  • 41. Data: 2017-03-19 20:05:48
    Temat: Re: Za chwile tylko rower zostanie :)
    Od: quent <x...@x...com>

    On 19.03.2017 20:00, Budzik wrote:
    > Użytkownik quent x...@x...com ...

    > Mozna podrzucic sasiadowi, skoro i tak nie płaci od ilości tylko ryczałt.
    > Ja przez jakis czas brałem zielone od sasiadki bo nie mogła uwierzyc, ze za
    > darmo wywoza :)

    U mnie nie zabierają zielonego w cenie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 42. Data: 2017-03-19 21:03:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 19 Mar 2017 14:09:48 +0100, quent

    > Mamy jakieś marne 3% wzrostu.
    > Zapewne gdy uszczelni się system to będzie jak w unii czyli
    > w okolicach zera.

    Procenty to nie wszystko, bo co z tego że procent idzie w górę, jak się to
    odbywa kosztem wszystkich (patrz "statystyki" z 500+).

    > Oczywiście oficjalne powody zawsze będą bardzo szczytne. Nie ma co do
    > tego wątpliwości.

    To podaj może jakie były powody "nieoficjalne". Grecy to lenie patentowane,
    które za sprawą swoich populistycznych rządów sporo "dostali". Potem nagle
    zdziwienie, że nierobom bankomaty wyłączają. No szok.

    > Poplatałeś znów. Albo piszesz o działaniach prywatnych ludzi albo o
    > państwowych regulacjach.

    Większość ludzi nie chce samodzielnie myśleć i działać -- bo są
    krótkowzroczni. Dlatego w większości wszystko składa się z państwowych
    regulacji.

    > Powtarzam - gdyby ludzie mieli za co to nie jeździliby masowo starociami
    > ani nie palili węglem.

    Otwórz może jednak oczy. Na pęczki jest u nas ludzi, co domy budują 200m2+
    za setki tysięcy złotych, a w kotłowni piec na węgiel. Bo mogą. Nie kupią
    nowej benzynowej Fabki 1.4, bo wolą w tej cenie 12-letnie, 3-litrowe A6 TDI
    na pełnym wypasie, koniecznie z wyciętym DPFem. Że trują na potęgę to już
    mało istotne.

    > Bredzisz niestety.
    > Piszesz jakby państwo nie zabierało nam 60% z tego co zarobimy.

    Zgubiłeś przekaz przez to wyrywanie zdań z kontekstu. :P Chodziło o to, że
    można zarobić mniej, albo więcej, mimo opodatkowania (acz tu uważam, że
    podatek powinien być równy dla wszystkich) -- w zależności od umiejętności
    i chęci do pracy. Jak ktoś ma mniej niż inny, to zazwyczaj dlatego że mniej
    sobą reprezentuje, albo jest bardziej leniwy i mu się pracować nie chce --
    potem jojczy że podatki za duże, bo gdyby nie podatki, to by więcej miał i
    z pewnością by to lepiej wydał (tia)...

    > Panuje ustawa o ograniczeniu wolności gospodarczej, która jest stale
    > obostrzana.
    > Dziś czytam, że rolnik nie wejdzie do obory bez odnotowania tego w
    > rejestrze!

    To jak z tymi taksówkarzami biednymi, co musieli w końcu kasy fiskalne
    zamontować. Tak cierpieli strasznie, tyle opon spalili pod sejmem -- bo
    przecież jak tu pracować -- nic tylko paragony drukować i inne papiery
    wypełniać zamiast pracować... Parę lat później ubera za brak kas
    fiskalnych farbami oblewali i oskarżali o nieuczciwą konkurencję,
    hipokryci. Rolnik widzę też już podobnie "biedny"...

    > No tu już w Twoim rozumowaniu blisko do ustawowego zniesienia ubustwa.

    Niektóre państwa już jakiś czas temu poszły po rozum do głowy i zamiast
    leczyć robią tak, żeby leczyć nie musieli. Trochę to potrwa zanim
    przyniesie rezultat, ale widać ktoś mądrzejszy usiadł i to przeliczył
    dochodząc do wniosku, że wyjdzie na plus.

    > Urodziłeś się wczoraj?

    Nie, dlatego wcale mnie nie dziwi to co piszesz i... wycinasz. :P

    > Prawo pisane jest głównie pod zamówienia lobbystów.
    > Tak to jest właśnie gdy państwo steruje każdym ruchem
    > w gospodarce - kontrola totalna - socjalizm.
    > Kapitalizm to był dawno temu w USA, po wojnie w FRN......

    No więc dlaczego jeszcze nam do tej pory nie odcieli paliwa albo wyngla,
    wszak to lobbyści!? Co więcej, aby rozwiązać "wniosek" będący zaczątkiem
    tej dyskusji i ją zakończyć, DLACZEGO niby ktoś ma w przyszłości odcinać
    prąd, gdy auta i domy będą na prąd?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2017-03-20 08:00:28
    Od: quent <x...@x...com>

    On 19.03.2017 21:03, Myjk wrote:
> [...]
    > wszak to lobbyści!? Co więcej, aby rozwiązać "wniosek" będący zaczątkiem
    > tej dyskusji i ją zakończyć, DLACZEGO niby ktoś ma w przyszłości odcinać

    Wszystkim steruje rząd i zwyczajnie mogą wszystko!
    Tak samo jak generują bezrobocie tak samo mogą wygenerować popyt na
    panele fotowoltaiczne, wiatraki itp. rzeczy jak stwierdzą, że węgiel
    albo ropa jest już całkiem be.
    Albo wręcz odwrotnie.
    To przecież oczywiste :-)

    To jest niestety faszyzujące państwo i chodzi o ten faszyzm z definicji
    tej klasyka Mussoliniego - "wszystko w Państwie, nic poza Państwem, nic
    przeciw Państwu".
    Lewica jak wiadomo hołduje tej zasadzie a to ona rządzi od "końca"
    komuny. Nie wspominając już o UE w której aż roi się od wyznawców tego
    hasła.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 44. Data: 2017-03-20 08:22:43
    Od: quent <x...@x...com>

    On 19.03.2017 21:03, Myjk wrote:
    > Sun, 19 Mar 2017 14:09:48 +0100, quent

    > Procenty to nie wszystko, bo co z tego że procent idzie w górę, jak się to
    > odbywa kosztem wszystkich (patrz "statystyki" z 500+).

