  • 31. Data: 2017-03-17 13:54:09
    Temat: Re: Za chwile tylko rower zostanie :)
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    J.F. w
    <news:58cbc30b$0$653$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Nie trzeba gazowych - weglowy zadziala ... ale bez pompki CO cieplo
    > nie bedzie, a piec grozi wybuchem :-)

    Dwa zawory przestawiam i mam zamiast wymuszonego przepływu przepływ
    grawitacyjny, kolejne dwa zawory i jeden szyber, i z gazu na węglowy (albo
    odwrotnie)

    --
    'Tom N'

  • 32. Data: 2017-03-17 14:46:06
    Od: quent <x...@x...com>

    On 16.03.2017 14:14, Myjk wrote:
    > Tak samo realny jak odcięcie dostaw paliwa do samochodów spalinowych,
    > zakręcenie kurka z gazem (kogut już ze 2-3 lata temu przepowiadał, że putin
    > zaraz będzie kurek zakręcać -- i co, zakręcił?), odcięcie od prądu czy
    > zablokowanie transakcji bezgotówkowych.

    Transakcje jedynie bezgotówkowe to IMO śpiewka niedalekiej przyszłości.
    Jest dokładnie tak jak z gotowaniem żaby. Dla przedsiębiorców zmniejsza
    się limity... niektóre kraje (szczególnie te najbardziej zamordystyczne
    typu skandynawskiego) przebąkują o zniesieniu gotówki w ogóle.

    > Wszystko można, a jakoś nic takiego
    > się nie dzieje (no, wiem, lenie z grecji się w końcu doigrali swego czasu
    > blokady bankomatów).

    Ano widzisz.

    > Skąd założenie, że stanie się to akurat przy przejściu
    > na ogrzewanie/samochody prądem? To są zwyczajne teorie spiskowe.

    No właśnie choćby z ww. przypadku greckiego.
    Poza tym jakoś nie jest to specjalnie ciężkie do wyobrażenia.

    > Większości chorób, które generuje trucie z rur wydechowych czy kominów,
    > ŻADNE pieniądze nie wyleczą. To nie jest więc rozwiązanie.

    Nie wyleczą, życie jest ogólnie śmiertelnie niebezpieczne.
    Co tam spaliny! Strach wyjechać autem an ulicę. Podczas pisania tego
    postu zginęło pewnie na drocgach parę osób w PL.

    > Nie jest przesada -- nawet jeśli kantowali, to i tak syfy groźne dla ludzi
    > zostały ograniczone, szczególnie PM z diesli.

    Ale jakim kosztem?
    Kogo stać na nowe auto?
    Jaki jest w PL średni wiek auta?

    Jedyne co życie udowodniło
    > ponownie, to że ludzie są wyjątkowo krótkowzroczni i bardziej się dla
    > niektórych liczy kasa niż ich własne zdrowie.

    Kasa jest bardzo ważna!
    Można kupić sobie lepsze auto, np. bardziej ekologiczne ;-)

    > Dlatego nikt nie ma w planach zabronić w ogóle jeździć samochodami, tylko
    > część szuka rozwiązania jak silniki spalinowe zastąpić czymś mniej
    > szkodliwym dla ludzi.

    Nikt tego nie szuka. Mamy założone homonta.
    Lobby paliwowe na to nie pozwoli.
    Gdyby ludzie dowiedzieli się, że auta mogą być napędzane wodą to nawet
    istnienie czegoś takiego jak państwa przestałoby mieć rację bytu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 33. Data: 2017-03-17 16:52:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 17 Mar 2017 14:46:06 +0100, quent

> [...]
    > się limity... niektóre kraje (szczególnie te najbardziej zamordystyczne
    > typu skandynawskiego) przebąkują o zniesieniu gotówki w ogóle.

    To z pewnością ukróci szarą strefę i pranie kasy. Myślę, że wielu
    bezsilnych obecnie przedsiębiorców, a działających zgodnie z przepisami,
    się tego wręcz domaga.

    > Ano widzisz.

    Widzę coś innego niż Ty.

    > No właśnie choćby z ww. przypadku greckiego.
    > Poza tym jakoś nie jest to specjalnie ciężkie do wyobrażenia.

    Ale to nie była forma kontroli jak się tu złorzeczy, lecz _ochrony_ systemu
    w wyniku "wykrytego" kryzysu. Poza tym były to tylko ograniczenia aby
    wszsytko nie pierdolnęło i ograniczenia tylko przez określony czas.

    Owszem, można to porównać do przykładu JF z ograniczaniem ruchu pojazdów do
    parzystych/nieparzystych rejestracji, ale jak już napisałem, w obecnym
    stanie też to można uregulować.

    Wyobrażać sobie można wiele rzeczy, stąd właśnie przeróżne teorie spiskowe,
    czarnowidzenie itp. ale niewiele z tych wyobrażeń znajduje odzwierciedlenie
    w rzeczywistości.

