eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetZabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 38

  • 31. Data: 2011-11-19 23:06:00
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sat, 19 Nov 2011 22:17:43 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
    <b...@j...org.pl> wrote:

    >> zobaczysz, 2D bedzie sie robic przy okazji. Powodow jest milion, od
    >> tego ze nie kazdy odbiera 3d do tego ze do kina nie tylko chodzi sie
    >> na film, a okulary przeszkadzaja. Zreszta w kazdych warukach beda
    >> przeszkadzac.
    >
    >Nie jestem tak do końca o tym przekonany że "przy okazji" coś się
    >będzie robić. Technologia idzie do przodu, okulary coraz rzadziej będą
    >potrzebne i większość populacji nawet nie zauważy że w pewnym momencie
    >będą mieć 3D w każdym kinie/telewizorze.

    Albo, przeciwnie, moda na 3D przeminie. Znowu. Jak w latach
    szećdziesiątych. A potem osiemdziesiątych.

    --
    Maciej Bójko


  • 32. Data: 2011-11-19 23:58:23
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-11-20, o godz. 00:06:00
    Maciej Bojko <m...@g...com> napisał(a):

    > On Sat, 19 Nov 2011 22:17:43 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
    > <b...@j...org.pl> wrote:
    >
    > >> zobaczysz, 2D bedzie sie robic przy okazji. Powodow jest milion, od
    > >> tego ze nie kazdy odbiera 3d do tego ze do kina nie tylko chodzi
    > >> sie na film, a okulary przeszkadzaja. Zreszta w kazdych warukach
    > >> beda przeszkadzac.
    > >
    > >Nie jestem tak do końca o tym przekonany że "przy okazji" coś się
    > >będzie robić. Technologia idzie do przodu, okulary coraz rzadziej
    > >będą potrzebne i większość populacji nawet nie zauważy że w pewnym
    > >momencie będą mieć 3D w każdym kinie/telewizorze.
    >
    > Albo, przeciwnie, moda na 3D przeminie. Znowu. Jak w latach
    > szećdziesiątych. A potem osiemdziesiątych.

    A to wtedy większość nowych TV miało 3D? ;-) Ja jeszcze tak z 10 lat
    temu kojarzę kaski do komputerów. A w tej chwili technologia domowa
    wygląda na w miarę dopasowaną i pojawia się w coraz większej ilości
    urządzeń. W skali 2-3 lat to jest raczej eksplozja i intensywny rozwój.
    Podejrzewam że będzie tak jak ze zmianą proporcji ekranu - 4:3
    właściwie zniknął.

    Zdrówko




  • 33. Data: 2011-11-20 13:50:35
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 20 Nov 2011 00:58:23 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
    <b...@j...org.pl> wrote:

    >> >> zobaczysz, 2D bedzie sie robic przy okazji. Powodow jest milion, od
    >> >> tego ze nie kazdy odbiera 3d do tego ze do kina nie tylko chodzi
    >> >> sie na film, a okulary przeszkadzaja. Zreszta w kazdych warukach
    >> >> beda przeszkadzac.
    >> >
    >> >Nie jestem tak do końca o tym przekonany że "przy okazji" coś się
    >> >będzie robić. Technologia idzie do przodu, okulary coraz rzadziej
    >> >będą potrzebne i większość populacji nawet nie zauważy że w pewnym
    >> >momencie będą mieć 3D w każdym kinie/telewizorze.
    >>
    >> Albo, przeciwnie, moda na 3D przeminie. Znowu. Jak w latach
    >> szećdziesiątych. A potem osiemdziesiątych.
    >
    >A to wtedy większość nowych TV miało 3D? ;-)

    Oczywiście. W tej samej technologii, co kina.

    --
    Maciej Bójko


  • 34. Data: 2011-11-20 19:33:31
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>


    >>
    >> A to wtedy większość nowych TV miało 3D? ;-)
    >
    > Oczywiście. W tej samej technologii, co kina.

    Mógłbyś to bardziej rozwinąć? Jeżeli mnie pamięć nie myli na starych
    amerykańskich zdjęciach było widać ludzików z dwu-barwnymi okularami z
    1$. Polaryzacja obrazów to jednak zdecydowanie krok w przód, szczególnie
    jeżeli w grę wchodzi jakość odbioru.
    >


    --
    Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/


  • 35. Data: 2011-11-20 21:21:09
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 20 Nov 2011 20:33:31 +0100, Rafal Lukawski
    <r...@l...pl> wrote:

    >>> A to wtedy większość nowych TV miało 3D? ;-)
    >>
    >> Oczywiście. W tej samej technologii, co kina.
    >
    >Mógłbyś to bardziej rozwinąć? Jeżeli mnie pamięć nie myli na starych
    >amerykańskich zdjęciach było widać ludzików z dwu-barwnymi okularami z
    >1$.

    Właśnie tak wówczas realizowało się 3D. Tak w kinie, jak i na ekranie
    telewizora. Toteż argument, że teraz "większość nowych TV ma 3D" jest
    taki sobie, bo w latach 80. miały niemal wszystkie.

    >Polaryzacja obrazów to jednak zdecydowanie krok w przód, szczególnie
    >jeżeli w grę wchodzi jakość odbioru.

    Możliwe. Ale ciągle musisz wkładać okulary, i to dużo cięższe, niż
    ongiś (autostereoskopia na razie jest kijowa, trudno powiedzieć, czy
    będzie dużo mniej kijowa). I ciągle tracisz część jasności obrazu.

