eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Za dużo Amperów?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 63

  • 51. Data: 2016-06-09 18:23:15
    Temat: Re: Za dużo Amperów?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:nj9lql$rr9$...@d...me...
    > J.F. pisze:
    > [..]
    >>> Nawigacji samochodowych moze nie dotyczy, ale mam wrazenie, ze niektore
    >>> telefony bazuja na ograniczeniu pradu przez ladowarke ...
    >
    >> Współczesne nie, nic co ma gniazdo mini/micro USB nie może bazować na
    >> ładowarce jako ograniczniku prądu.
    >
    > A czemu ? Pojawily sie jakies 10A ladowarki ?

    Nie na port raczej
    https://pl.wikipedia.org/wiki/USB#Zasilanie


    --
    AlexY
    http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html


  • 52. Data: 2016-06-09 18:29:35
    Temat: Re: Za dużo Amperów?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    [..]
    >> Stare to? Brzmi jak zużyta bateria.
    >
    > Relatywnie nowe, ale byc moze jakis lezak magazynowy.
    > No i bateria raczej dobra, bo dziala i bez zasilacza.
    >
    > Poza tym - zazwyczaj dziala dobrze, tylko czasami wchodzi w taki tryb.
    > I nie wiem - zasilacz niedomaga, czy nawigacja bierze wiecej niz powinna.
    > A moze program jakas krzywa sciezka poszedl i zasilacza nie widzi, wiec
    > ladowania nie wlaczyl.
    >
    > Ewentualnie - tanio nabyta, bo cala partia ma taka przypadlosc.
    > Dodatkowo czasem jej sie GPS zawiesza, nie chce zlapac sygnalu i nie
    > chce, godzina mija, a ona nadal lapie ..

    Niedomaganie zasilacza zostałoby zasygnalizowane zgaśnięciem diody
    ładowania (chyba że detekcja ładowarki jest skopana), skoro bateria
    działa powiedzmy te minimum 80% oryginalnego czasu to można uznać ją za
    sprawną zaś losowość usterki może wskazywać na:
    1. błąd w sofcie
    2. uszkodzony lub źle zaprojektowany (przegrzewający się) regulator
    ładowania.


    --
    AlexY
    http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html


  • 53. Data: 2016-06-09 18:39:47
    Temat: Re: Za dużo Amperów?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:njc5hk$dg8$...@d...me...
    J.F. pisze:
    >>> Stare to? Brzmi jak zużyta bateria.
    >> Relatywnie nowe, ale byc moze jakis lezak magazynowy.
    >> No i bateria raczej dobra, bo dziala i bez zasilacza.
    >> Poza tym - zazwyczaj dziala dobrze, tylko czasami wchodzi w taki
    >> tryb.
    >> I nie wiem - zasilacz niedomaga, czy nawigacja bierze wiecej niz
    >> powinna.
    >> A moze program jakas krzywa sciezka poszedl i zasilacza nie widzi,
    >> wiec
    >> ladowania nie wlaczyl.

    >Niedomaganie zasilacza zostałoby zasygnalizowane zgaśnięciem diody
    >ładowania (chyba że detekcja ładowarki jest skopana),

    Wyciagam ladowarke z gniazda zapalniczki - LED gasnie, wsadzam -
    zapala sie.
    Ale moze np wydajnosc jej spada.

    >skoro bateria działa powiedzmy te minimum 80% oryginalnego czasu to
    >można uznać ją za

    A ile to % to trudno powiedziec - nawigacje raczej nie podaja ile
    pracuja na baterii.

    >sprawną zaś losowość usterki może wskazywać na:
    >1. błąd w sofcie

    To zawsze grozi we wspolczesnym sprzecie :-(

    >2. uszkodzony lub źle zaprojektowany (przegrzewający się) regulator
    >ładowania.

    A ... kto wie.
    O przegrzanie w samochodzie latwo, z tym, ze to potem klima chlodzi
    cale urzadzenie :-)

    J.


  • 54. Data: 2016-06-09 18:58:17
    Temat: Re: Za dużo Amperów?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    [..]
    >> Niedomaganie zasilacza zostałoby zasygnalizowane zgaśnięciem diody
    >> ładowania (chyba że detekcja ładowarki jest skopana),
    >
    > Wyciagam ladowarke z gniazda zapalniczki - LED gasnie, wsadzam - zapala
    > sie.
    > Ale moze np wydajnosc jej spada.