    W UE wszędzie tak to działa. W polsce jednak do niedawna ściągalność
    podatków nie była tak skuteczna jak w UE.
    Za to u nas dług publ. rośnie ostanio tak szybko jak nigdy.

    > To podaj może jakie były powody "nieoficjalne". Grecy to lenie patentowane,
    > które za sprawą swoich populistycznych rządów sporo "dostali". Potem nagle
    > zdziwienie, że nierobom bankomaty wyłączają. No szok.

    Nie ma to znaczenia. Ważne jest to co może zrobić państwo gdy
    społeczeństwo jest krnąbrne.

    > Większość ludzi nie chce samodzielnie myśleć i działać -- bo są
    > krótkowzroczni. Dlatego w większości wszystko składa się z państwowych
    > regulacji.

    Ja rozumiem, że większość jest głupia. Sam to przyznajesz.
    Ale za demokracją jesteś pewnie? :-)

> [...]
    > na pełnym wypasie, koniecznie z wyciętym DPFem. Że trują na potęgę to już

    Ja tam widzę co się dzieje na moim osiedlu, które dziś liczy ok 100
    domów jednorodzinnych. Wszystkie powstały w ostatnich kilku latach na
    terenie na którym jest gaz.
    Zimą okolica nie jest zadymiona. Ciekawe dlaczego?
    Nikt nikomu nie broni tu smrodzić na potęgę.

    > Chodziło o to, że
    > można zarobić mniej, albo więcej, mimo opodatkowania

    Napisałeś dokładnie "ma tyle ile wypracuje".
    A to jest oczywiście bzdura!

> [...]
    > fiskalnych farbami oblewali i oskarżali o nieuczciwą konkurencję,
    > hipokryci. Rolnik widzę też już podobnie "biedny"...

    Typowy problem istniejący tylko w głębokim socjalizmie :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 45. Data: 2017-03-20 08:33:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Mar 2017 08:00:28 +0100, quent

> [...]
    > Tak samo jak generują bezrobocie tak samo mogą wygenerować popyt na
    > panele fotowoltaiczne, wiatraki itp. rzeczy jak stwierdzą, że węgiel

    Pytam zatem ponownie, bo znowu nie odpowiedziałeś -- skoro rządy mogą
    wszystko, to dlaczego tego jeszcze do tej pory nie zrobili? Wszak węglem
    grzeje się już zdrowo ponad 100 lat, podobnie z jazdą samochodami. Był
    chyba czas już wystarcający żeby "skontrolować" ludzi odcinając im paliwa,
    nie? Ale jakimś cudem działo się to co najwyżej w komunie, a nie w
    przebrzydłym kapitaliźmie. Oczywiście, system nie jest idealnym ale to co
    ty postulujesz to byłaby zwyczajna katastrofa na obecnym poziomie
    mentalności ludzi (patrz wcześniejsze przykłady z domami i samochodami).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 46. Data: 2017-03-20 08:56:22
    Od: quent <x...@x...com>

    On 20.03.2017 08:33, Myjk wrote:
    > Mon, 20 Mar 2017 08:00:28 +0100, quent

    > Pytam zatem ponownie, bo znowu nie odpowiedziałeś -- skoro rządy mogą
    > wszystko, to dlaczego tego jeszcze do tej pory nie zrobili?

    Zmiany wprowadza się stopniowo vide gotowanie żaby.
    Kolejne pakiety klimatyczne zaostrzają podejście.
    Wszystko odbywa się takim schematem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 47. Data: 2017-03-20 09:49:29
    Od: p...@g...com

    W Niemczech żaby zaczynają się zastanawiac bo autorytety cały czas pierdolily ze
    tylko zielona plakietka jest cacy a USA mówi ze to nieprawda wiec teraz wyszło ze
    ktoś klamie ... pieców węglowych w DE jak na lekarstwo, przemysł super hiper eko a
    smog jak w Polsce :-)
    Teraz się okaże że tylko hybryda lub elektryk jest cacy wiec do banku po kredyt i
    kupować żaby kupować ;-)

  • 48. Data: 2017-03-20 18:26:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2017 o 09:49, p...@g...com pisze:

    > pieców węglowych w DE jak na lekarstwo, przemysł super hiper eko a
    smog jak w Polsce :-)

    Naprawdę?

    Shrek

  • 49. Data: 2017-03-21 08:52:35
    Od: quent <x...@x...com>

    On 20.03.2017 18:26, Shrek wrote:

    > smog jak w Polsce :-)
    >
    > Naprawdę?

    DE ponoć emitują do atmosfery 2,5 x więcej CO2 niż PL.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 50. Data: 2017-03-21 09:59:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    > smog jak w Polsce :-)

    >DE ponoć emitują do atmosfery 2,5 x więcej CO2 niż PL.

    W DE 2.5 wiecej ludzi mieszka.
    Nawet jak grzeja gazem a nie weglem, to i tak sporo CO2 leci.

    Tylko ... CO2 smogu nie czyni.

    J.