    > Nie wyleczą, życie jest ogólnie śmiertelnie niebezpieczne.
    > Co tam spaliny! Strach wyjechać autem an ulicę. Podczas pisania tego
    > postu zginęło pewnie na drocgach parę osób w PL.

    Życie jest niebezpieczne, owszem ludzie giną, ale _normalny_ człowiek robi
    wszystko aby śmierć od siebie odsunąć a choroby ograniczyć. Podkreślam,
    NORMALNY człowiek. Zmiana piecy i samochodów na bardziej przyjazne ludziom
    się w tę normalność wpisuje.

    > Ale jakim kosztem? Kogo stać na nowe auto?
    > Jaki jest w PL średni wiek auta?

    Pytanie ważniejsze jakim kosztem są ludzie leczeni. Oczywiście, nie
    wszystkich jest stać na auto (nawet stare), tak samo jak nie wszystkich
    jest stać na basen w domu czy helikopter. Normalna rzecz, w końcu komuny
    już nie ma i każdy ma tyle ile wypracuje. Tylko dlaczego, za to że kogoś
    nie stać, ktoś inny ma płacić swoim zdrowiem i jeszcze płacić za leczenie
    tych biednych? Wolność jednych nie może się odbywać kosztem drugich, tylko
    niestety w naszej rzeczywistości jakoś uprzywilejowani są biedni i
    truciciele -- bo niby są bardziej pokrzywdzeni w stosunku do innych. Patrz
    niegdyś nikotyniarze.

    > Kasa jest bardzo ważna!
    > Można kupić sobie lepsze auto, np. bardziej ekologiczne ;-)

    Pomyśl ile kasy by było, gdyby nie wyadawało się jej na społeczne leczenie
    z tytułu zanieczyszczenie powietrza przez trupy samochodowe i piece
    wynglowo-drewniane.

    > Nikt tego nie szuka. Mamy założone homonta.
    > Lobby paliwowe na to nie pozwoli.
    > Gdyby ludzie dowiedzieli się, że auta mogą być napędzane wodą to nawet
    > istnienie czegoś takiego jak państwa przestałoby mieć rację bytu.

    Czyli jednak już dawno jesteśmy pod kontrolą mafii paliwowo-węglowej.
    Łomatko, co to będzie i dlaczego jeszcze nam do tej pory nie odcieli paliwa
    albo wyngla!? Ergo, dlaczego niby ktoś ma w przyszłości odcinać prąd, gdy
    auta i domy będą na prąd?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2017-03-17 18:33:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2017 o 16:52, Myjk pisze:

    > Pytanie ważniejsze jakim kosztem są ludzie leczeni.

    No właśnie - jakim?

    > Tylko dlaczego, za to że kogoś
    > nie stać, ktoś inny ma płacić swoim zdrowiem i jeszcze płacić za leczenie
    > tych biednych?

    Dobre pytanie - pozostaje zdelegalizować samochody. Wszak co roku
    poważana ilość ludzi ginie i wielokrotnie wyższa kończy ciężkim
    inwalidztwem. Koszty są zapewne co najmniej porównywalne.

    > Wolność jednych nie może się odbywać kosztem drugich,

    Poważnie? To czemu mi pod oknem hałasują, ulicami miasto grodzą i
    jeszcze moim zdrowiem i życiem ryzykują?

    > Pomyśl ile kasy by było, gdyby nie wyadawało się jej na społeczne leczenie
    > z tytułu zanieczyszczenie powietrza przez trupy samochodowe i piece
    > wynglowo-drewniane.

    Ile? Piece na razie sobie darujmy, bo rozmawiamy o samochodach - nie
    róbmy pewexu.

    Nie to, żebym bronił "dizel musi dymić", ale hyba zbyt łatwo łykasz
    propagandę. Wyprodukowanie samochodu też nie jest ekologicznie za darmo,
    więc zbyt szybko pozbywać się go jest po prostu... nieekologicznie (za
    to eco od economy i to z punktu widzenia producenta;)

    Shrek

  • 35. Data: 2017-03-18 09:25:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > [ciach]
    > ---
    > Hitler i Stalin

    O, Pan właśnie się wykluczył z dyskusji ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2017-03-18 11:22:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz"

    > [ciach]
    > ---
    > Hitler i Stalin

    O, Pan właśnie się wykluczył z dyskusji ;-)
    ---
    Nareszcie mogę swobodnie komentować, już nie muszę liczyć się z komentowanym
    :-)

  • 37. Data: 2017-03-19 14:09:48
    Od: quent <x...@x...com>

    On 17.03.2017 16:52, Myjk wrote:
    > To z pewnością ukróci szarą strefę i pranie kasy. Myślę, że wielu
    > bezsilnych obecnie przedsiębiorców, a działających zgodnie z przepisami,
    > się tego wręcz domaga.

    Mamy jakieś marne 3% wzrostu.
    Zapewne gdy uszczelni się system to będzie jak w unii czyli w okolicach
    zera.

    > Ale to nie była forma kontroli jak się tu złorzeczy, lecz _ochrony_ systemu
    > w wyniku "wykrytego" kryzysu.

    Oczywiście oficjalne powody zawsze będą bardzo szczytne. Nie ma co do
    tego wątpliwości.

> [...]
    > Podkreślam,
    > NORMALNY człowiek. Zmiana piecy i samochodów na bardziej przyjazne ludziom

    Poplatałeś znów. Albo piszesz o działaniach prywatnych ludzi albo o
    państwowych regulacjach.
    Powtarzam - gdyby ludzie mieli za co to nie jeździliby masowo starociami
    ani nie palili węglem.

    > Normalna rzecz, w końcu komuny
    > już nie ma i każdy ma tyle ile wypracuje.

    Bredzisz niestety.
    Piszesz jakby państwo nie zabierało nam 60% z tego co zarobimy.
    Panuje ustawa o ograniczeniu wolności gospodarczej, która jest stale
    obostrzana.
    Dziś czytam, że rolnik nie wejdzie do obory bez odnotowania tego w
    rejestrze!

    > Pomyśl ile kasy by było, gdyby nie wyadawało się jej na społeczne leczenie
    > z tytułu zanieczyszczenie powietrza przez trupy samochodowe i piece
    > wynglowo-drewniane.

    No tu już w Twoim rozumowaniu blisko do ustawowego zniesienia ubustwa.

    > Czyli jednak już dawno jesteśmy pod kontrolą mafii paliwowo-węglowej.

    Urodziłeś się wczoraj?
    Prawo pisane jest głównie pod zamówienia lobbystów.
    Tak to jest właśnie gdy państwo steruje każdym ruchem w gospodarce -
    kontrola totalna - socjalizm.

    Kapitalizm to był dawno temu w USA, po wojnie w FRN......

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 38. Data: 2017-03-19 17:57:50
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Poplatałeś znów. Albo piszesz o działaniach prywatnych ludzi albo o
    > państwowych regulacjach.
    > Powtarzam - gdyby ludzie mieli za co to nie jeździliby masowo starociami
    > ani nie palili węglem.

    Sorry że się wcinam w dyskusje.
    Ale byłem w lesie i śmieci jak były tak są.
    A w tym momencie płacimy wszyscy ryczał
    w podatkach niezależnie od ilości.

    > Bredzisz niestety.
    > Piszesz jakby państwo nie zabierało nam 60% z tego co zarobimy.

    Nic w zamian oczywiście nie dostajemy
    Tak mi ostatnio powiedział polski biznesmen po powrocie ze szpitala.

    Byłem jakiś czas stanach
    spotkałem gościa który miał 30 tys
    do spłacenia za tygodniowy pobyt szpitalu

    > Kapitalizm to był dawno temu w USA

    Chyba za czasów indian

  • 39. Data: 2017-03-19 18:46:47
    Od: quent <x...@x...com>

    On 19.03.2017 17:57, Bolko wrote:

    > Sorry że się wcinam w dyskusje.
    > Ale byłem w lesie i śmieci jak były tak są.
    > A w tym momencie płacimy wszyscy ryczał
    > w podatkach niezależnie od ilości.

    Uważasz, że wyrzucają do lasu Ci co płacą?
    LOL

    > Nic w zamian oczywiście nie dostajemy
    > Tak mi ostatnio powiedział polski biznesmen po powrocie ze szpitala.

    To w końcu mamy tyle ile zarobimy czy jednak państwo zabiera?
    No i nie dziwota, że jak ktoś jest zmuszony do ubezpieczenia się w
    państwowym to potem korzysta z tego ile wlezie.
    Ludzie chodzą do lekarza (np specjalisty) tylko dlatego, że przyjmuje!!!
    Nawet mi nie próbuj tu pisać, że ten system ma cokolwiek wspólnego z
    normalnością.

    > Byłem jakiś czas stanach
    > spotkałem gościa który miał 30 tys
    > do spłacenia za tygodniowy pobyt szpitalu

    Mam tam kolegę, który za pobyt żony na porodówce też słono płacił ale
    jakoś nie myśli aby wrócić z płaczem do PL.
    Warunki tego pobytu mają się nijak do tych w reżimowych szpitalach w PL.
    W PL w prywatnej klinice też tak można w sumie.

    > Chyba za czasów indian

    Nawet tego nie wiesz?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 40. Data: 2017-03-19 20:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik quent x...@x...com ...

    > Uważasz, że wyrzucają do lasu Ci co płacą?

    Mozna podrzucic sasiadowi, skoro i tak nie płaci od ilości tylko ryczałt.
    Ja przez jakis czas brałem zielone od sasiadki bo nie mogła uwierzyc, ze za
    darmo wywoza :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,