-
Data: 2009-12-09 22:59:29
Temat: Re: Z wiatrem szybciej od wiatru
Od: "W.Bicz" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]adam pisze:
> On 9 Dez., 20:42, "W.Bicz" <o...@o...pl> wrote:
>> Jest bardzo prosty: w momencie, kiedy szybkość obiektu równa jest
>> szybkości powietrza nie ma żadnego ruchu ośrodka względem obiektu. Nie
>> ma więc możliwości napędzenia czegokolwiek, bo do tego wymagana jest
>> różnica prędkości.
>
> Zapominasz o roznicy predkosci miedzy powietrzem a ziemia, ktora ktora
> nadal istnieje. Z tej roznicy mozna wyciagnac energie (zwalniajac
> powietrze wzgledem ziemi).
>
>
Oczywiście, że można np. w pojeździe kołowym wykorzystać ruch kół do
napędu np. dodatkowego silnika. Ale w momencie, kiedy obiekt osiągnie
prędkość ośrodka będzie ostro hamowany, bo wtedy to, co go napędza
będzie działało jako hamulec. Mam wątpliwości, czy zysk będzie godny
uwagi. Każde wykorzystanie energii wynikającej z różnicy prędkości
między obiektem a podłożem oznacza zwiększenie siły oporu.
Jeśli sobie wyobrazimy, że obiekt porusza się w strefie z gradientem
szybkości ośrodka (w tzw. obszarze przyściennym), to rzeczywiście można
sobie wyobrazić, że da się też wykorzystać ten gradient. Ale szczerze
mówiąc bardzo wątpię, że może to mieć realne znaczenie dla niewielkich
obiektów. Jeśli obiekt jest duży, to faktycznie jego szybkość może być
raczej związana z ruchem warstw oddalonych od powierzchni.
Można uzyskać natomiast niezły efekt, jeśli będzie się miało na przykład
wiatrak związany z podłożem. Z energii przez niego uzyskanej można
napędzać inne obiekty z dowolną szybkością.
Podsumowując: Jestem zdania, że rzeczywiście można się pokusić o
uzyskanie zysku szybkości w porównaniu do szybkości wiatru wykorzystując
te efekty, ale będzie to nieistotne energetycznie, bo powierzchnia
napędzająca będzie się natychmiast zamieniała w hamującą po
przekroczeniu szybkości ośrodka. Nie bardzo mogę sobie wyobrazić
praktycznie istotne zastosowanie tego zjawiska. Jakikolwiek bowiem
pojazd może mieć sens tylko wtedy, kiedy ma jakąś praktycznie
wykorzystywalną nośność, a ta oznacza zawsze nacisk na podłoże i
zwiększone tarcie. Prędzej bym oczekiwał zysków z wykorzystania zjawisk,
które ten nacisk zmniejszają.
Ale zgodzę się, że wykorzystując różnicę szybkości pomiędzy podłożem a
pojazdem o napędzie wiatrowym można próbować realizować takie sztuczki.
W. Bicz
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.09 23:28 bartekltg
- 09.12.09 23:50 bartekltg
- 10.12.09 00:34 adam
- 10.12.09 01:26 Simp
- 10.12.09 01:39 bartekltg
- 10.12.09 06:58 Maciej Woźniak
- 10.12.09 07:32 Ghost
- 10.12.09 07:46 Ghost
- 10.12.09 07:50 Maciej Wozniak
- 10.12.09 09:17 adam
- 10.12.09 10:16 Ghost
- 10.12.09 10:46 adam
- 10.12.09 11:32 Ghost
- 10.12.09 12:08 adam
- 10.12.09 12:39 Ghost
Najnowsze wątki z tej grupy
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=