  • Data: 2009-02-27 11:39:35
    Temat: Re: ZDRADA POLACY, ZDRADA...[OT] przepraszam ;-)
    Od: "OGONek~" <s...@w...krajow.p#^&*@.sie> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:f4e411c366b3b7f8551ef02f8249c482@news.home.net.
    pl...

    > To skad tyle jady w tych Twoich wypocinach skoro nie masz satysfakcji?
    > Oczywiscie ze wolalbym byc w strefie Euro i miec stabilna walute.
    > Brac kredyt w zlotowkach? Coz, jezeli brales kredyt we CHF pol roku temu i
    > byl to kredyt na ok 2-5 lat to faktycznie jestes w dupie. Ale wez pod
    > uwage,
    > ze kredyt na dom z reguly bieze sie na jakies 30 lat. I w tej perspektywie
    > przekoani przez Ciebie znajomi moga jednak byc w plecy na zlotowkach.

    Nie sadze zeby byli w dupie. Zauwaz ze kapital kredytu w zlotówkach zżera
    inflacja. Kapitał w walucie w mniejszym stopniu. Trzeba to traktować razem a
    nie robic wyliczenia w cyferkach złotówek. Oczywiscie to ze frank teraz
    kosztuje tak drogo nie musi byc wieczne. Generalnie nie nalezywpadac w
    panike i dalej go splacac.

    Jest inne zagrozenie - biorac kredyt w walucie ryzykowales ze wartosc
    zadluzenia przebije cene nieruchomosci - czyli moze byc tak ze teraz nawet
    gdybys ja sprzedal nie spalcisz calego kredytu i bedziesz mial komornika do
    konca zycia na glowie. W złotówkach takie ryzyko bylo duzo mniejsze i
    zalezne tylko od wahania ceny nieruchomosci na rynku. Jak widac na obecnym
    przykladzie ludzie ktorzy zaciagneli kredyty w zeszlym roku teraz maja o 50%
    wieksze zadluzenie.
    Nie maja teraz zadnej mozliwosci ruchu. Sprzedaz nie wyzwoli ich z
    zadluzenia. Sa równiez trzepani spreadem co do wysokosci którego nie bylo
    zadnych zapisów w umowie. Generalnie pełna porażka. Ja wzialem kredyt w
    którego umowie bylo zawarte ze mam wibor3M + 1% marzy i sobie spie
    spokojnie. Zarabiam tyle ile zarabialem wiec mam pewnosc ze mnie stac na
    splate, w razie czego sprzedam nieruchomosc i bede rozliczony z bankierami.
    Ryzyko duzo mniejsze.

    OGONek~~

    ps. Jad sie wzial z Twojego "pajacu" którego uzyles na wstepie poprzedniej
    wypowiedzi, bo to jest tylko _Twoja_ wina ze brales w walucie.