  • 11. Data: 2016-09-03 19:04:27
    Temat: Re: Za komuny to było wesoło !!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Sep 2016 19:49:29 +0200, HF5BS napisał(a):
    > Zabawka "mózg elektronowy", ze sztywno "okablowanymi" pistonami, nakładanymi
    > kartkami z pytaniami, na które odpowiadało się, dotykając końcówką
    > odpowiedniego pistona. Sztywny układ, więc można było się go nauczyć. Prosty
    > obwód, zamykający przepływ prądu przez określoną żarówkę.

    Ja sobie kladlem na boku jedna karte, ktorej tematy znalem, i na niej
    odszukiwalem polaczenia :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-09-03 20:49:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    > Elektromis handlował ryżem.

    Całkiem jak Chińczycy.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2016-09-04 02:44:37
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2016-09-03 o 12:18, Adam pisze:
    > DTR (czyli Dokumentacja Techniczno-Ruchowa) to było coś znacznie
    > więcej, niż instrukcja. Były tam schematy, wymiarówki, dane
    > techniczne i eksploatacyjne oraz cała masa innych różnych innych
    > informacji.
    >
    > Dzisiaj chyba byłby to największy koszmar senny współczesnych szefów
    > firm produkujących różne maszyny i urządzenia ;)

    No to zbliżamy się, dzięki cioci-skleroci, czyli UE, coraz bardziej
    zbliżamy się do ideałów "centralnego planowania", tudzież innych, równie
    wspaniałych osiągnięć Wiodącego Ustroju. Zerknij tu:
    http://nczas.com/wiadomosci/polska/ue-zwariowala/
    Dla przybliżenia tych oszołamiających pomysłów:

    " {orzeczenie} zobowiązało przedsiębiorców do przekazania odbiorcom
    informacji o substancjach wzbudzających szczególnie duże obawy zawartych
    w poszczególnych składnikach produktu złożonego, a nie tylko produktu
    jako całości.

    Oznacza to, że np. producenci samochodu, w którym liczba samodzielnych
    wyrobów może przekroczyć 100 tys., będą musieli przekazywać informację o
    substancjach wzbudzających duże obawy zawartych w 100 tys. wyrobów!

    Koniec cytatu. Czyż nie jest to "Nowy, Wspaniały Świat"?

  • 14. Data: 2016-09-04 12:39:00
    Od: bat <b...@m...com>

    On 02.09.2016 22:53, Jarek P. wrote:

    > Elektronowe to były lampy i mózgi, zegarki zawsze były elektroniczne, a wyważanie
    kół - "komputerowe".

    Była też "trwała komputerowa". Pamiętam w witrynie fryzjera wisiało to
    hasło. A był to zegar liczący czas naświetlania lamp po trwałej ondulacji.

  • 15. Data: 2016-09-04 20:46:07
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Może nie elektronowe, ale ... do dziś robiony błąd i określanie kartami
    >elektronicznymi zwykłych z paskiem z Fe2O3, za to karta z chipem -
    >zgadliście, magnetyczna... Elektronowe podejście, niech to bursztyn :)

    Z dzisiejszych mam lepsze. Na górnym śląsku mamy od zawsze karty chipowe NFZ
    (pozostałość po świętej pamięci* Śląskiej Kasie Chorych) - wszystkie baby w
    recepcji nazywają je oczywiście... dyskietkami :-)

    *i tak jak komuch Mariusz Łapiński zlikwidował coś co już zaczynało dawać
    efekty (Kasy Chorych), tak teraz kolejne komuchy likwidują coś co było ich
    protezą (NFZ), komuna wraca - będzie znów wesoło.

  • 16. Data: 2016-09-04 20:47:40
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Jarek P." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    napisał:

    >Elektronowe to były lampy i mózgi, zegarki zawsze były elektroniczne

    Nie, te z LEDami (w Polsce rzadkość) do były elektroniczne, te z LCD to były
    kwarcowe.

  • 17. Data: 2016-09-04 20:49:02
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "BaSk" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Koniec cytatu. Czyż nie jest to "Nowy, Wspaniały Świat"?

    njeh zgadnem - korwinista?

  • 18. Data: 2016-09-04 21:01:57
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-09-04 20:47, Ghost wrote:

    > Nie, te z LEDami (w Polsce rzadkość) do były elektroniczne,
    UNITRA Warel niby takie wyprodukowała - mam
    Nie założę dzisiaj bo wygląda jak więzienna bransoletka.

    Włodek

  • 19. Data: 2016-09-04 21:05:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-09-04 o 21:01, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > UNITRA Warel niby takie wyprodukowała - mam
    > Nie założę dzisiaj bo wygląda jak więzienna bransoletka.
    To te co miały soczewki nad każda cyfrą?
    Robert

  • 20. Data: 2016-09-04 21:36:32
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-09-04 21:05, Robert Wańkowski wrote:

    > To te co miały soczewki nad każda cyfrą?
    > Robert

    Nie, takie bebechy jak tu:
    http://www.crazywatches.pl/unitra-warel-sanyo-led-19
    77
    tylko mój miał obudowę z czarnego plastiku i bebechy miały puste miejsce
    po napisie "sanyo"

    Włodek