eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaZabawki dla oszczędnych mam których mężowie są inżynierami ;)Re: Zabawki dla oszczędnych mam którychmężowie są inżynierami ;)
  • Data: 2012-10-14 09:36:29
    Temat: Re: Zabawki dla oszczędnych mam którychmężowie są inżynierami ;)
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." wrote:

    > A mnie nie wychodza takie szybowce
    > http://www.youtube.com/watch?v=Y7d3xfDoiEQ

    Mnie tez na razie nie wyszlo, ale za to wczoraj wyprobowalem cos
    takiego:
    znalazlem artykul o profilach dla bardzo malych liczb Reynoldsa

    http://aero-comlab.stanford.edu/Papers/lowren_paper.
    pdf

    i pomyslalem, ze profil podobny do opisanego mozna latwo wygiac
    z kartki papieru: zaokraglic z przodu, dalej lekko na wkleslo,
    na koncu zagiac do dolu.

    Sprawdzilem, lata. Dosc trudno porownac osiagi papierowych
    samolocikow o roznych profilach, natomiast zwraca uwage
    bardzo dobra statecznosc modeliku z takim profilem - wydaje sie
    lepsza od plaskiej plytki, nie mowiac o zwykleym profilu wygietym.

    Moze te profile sa bardziej odporne na przeciagniecie?...

    Przy okazji: maksymalna doskonalosc profilu dla Re=6000 wynosi
    niewiele ponad 10. Doliczajac opory indukowane, nie wyjdziemy
    w papierowym samolocie powyzej 7 - i tyle faktycznie daje
    sie osiagnac.

    pozdrowienia

    krzys

    --