    Natychmiast? To by wskazywało na prymitywny wskaźnik obecności Vusb a
    nie sygnalizację ładowania, może chociaż ikonka baterii nie kłamie?

    >> skoro bateria działa powiedzmy te minimum 80% oryginalnego czasu to
    >> można uznać ją za
    >
    > A ile to % to trudno powiedziec - nawigacje raczej nie podaja ile
    > pracuja na baterii.

    Zwykle każdy może powiedzieć "kiedyś 2h trzymał a teraz po 30min zdycha".

    [..]


    --
    AlexY
    http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html


  • 55. Data: 2016-06-09 19:17:50
    Temat: Re: Za dużo Amperów?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości
    J.F. pisze:
    >>> Niedomaganie zasilacza zostałoby zasygnalizowane zgaśnięciem diody
    >>> ładowania (chyba że detekcja ładowarki jest skopana),
    >> Wyciagam ladowarke z gniazda zapalniczki - LED gasnie, wsadzam -
    >> zapala
    >> sie.Ale moze np wydajnosc jej spada.
    >Natychmiast? To by wskazywało na prymitywny wskaźnik obecności Vusb a
    >nie sygnalizację ładowania,

    No ale czego wiecej do ladowania trzeba ?

    > może chociaż ikonka baterii nie kłamie?

    Ikonki nie ma, bo to win CE i nawigacja zajmuje wszystko.

    Ale system uwaza, ze ladowany nie jest.

    >>> skoro bateria działa powiedzmy te minimum 80% oryginalnego czasu
    >>> to
    >>> można uznać ją za
    >> A ile to % to trudno powiedziec - nawigacje raczej nie podaja ile
    >> pracuja na baterii.

    >Zwykle każdy może powiedzieć "kiedyś 2h trzymał a teraz po 30min
    >zdycha".

    Ja tam nawi w samochodzie zawsze podlaczalem pod zasilacz, to nie wiem
    ile kiedys trzymal :-)

    J.


  • 56. Data: 2016-06-09 20:42:00
    Temat: Re: Za dużo Amperów?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-06-09 o 00:40, Zocha pisze:
    > Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    > news:aTckco91IdlvNv8%gof@news.chmurka.net...
    >>> Chcę kupić ładowarkę z dwoma portami USB i docelowo podłączać
    >>> smartfona w roli nawigacji, a zamiast dotychczasowej nawigacji
    >>> (bez Internetu-niestety) chcę podłączać kamerkę (1,5 A).
    >>> Myślę więc o zakupie ładowarki 2,4 A + 1,8 A. Mam nadzieję,
    >>> że są to ilości A "dostarczane" przy pracy równoczesnej,
    >>> a nie tylko jednego z urządzeń.
    >
    >> Prawie na pewno przy poborze 2.4A z jednego gniazda nie zostanie już
    >> rezerwy na to drugie gniazdo...
    >
    >> Pewniej będzie kupić rozdzielacz gniazda zapalniczki i dwie ładowarki.
    > Jaki warunki powinien w takiej sytuacji spełniać rozdzielacz?

    W zasadzie jakikolwiek rozdzielacz - patrz tylko na kolor i kształt.
    W samochodach osobowych zabezpieczenie gniazda zapalniczki to coś ok.
    35A, więc na 2+2,5 dla Ciebie powinno wystarczyć ;)

    Są też rozdzielacze z dodatkowymi gniazdami USB, jak np:
    http://www.i-tec-europe.eu/?t=3&v=54

    Przy okazji:
    parametry techniczne podawane dla sprzętu i-Tec są zgodne z rzeczywistością.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 57. Data: 2016-06-10 00:27:42
    Temat: Re: Za dużo Amperów?
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>


    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnnlj1le.4uj.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > HF5BS pisze:
    >
    >>> Jest cechą każdego fachowca, że gdy coś robi dobrze, stara się robić
    >>> jeszcze lepiej. Działa? Działa. Pokazuje mapy? Pokazuje. Nawigacja jest
    >>
    >> Jest też takie stareńkie powiedzonko - co się polepszy, to się popieprzy.
    >>
    >>> od tego, a nie od szybkości ładowania i od responsywności. Tak oni to
    >>
    >> I jak to sobie wyobrażasz, ze kierowca "pół dnia" czeka, aż mu mapa
    >> łaskawie zapoda, że właśnie miał skręcić w ten zjazd z autostrady, tylko
    >> "przypadkiem" się deczko spóźniła, bo coś tam młóci w tle, nie bardzo
    >> wiadomo po co...?
    >
    > A tak robi? Bo w nawigacji co ja mam, można ustawić wyprzedzenie w jakiej

    Skoro ona ma się załadować, a nie być na bieżąco, to ja pardon le mot, sram
    na taką nawigację. To ona ma się do mnie dostosować, a nie ja do niej. Nie
    chce, to won do fajansu, albo na niedzielne kółko.