    --
    Maciej Bójko


  • 36. Data: 2011-11-21 20:28:54
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 19 Nov 2011 20:05:08 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    >> Po pierwsze - kwestia samej realizacji. Różnie się to czasami
    >> prezentuje, czasami faktycznie wpychane jest to na siłę. Coś jak
    >> kiedyś z bullet time z Matrixa - w pierwszym realizacja zachwycała,
    >> przy trzeciej części ludzie ziewali. ;D
    >
    > Właśnie - problem w tym że ciężko nowe konstrukcje spotkać bez 3D a
    > tańsze. 12% populacji to tak co 7-8 człowiek. Nisza - ale dość spora ;-)

    Nacisk ze strony producentów jednak jest niemały. Do tego posiadają oni jak
    by nie patrzeć takie zasoby do wykorzystania, że nie ma bata - kupiliby nas
    razem z butami do trzeciego pokolenia wstecz. ,,Kreowanie potrzeb" idzie więc
    pełną parą. :)

    >> Po drugie - trzeba jednak mózg oszukać. Może Twój na taką sugestię
    >> średnio podatny jest.
    >
    > Akurat u mnie to nie kwestia mózgu a wady jednego oka. Aby efekt 3D
    > oglądać przy obecnym stanie techniki trzeba mieć w miarę sprawne oboje
    > oczu.

    Masz na myśli astygmatyzm czy coś w tym stylu? Bo wiesz - ja korzystałem z
    3D VISION NVIDII mając -2,25 w lewym oku i -2,5 w prawym. AFAIR plus jeden
    cylinder do tego. Owszem - zakładałem okulary na okulary lub szkła
    kontaktowe na oczy, potem okularki NVIDII.

    > Ja 3D nie obejrzę tak jak w siatkówkę czy kosza nie pogram bo w
    > piłkę nie trafiam. Ale w strzelaniu czy kierowaniu pojazdem nie
    > przeszkadza - mózg potrafi ocenić zgrubnie odległość nawet na postawie
    > widoku jednym okiem i o ile zmiany nie są za szybkie to robi to
    > sprawnie. Niestety np. rzucona mi piłka to zamiast odbicia najczęściej
    > pacnięcie przed lub za nią w powietrzu - bo za szybko.

    Czyli problemy z widzeniem stereoskopowym generalnie?

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ Being someones father is not a right. It's a gift. ]
    [ (Horatio Caine, "CSI Miami 4x17 Collision") ]


  • 37. Data: 2011-11-22 08:15:24
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-11-21, o godz. 21:28:54
    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):

    > Masz na myśli astygmatyzm czy coś w tym stylu? Bo wiesz - ja
    > korzystałem z 3D VISION NVIDII mając -2,25 w lewym oku i -2,5 w
    > prawym. AFAIR plus jeden cylinder do tego. Owszem - zakładałem
    > okulary na okulary lub szkła kontaktowe na oczy, potem okularki
    > NVIDII.

    No niestety ja mam wadę wrodzoną jednego oka związaną z wadą siatkówki.
    Nie korygowalne szkłami i żadne okulary nie pomogą jak fotoreceptory w
    tym oku maja za małą czułość - przyrównując do aparatu fotograficznego.

    > Czyli problemy z widzeniem stereoskopowym generalnie?

    Tak - niemożliwe do korekcji jednego oka właśnie do tego prowadzi. Jak
    pisałem przez lata mózg sobie radzi o ile bodźce nie są za szybkie.

    Zdrówko


  • 38. Data: 2011-11-29 17:36:06
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Przepraszam za poślizg, ale jedna kwestia mi się nie widzi:

    On Thu, 17 Nov 2011, Rafal wrote:

    > On 2011-11-17 19:10, Gotfryd Smolik news wrote:
    >> On Thu, 17 Nov 2011, Rafal wrote:
    [...]
    >>> Nie sprawdzalem technologii pasywnej w typowo pecetowych warunkach,
    >>> biorac jednak pod uwage, ze sensownym zastosowaniem są gry FPS,
    >>> ograniczenie jakie daje pasywnosc (zmniejszenie rozdzielczosci
    >>> pionowej x2)
    >>
    >> Khm... masz na myśli "paskowej"?
    >> Bo usiłuję dojść o co chodzi z tą pasywnością :)
    >> Jeśli tak, to poproszę o opinie jeśli używałeś - nie miałem okazji,
    >> za to gdzieś widziałem o widocznych liniach separatorów, a oglądanie
    >> obrazu przez kraty takie sobie by było :] (nawet jak "krata" ma
    >> postać delikatnej siatki :))
    >
    > nie nie... zadne kraty - dla umyslu i zmyslu wzroku ma to tylko takie
    > znaczenie, ze pionowa rozdzielczosc maleje dwa razy, po prostu jedno oko
    > widzi linie parzyste, drugie nieparzyste, a mozg odpowiednio to interpretuje
    > i daje 3d. IMHO w przypadku PC moze miec sens (wysoka liczba klatek) w
    > przypadku TV (obecnej) 24fps to troche za malo na oko, po prostu to widac
    > przy jakiejkolwiek scenie ruchu... gdy materialy beda krecone z 50fps, to
    > dopiero bedzie skok jakosciowy, ale ... to za 10 lat pewno ;)

    ...jeszcze raz: jaką technologię nazwałeś "pasywną"?
    Może ze dwa słowa o konstrukcji, to się wyjaśni.

    pzdr, Gotfryd

strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: