  • 1. Data: 2012-10-11 07:42:05
    Temat: Zabawki dla oszczędnych mam których mężowie są inżynierami ;)
    Od: s...@g...com

    http://arvindguptatoys.com/films.html

    Zabawki ze śmieci.
    Czasami aż się zastanawiam jak to działa a niby inż. mam przed nazwiskiem :).
    Nie mogę się doczekać kiedy mój mały dorośnie.

  • 2. Data: 2012-10-11 08:41:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Oct 11, 7:42 am, s...@g...com wrote:
    > http://arvindguptatoys.com/films.html
    >
    > Zabawki ze śmieci.
    > Czasami aż się zastanawiam jak to działa a niby inż. mam przed nazwiskiem :).
    > Nie mogę się doczekać kiedy mój mały dorośnie.

    Kapitalne, dzięki za linka :]
    Moja trzoda ma 3 i 4 lata, może niedługo będzie można zacząć się bawić
    w takie rzeczy.

    L.

  • 3. Data: 2012-10-12 22:05:53
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu czwartek, 11 października 2012 07:42:06 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:
    (..)
    > Zabawki ze śmieci.

    Dziekuje za ciekawe informacje i linki.
    Zaskoczyl mnie tak silny, sciskajacy efekt dmuchania w papierowy lejek.
    http://www.youtube.com/watch?v=dcc7N6VMGRc

    Dorzuce cos dla oszczednych, kryzysowych mam.
    Gustowne damskie torebki wyplatane z reklamowek:
    http://www.youtube.com/watch?v=hE7L6aiPL_s&feature=r
    elated
    Topologicznie genialne przystosowanie surowca:
    http://www.youtube.com/watch?v=ESQbELunPZg

    Ksiazka z 1922, uczaca plecenia koszykow z papierowych linek:
    http://ia600409.us.archive.org/17/items/cu3192403071
    6926/cu31924030716926.pdf
    Pomyslowy wyrob papierowej wikliny:
    http://www.youtube.com/watch?v=TABOQcOQvPE&feature=r
    elated

    A to juz wyzsza szkola jazdy, japonska tradycja:
    http://www.youtube.com/watch?v=HRV3v9eAWqs&feature=r
    elated

    WM

  • 4. Data: 2012-10-12 22:45:08
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-10-11 07:42, s...@g...com pisze:

    > http://arvindguptatoys.com/films.html
    >
    > Zabawki ze śmieci.
    > Czasami aż się zastanawiam jak to działa a niby inż. mam przed nazwiskiem :).
    > Nie mogę się doczekać kiedy mój mały dorośnie.

    Przegladajac te filmiki trafilem na cos takiego jeszcze:
    http://www.sciencetoymaker.org/

    :)
    Jutro sie zabieram za zabawe :)

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 5. Data: 2012-10-13 10:49:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Oct 2012 13:05:53 -0700 (PDT), WM napisał(a):
    > Dziekuje za ciekawe informacje i linki.
    > Zaskoczyl mnie tak silny, sciskajacy efekt dmuchania w papierowy lejek.
    > http://www.youtube.com/watch?v=dcc7N6VMGRc

    A mnie nie wychodza takie szybowce
    http://www.youtube.com/watch?v=Y7d3xfDoiEQ

    korytarz za maly, dzieckiem trzeba byc ?

    Moze to zadziala
    http://www.youtube.com/watch?v=1-jRxBfo7cU

    > Dorzuce cos dla oszczednych, kryzysowych mam.
    > Gustowne damskie torebki wyplatane z reklamowek:
    > http://www.youtube.com/watch?v=hE7L6aiPL_s

    te tez dobre:
    http://www.youtube.com/watch?v=7HmdlmD5Hd0

    J.

  • 6. Data: 2012-10-14 09:36:29
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    "J.F." wrote:

    > A mnie nie wychodza takie szybowce
    > http://www.youtube.com/watch?v=Y7d3xfDoiEQ

    Mnie tez na razie nie wyszlo, ale za to wczoraj wyprobowalem cos
    takiego:
    znalazlem artykul o profilach dla bardzo malych liczb Reynoldsa

    http://aero-comlab.stanford.edu/Papers/lowren_paper.
    pdf

    i pomyslalem, ze profil podobny do opisanego mozna latwo wygiac
    z kartki papieru: zaokraglic z przodu, dalej lekko na wkleslo,
    na koncu zagiac do dolu.

    Sprawdzilem, lata. Dosc trudno porownac osiagi papierowych
    samolocikow o roznych profilach, natomiast zwraca uwage
    bardzo dobra statecznosc modeliku z takim profilem - wydaje sie
    lepsza od plaskiej plytki, nie mowiac o zwykleym profilu wygietym.

    Moze te profile sa bardziej odporne na przeciagniecie?...

    Przy okazji: maksymalna doskonalosc profilu dla Re=6000 wynosi
    niewiele ponad 10. Doliczajac opory indukowane, nie wyjdziemy
    w papierowym samolocie powyzej 7 - i tyle faktycznie daje
    sie osiagnac.

    pozdrowienia

    krzys

    --
    _^..^_)_
    \ /

  • 7. Data: 2012-10-14 13:27:42
    Od: PeJot <P...@m...pl>

> [...]
    > Czasami aż się zastanawiam jak to działa a niby inż. mam przed nazwiskiem :).
    > Nie mogę się doczekać kiedy mój mały dorośnie.

    Jak dorośnie, będziesz obserwował jak konstruuje różne dziwne i
    niekoniecznie bezpieczne rzeczy. Mój syn ostatnio zrobił wiatrak
    półmetrowej średnicy, napędzany kilkudziesięciowatowym silnikiem. Urwane
    łopaty zostawiły trwały ślad w suficie :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2012-10-14 13:28:15
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu niedziela, 14 października 2012 09:38:11 UTC+2 użytkownik myszek napisał:

    > Mnie tez na razie nie wyszlo,

    Gdzie samolocik (typu surfer) powinien miec skierowany dziub?
    Jezeli ma leciec pod wiatr, to chyba w strone pchacza?
    Moze dla stabilnosci warto dodac ogon, jak u latawca?

    WM

  • 9. Data: 2012-10-14 20:02:03
    Od: c...@p...onet.pl

    W dniu niedziela, 14 października 2012 09:38:11 UTC+2 użytkownik myszek napisał:

    > Mnie tez na razie nie wyszlo, (..)

    Gdzie samolocik (typu surfer) powinien miec skierowany dziob?

  • 10. Data: 2012-10-14 22:57:59
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-10-14 13:27, PeJot pisze:

> [...]
    > półmetrowej średnicy, napędzany kilkudziesięciowatowym silnikiem. Urwane
    > łopaty zostawiły trwały ślad w suficie :)

    Blisko czterdzieści lat temu mój szkolny kolega robił eksperymenty
    korzystając z grubościennej rurki stalowej, kulek od łożyska, siarki z
    zapałek oraz zestawu "junyj chimik", porządne dydaktyczne rżnięcie na
    gołą dupę dostał dopiero jak przestrzelił lite drewniane drzwi do
    stołowego podczas rodzinnej uroczystości.