    > odległości ma się pojawić komunikat komunikatów. Można, choć tego nie
    > robiłem, mam domyślne, nic się nie spóźnia. Do takich cudów nie potrzeba

    Jarku, nie zarzucam ci błędu, po prostu wiem, że jednak są nawigacje, co to
    może dla babuni z laseczką, chcącą sobie po lesie pochodzić, może się
    nadadzą. Jak jadę rozrywkowo i czas mnie nie goni, do tego wiem, gdzie
    skręcić, itp, to mogę sobie pozwolić na żółwia, jednak w sytuacji, gdy jadę
    gdzieś pierwszy raz, czas mnie goni, nie mam kogo podpytać, bo np. jest
    środek nocy, albo totalne zadupie (co nie wyklucza się z autostradą), to
    byle gówna nie umieszczę pod szybą, bo mnie to więcej będzie kosztować,
    czasu i możliwe, że pieniędzy, niż by nawet wziąć kartkę i z kartki czytać
    skręcić, jechać xx km, jebnąć w drze... oj, to nie teraz, skupić się, może
    mnie to wymęczy, ale chociaż, jak przegapię zjazd, będę mógł mieć pretensje
    do siebie. Bywają sytuacje, ze taka zaprogramowana trasa może z jakiegoś
    powodu nagle się zmienić (wypadek, objazd, nagła sraczka i szukanie klopa,
    itd.) i w chujowej maszynie nie wyrobi się toto na czas z przeliczeniem
    trasy i skierowanie np. na ten zjazd 50-100 metrów dalej, a wtedy może być
    multichujowo. Zwłaszcza, gdy się nie zna okolicy. Nie chciałbyś np. aby w
    wyniku takiego czegoś kombinowanie doprowadziło cię np. do zakopania się w
    jakimś dole w głuchym lesie, z dala od cywilizacji, jak zjedziesz z trasy,
    by próbować naprawić błąd. Zaliczyłem kiedyś taką przyjemność... (choć
    wówczas pojęcie GPS nie należało nawet do dziedziny sci-fi, to były czasy,
    gdy trzeba byo zamawiać rozmowę do miasta odległego o 23 km...)

    > mocnego sprzętu, wystarczy mocny w głowie autor softu. Podobnie jest
    > z pokazywaniem obrazków.

    Ano właśnie. Optymalny program, optymalna baza danych i prawidłowo pokazana
    droga, a nie procesor zarżnięty pokazywaniem online obrazka w full-hd i 32
    bitowym kolorze, to jak sobie gołe baby oglądam, może być istotne. Bo
    będzie, że chcieliśmy dobrze, a wyjdzie jak zwykle. Trochę jak z mp3, dobrze
    zrobiony 96 kbps zagra lepiej, niż źle zrobiony 320.

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking
    (dostępny tu adres email nie jest zarejestrowany w żadnym serwisie,
    i JAKIKOLWIEK mailing BEZWZGLĘDNIE zostanie potraktowany jako spam!)


  • 58. Data: 2016-06-10 00:54:19
    Temat: Re: Za dużo Amperów?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    >>> I jak to sobie wyobrażasz, ze kierowca "pół dnia" czeka, aż mu mapa
    >>> łaskawie zapoda, że właśnie miał skręcić w ten zjazd z autostrady, tylko
    >>> "przypadkiem" się deczko spóźniła, bo coś tam młóci w tle, nie bardzo
    >>> wiadomo po co...?
    >>
    >> A tak robi? Bo w nawigacji co ja mam, można ustawić wyprzedzenie w jakiej
    >
    > Skoro ona ma się załadować, a nie być na bieżąco, to ja pardon le mot,
    > sram na taką nawigację. To ona ma się do mnie dostosować, a nie ja do
    > niej. Nie chce, to won do fajansu, albo na niedzielne kółko.

    Nie wiem o co mógłbym mieć tu pretensje. Chcą mi powiedzieć "przygotuj
    się do skrętu w lewo", a ja decyduję, czy to się odbyć, 300, 500 czy
    800 metrów przed skrzyżowaniem. Zdaję sobie sprawę z tego, że ze wzglądu
    na pewną ślamazarność maszyny gadanie rozpocznie się 600 metrów minus
    pół sekundy (a więc potrzebne jest tu pojęcie czasoprzestrzeni), lecz
    mało mi to doskwiera.

    >> odległości ma się pojawić komunikat komunikatów. Można, choć tego nie
    >> robiłem, mam domyślne, nic się nie spóźnia. Do takich cudów nie potrzeba
    >
    > Jarku, nie zarzucam ci błędu, po prostu wiem, że jednak są nawigacje,
    > co to może dla babuni z laseczką, chcącą sobie po lesie pochodzić,
    > może się nadadzą. Jak jadę rozrywkowo i czas mnie nie goni, do tego
    > wiem, gdzie skręcić, itp, to mogę sobie pozwolić na żółwia, jednak
    > w sytuacji, gdy jadę gdzieś pierwszy raz, czas mnie goni, nie mam
    > kogo podpytać, bo np. jest środek nocy, albo totalne zadupie (co nie
    > wyklucza się z autostradą), to byle gówna nie umieszczę pod szybą, bo
    > mnie to więcej będzie kosztować, czasu i możliwe, że pieniędzy, niż
    > by nawet wziąć kartkę i z kartki czytać skręcić, jechać xx km, jebnąć
    > w drze...

    ...jeździłem z nawigacją, w której trzeba było wskazać punkt startowy
    i punkt docelowy, a ona z tego robiła ścieżkę i jej się bezwzględnie
    trzymała. Wystarczyło raz źle skręcić, i już "jesteś poza trasą",
    a dalej tak zwana dupa blada. Po prostu innych programów wtedy nie
    było. Cieszy mnie, że dziś wystarczy, że wskażę gdzie chcę jechać, a
    potem ode mnie zależy, czy będę słuchał podpowiedzi, czy pojadę tam,
    gdzie ładniej. Mam gwarancję, że na miejscę trafię, bo wszystkie drogi
    prowadą do Rzymu (or compatible). Jeżdzę często po drogach, co po nich
    pierwszy raz, a nawet po krajach, co w nich jeszcze nie byłem.

    --
    Jarek


  • 59. Data: 2016-06-10 01:20:39
    Temat: Re: Za dużo Amperów?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości
    > J.F. pisze:
    >>>> Niedomaganie zasilacza zostałoby zasygnalizowane zgaśnięciem diody
    >>>> ładowania (chyba że detekcja ładowarki jest skopana),
    >>> Wyciagam ladowarke z gniazda zapalniczki - LED gasnie, wsadzam - zapala
    >>> sie.Ale moze np wydajnosc jej spada.
    >> Natychmiast? To by wskazywało na prymitywny wskaźnik obecności Vusb a
    >> nie sygnalizację ładowania,
    >
    > No ale czego wiecej do ladowania trzeba ?

    Odpowiedniej temperatury ogniwa, jego napięcia, prawdopodobnie
    prawidłowej identyfikacji ogniwa na 3-cim pinie i napięcia Vusb w
    określonym zakresie. Ładowanie nie startuje natychmiast po podłączeniu
    ładowarki.

    [..]


    --
    AlexY
    http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html


  • 60. Data: 2016-06-10 10:54:49
    Temat: Re: Za dużo Amperów?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości
    >>>>> Niedomaganie zasilacza zostałoby zasygnalizowane zgaśnięciem
    >>>>> diody
    >>>>> ładowania (chyba że detekcja ładowarki jest skopana),
    >>>> Wyciagam ladowarke z gniazda zapalniczki - LED gasnie, wsadzam -
    >>>> zapala
    >>>> sie.Ale moze np wydajnosc jej spada.
    >>> Natychmiast? To by wskazywało na prymitywny wskaźnik obecności
    >>> Vusb a
    >>> nie sygnalizację ładowania,
    >
    >> No ale czego wiecej do ladowania trzeba ?

    >Odpowiedniej temperatury ogniwa, jego napięcia, prawdopodobnie
    >prawidłowej identyfikacji ogniwa na 3-cim pinie i napięcia Vusb w
    >określonym zakresie. Ładowanie nie startuje natychmiast po
    >podłączeniu ładowarki.

    Hm, moze masz racje, aczkolwiek w tej nawigacji bateria na stale
    schowana - zapewne na kabelkach przypieta i to chyba tylko dwoch ...

    J.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: