>
    >>>
    >>> Opisany prze zemnie algorytm ma cze?? 'wyk?adnicz?'
    >>> 2^l, gdzie l jest co najwy?ej 5.
    >>>
    >>> pzdr
    >>> bartekltg
    >>>
    >>
    >> A co z teoria algebraiczan tej gry? Rozwiazanie sprowadza sie do
    >> odwrocenai macierzy nad Z(2), mniej wiecej...
    >
    >
    >Daje poprawn? serie klikni??, ale skupili?my si? na pytaniu
    >o seri? optymaln? (najmniejsza liczba klikni??).
    >
    >Przejrzyj moje dwa pierwsze posty w podw?tku o grze, pisa?em o tym.
    >
    >Rozwi?zanie uk?adu
    >
    >zapalenia = A*klikni?cia
    >
    >daje nam _pewne_ rozwi?zanie. Ale nie musi by? to rozwi?zanie optymalne
    >pod wzgl?dem liczby kliknie?.
    >Do rozwi?zania mo?emy doda?(mod 2) dowolny element z ker(A) i nadal
    >b?dzie poprawne rozwi?zanie. Je?li baza j?dra jest k wymiarowa,
    >zawiera wektory w_j, to
    >klikniecia + b_j w_j (mod 2 po wspolrzednych)
    >dla ka?dej kombinacji b_j \in {0,1} jest rozwi?zaniem.
    >
    >Ale nie jest oczywiste, które jest optymalne, ani czy da si?
    >je odszuka? szybciej ni? sprawdzaj?c wszystkie kombinacje
    >(st?d by?o moje pytanie do Ciebie w tym w?tku).
    >
    >Co ciekawe, dim(ker(A)) <= min(m,n)
    >
    >W linkowanej w pierwszym po?cie pracy jest tabelka dla
    >tablic kwadratowych, najcz??ceij jest to znacznie mniej.
    >http://www.math.ksu.edu/~dmaldona/math551/lights_ou
    t.pdf
    >
    >pzdr
    >bartekltg
    >
    >PS. je?li post pojawi si? dwa razy, wszytko wina aioe:)
    >

    OK, zastanawial sie nad CLP (constraint logic programming) czy jakis
    algorytmem heurystycznym typu A*. Jak sie zastanowie, to dam znac :)

    Ale troche jestem zajety, wiec priorytet ma to-to niski

    A.L.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: