  • Data: 2017-03-17 16:52:12
    Temat: Re: Za chwile tylko rower zostanie :)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 17 Mar 2017 14:46:06 +0100, quent

    > Transakcje jedynie bezgotówkowe to IMO śpiewka niedalekiej przyszłości.
    > Jest dokładnie tak jak z gotowaniem żaby. Dla przedsiębiorców zmniejsza
    > się limity... niektóre kraje (szczególnie te najbardziej zamordystyczne
    > typu skandynawskiego) przebąkują o zniesieniu gotówki w ogóle.

    To z pewnością ukróci szarą strefę i pranie kasy. Myślę, że wielu
    bezsilnych obecnie przedsiębiorców, a działających zgodnie z przepisami,
    się tego wręcz domaga.

    > Ano widzisz.

    Widzę coś innego niż Ty.

    > No właśnie choćby z ww. przypadku greckiego.
    > Poza tym jakoś nie jest to specjalnie ciężkie do wyobrażenia.

    Ale to nie była forma kontroli jak się tu złorzeczy, lecz _ochrony_ systemu
    w wyniku "wykrytego" kryzysu. Poza tym były to tylko ograniczenia aby
    wszsytko nie pierdolnęło i ograniczenia tylko przez określony czas.

    Owszem, można to porównać do przykładu JF z ograniczaniem ruchu pojazdów do
    parzystych/nieparzystych rejestracji, ale jak już napisałem, w obecnym
    stanie też to można uregulować.

    Wyobrażać sobie można wiele rzeczy, stąd właśnie przeróżne teorie spiskowe,
    czarnowidzenie itp. ale niewiele z tych wyobrażeń znajduje odzwierciedlenie
    w rzeczywistości.

    > Nie wyleczą, życie jest ogólnie śmiertelnie niebezpieczne.
    > Co tam spaliny! Strach wyjechać autem an ulicę. Podczas pisania tego
    > postu zginęło pewnie na drocgach parę osób w PL.

    Życie jest niebezpieczne, owszem ludzie giną, ale _normalny_ człowiek robi
    wszystko aby śmierć od siebie odsunąć a choroby ograniczyć. Podkreślam,
    NORMALNY człowiek. Zmiana piecy i samochodów na bardziej przyjazne ludziom
    się w tę normalność wpisuje.

    > Ale jakim kosztem? Kogo stać na nowe auto?
    > Jaki jest w PL średni wiek auta?

    Pytanie ważniejsze jakim kosztem są ludzie leczeni. Oczywiście, nie
    wszystkich jest stać na auto (nawet stare), tak samo jak nie wszystkich
    jest stać na basen w domu czy helikopter. Normalna rzecz, w końcu komuny
    już nie ma i każdy ma tyle ile wypracuje. Tylko dlaczego, za to że kogoś
    nie stać, ktoś inny ma płacić swoim zdrowiem i jeszcze płacić za leczenie
    tych biednych? Wolność jednych nie może się odbywać kosztem drugich, tylko
    niestety w naszej rzeczywistości jakoś uprzywilejowani są biedni i
    truciciele -- bo niby są bardziej pokrzywdzeni w stosunku do innych. Patrz
    niegdyś nikotyniarze.

    > Kasa jest bardzo ważna!
    > Można kupić sobie lepsze auto, np. bardziej ekologiczne ;-)

    Pomyśl ile kasy by było, gdyby nie wyadawało się jej na społeczne leczenie
    z tytułu zanieczyszczenie powietrza przez trupy samochodowe i piece
    wynglowo-drewniane.

    > Nikt tego nie szuka. Mamy założone homonta.
    > Lobby paliwowe na to nie pozwoli.
    > Gdyby ludzie dowiedzieli się, że auta mogą być napędzane wodą to nawet
    > istnienie czegoś takiego jak państwa przestałoby mieć rację bytu.

    Czyli jednak już dawno jesteśmy pod kontrolą mafii paliwowo-węglowej.
    Łomatko, co to będzie i dlaczego jeszcze nam do tej pory nie odcieli paliwa
    albo wyngla!? Ergo, dlaczego niby ktoś ma w przyszłości odcinać prąd, gdy
    auta i domy będą na prąd?

    --
    Pozdor
    Myjk