  • 21. Data: 2016-09-04 22:35:34
    Temat: Re: Za komuny to było wesoło !!
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:57cc6bf6$0$12562$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > Z dzisiejszych mam lepsze. Na górnym śląsku mamy od zawsze karty chipowe
    > NFZ (pozostałość po świętej pamięci* Śląskiej Kasie Chorych) - wszystkie
    > baby w recepcji nazywają je oczywiście... dyskietkami :-)

    U mnie te chipowe, co mówili magnetyczne, to właśnie podobne pochodzenie.
    Aha, skierowania na 3 kartkach, biała dla pacjenta, a żółta i różowa... a,
    już nie pamiętam komu, Karty używałem, aż chip pewnego razu umarł na amen.

    > *i tak jak komuch Mariusz Łapiński zlikwidował coś co już zaczynało dawać
    > efekty (Kasy Chorych), tak teraz kolejne komuchy likwidują coś co było ich
    > protezą (NFZ), komuna wraca - będzie znów wesoło.

    Nie bój, już ze 30 lat z kawałkiem temu, za głębokiej komuny, pewien pan w
    któryś wtorek powiedział, że rząd się jakoś wyżywi... kuxwa, wizjoner jakiś?
    :P Bo tak, jak zwykle kłamał, to tu chyba miał rację, czyż nie? Jak w KRLD,
    gdzie naród żre trawę z głodu, Wielki Przywódca kombinuje, jak świnkę
    wyhodować, aby lepiej smakowała, czy jakoś tak...

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"

    ---
    Avast.

  • 22. Data: 2016-09-04 23:10:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od dziesieciu lat tam nie ma glodu. Byl ale juz nie ma.

  • 23. Data: 2016-09-05 01:53:54
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-09-04 o 20:46, Ghost pisze:

    > *i tak jak komuch Mariusz Łapiński zlikwidował coś co już zaczynało
    > dawać efekty (Kasy Chorych),

    Nic nie zaczęło dawać efektów pajacu. Większość kas chorych to była
    totalna patologia biurokracji, przejadania środków i machlojek tych
    samych co przy złodziejskiej prywatyzacji (zwłaszcza tej z czasów
    Buzka). Co z tego, że górnosląska kasa chorych akurat dobrze działała?
    Niestety obywatele polscy z Białegostoku czy Szczecina, czy chociażby z
    Olkusza nie mogli się do niej zapisać.

  • 24. Data: 2016-09-05 07:46:03
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 02.09.2016 o 19:34, PiteR pisze:

    > Elektromis handlował ryżem.

    i miał zajebitną reklamę telewizyjną, kto pamięta te pasiaki??

  • 25. Data: 2016-09-05 07:48:16
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 03.09.2016 o 12:25, J.F. pisze:

    > W telewizorach juz nie dostarczana, bo i po co, w komputerach malych
    > chyba nigdy nie bylo, ale w maszynach podejrzewam, ze nadal jest, choc
    > coraz bardziej okrojona. Klient ma zamowic serwis.
    > A ze schematu i tak sie nic nie dowie.

    bo schemat jeżeli już to tylko blokowy....

  • 26. Data: 2016-09-05 10:41:55
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 02.09.2016 o 19:00, s...@g...com pisze:
    > Do dzisiaj pamiętam reklamy tzw. wówczas prywaciarzy:
    >
    > - zegarki elektronowe
    > - elektronowe wyważanie kół
    >
    > Jak macie coś w tym stylu w pamięci, to dorzućcie celem rozweselenia grupy.

    Za komuny to do telewizora dawali schemat, a teraz poczytaj jakie
    głupoty wypisują w reklamach!

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 27. Data: 2016-09-05 13:01:13
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-09-05 o 10:41, Czarek Grądys pisze:

    > Za komuny to do telewizora dawali schemat, a teraz poczytaj jakie głupoty wypisują
    w reklamach!

    Ja nawet miałem sony trinitron kupiony w blatonie i też był dołączony schemat.

  • 28. Data: 2016-09-05 17:56:28
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    >Nic nie zaczęło dawać efektów pajacu.

    Zaczęło, debilu, a szczególnie śląska.

  • 29. Data: 2016-09-06 00:36:51
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-09-05 o 17:56, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    > Zaczęło, debilu, a szczególnie śląska.

    Sam jesteś debilem który nic nie rozumie. To, że na śląsku działało, to
    nie jest powód twierdzić że w całym kraju działało.

    Jak można to było nazwać poważnym systemem, jeśli każdy w kraju płacił
    składkę w takim samym wymiarze (w sensie % pensji brutto), natomiast w
    zależności od województwa (i kasy chorych) dostawał opiekę medyczną o
    różnej jakości? I co gorsza, mieszkając w danym województwie nie miał
    prawa zapisać się do innej kasy chorych, która oferowała za tą samą
    składkę lepsze warunki.

    Kuriozalne było to, jak ten sam nowotwór w jednym województwie był
    leczony lekami 2x tańszymi niż w innym. Rezultaty były oczywiście takie,
    jak się można spodziewać. Tylko żeby o tym wiedzieć, trzeba było czytać
    prasę krytyczną, a nie propagandową w rodzaju "Nosz Firer Buzek".

    Wprowadzenie NFZ-u zapewniło wszystkim w kraju dostęp do jednakowego
    leczenia. Możesz to sobie widzieć tak, że Sląska Kasa Chorych stała się
    krajową kasą chorych.

    Poza tym wprowadzenie NFZ-u uprościło jedną sprawę. W czasach Kas
    Chorych, jak byłem np. 2 miesiące w delegacji w innym województwie i
    zachorowałem, mogłem mieć tylko jedną wizytę lekarską na miejscu
    "emergency", a na leczenie musiałem wracać do domu. Teraz, jak jestem 2
    miesiące poza domem i zachoruję, idę do najbliższej przychodni NFZ,
    pokazuję dowód osobisty, panienka sprawdzi mój status eWUŚ i mam całe
    leczenie na miejscu. I nie potrzebuję żadnej śląskiej karty cipowej.

  • 30. Data: 2016-09-06 08:27:07
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2016-09-05 o 17:56, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    >Sam jesteś debilem który nic nie rozumie. To, że na śląsku działało, to nie
    >jest powód twierdzić że w całym kraju działało.

    Sam jesteś debilem, który nic nie rozumie. To ze na śląsku zaczynało działać
    było powodem rozpieprzenia całości bo kolesie poczuli się zagrożeni -
    widzieli co się czai za rogiem. Jeśli jedna kasa działa skutecznie a druga
    nie to oznacza, że management drugiej jest do rozbiórki itd. W skrajnym
    przypadku aż do desantu części ekipy z pierwszej kasy do drugiej. Dzięki
    posiadaniu samonakręcających się benchmarków, biznes szedłby w górę, no ale
    żeby to widzieć trzeba nie być prymitywnym ciulikiem-komuchem.

    >Jak można to było nazwać poważnym systemem,

    kretynie: "już zaczynało dawać efekty"

> [...]
    >województwie nie miał prawa zapisać się do innej kasy chorych, która
    >oferowała za tą samą składkę lepsze warunki.

    Nawet tego nie skomentuję liczba idiotyzmów przerasta mój limit czasu
    przeznaczony do końca 2018 na demontowanie głupot.