  • Data: 2013-05-15 09:49:21
    Temat: Re: Zabawy w algorytmikę.
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Vax <...@i...nie.ma> wrote:

    > rozwiązanie "optymalne" to nie był mój postulat, algorytm miał podać
    > rozwiązanie lub zakomunikować,, że takowe nie istnieje

    OK

    > Czegoś nie rozumiemy chyba. Prosiłem nie o algorytm, ale o wstępne
    > oszacowanie.

    Oszacowanie złożoności problemu, zależy od algorytmu ;)

    > Ta metoda jest odpowiedzią na oszacowanie, które
    > wskazywałoby by na algorytm sprawdź wszystkie kombinacje kliknięć w
    > tablicy" i wskazuje, że prostym zabiegiem można znacznie liczbę iteracji
    > zmniejszyć (i nie sprawdzać kombinacji z góry skazanych na niepowodzenie).

    OK

    > Czy ja się upieram, że to najlepsze rozwiązanie dla każdego zestawu
    > danych (toż nawet sortowania nie ma uniwersalnego), tylko dlatego, że
    > nie wklejam tu linków do innych? Ktoś to już zrobił za mnie więc po co?

    Ale istnieje pojęcie złożoności O()
    O ile rozumiem, to Twoja metoda wymaga sprawdzenia do 2^n kombinacji w
    pierwszym wierszu. Metoda macierzowa (n*m)^3, a w świetle

    http://online.redwoods.edu/instruct/darnold/laproj/F
    all2001/Emilia/emilia_paper.pdf

    dla n=m to chyba n^4 zamiast n^6

    Widzisz różnicę?