  • 1. Data: 2010-11-26 10:36:32
    Temat: Złote czasy dla kapeluszników nadchodzą
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    http://moto.pl/MotoPL/1,88571,8718499,Volvo_rozpoczy
    na_testy__drogowych_pociagow_.html

    Wreszcie będą mogli podczas podróży zająć się czym innym niż powodowaniem
    zagrożenia na drodze, cała banda pojedzie grzecznie za tirem, zamiast
    blokować lewy pas.
    Więc są i plusy dla tych, co to lubią kierować autem.

  • 2. Data: 2010-11-26 11:01:00
    Temat: Re: Złote czasy dla kapeluszników nadchodzą
    Od: "PH" <P...@p...news>

    wiadomości news:icnv30$s3p$1@news.onet.pl...
> [...]
    > blokować lewy pas.
    > Więc są i plusy dla tych, co to lubią kierować autem.
    pomysł zacny, ale
    1. lata świetlne upłyną zanim się to przyjmie
    2. ciekawe jak poradzą sobie z:
    2.1 ludzką zawiścią i wścieklizną na drodze ("nie będzie jakiś ciul
    podczepiał się pode mnie")
    2.2 aspektem prawnym - kto ponosi winę w przypadku kolizji takiego
    pociągu z innymi uczestnikami ruchu?

    pzdr
    Piotr

  • 3. Data: 2010-11-26 11:37:15
    Od: AL <a...@s...tam>

    Cavallino pisze:
> [...]
    > tirem, zamiast blokować lewy pas.
    > Więc są i plusy dla tych, co to lubią kierować autem.

    w 5-tym elemencie byla _chyba_ taka scena, ze wspolpasazera zdziwila
    obecnosc kierownicy w aucie i kierownia bez AP.

    Czyzby te czasy byly juz coraz blizej? - projekt Google

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 4. Data: 2010-11-26 11:53:20
    Temat: Re: Z?ote czasy dla kapeluszników nadchodz?
    Od: Scypio <s...@p...fm>

    Dnia Fri, 26 Nov 2010 11:01:00 +0100, PH napisal(a):
    > pomys? zacny, ale
    > 1. lata ?wietlne up?yn? zanim si? to przyjmie
    > 2. ciekawe jak poradz? sobie z:
    > 2.1 ludzk? zawi?ci? i w?cieklizn? na drodze ("nie b?dzie jaki? ciul
    > podczepia? si? pode mnie")
    > 2.2 aspektem prawnym - kto ponosi win? w przypadku kolizji takiego
    > poci?gu z innymi uczestnikami ruchu?

    Mogą zrobić dodatkowe prawo jazdy pozwalające na kierowanie autolokomotywą,
    wraz z obowiązakowym montażem tachografu i innymi cudami :)

    pozdrawiam,
    --
    scypio

  • 5. Data: 2010-11-26 12:02:24
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > blokować lewy pas.
    > Więc są i plusy dla tych, co to lubią kierować autem.

    Nie przyjmie sie coś co podejmuje decyzje za kierowce. Bo jesli nawet
    bezpieczeństwo wzrośnie to i tak jak zdarzy sie z 20 wypadków w roku z
    powodu że np czujnik zbliżeniowy był brudny i nie zadziałał to 80 %
    zrezygnuje z tego i bedzie wolało kierowac samemu bo w przypadku kolizji
    przynajmniej bedzie się winiło samego siebie a nie technikę. To coś jak z
    zacinającym sie gzaem w Toyocie - zablokował sie w kilku autach a afera
    praktycznie na cały świat. A powiedz jeszcze komuś że jest gorszym kierowcą
    niż czujniki w jego aucie.

  • 6. Data: 2010-11-26 12:11:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości news:

    > Nie przyjmie sie coś co podejmuje decyzje za kierowce.

    Przyjmie się, tylko nie wiadomo ile to potrwa.
    Możemy nie dożyć.

> [...]
    > kilku autach a afera praktycznie na cały świat. A powiedz jeszcze komuś że
    > jest gorszym kierowcą niż czujniki w jego aucie.

    Eeee, swoich klientów na pewno znajdą.
    Takie kapeluszniki, co to i tak boją się jechać szybciej, to grupa docelowa
    jak znalazł.
    BTW: Mam nadzieję, że ten pomysł nie opiera się na czujnikach zbliżeniowych,
    tylko jakiejś komunikacji między autami.

  • 7. Data: 2010-11-26 12:30:41
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Scypio" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    pl...

    > Mogą zrobić dodatkowe prawo jazdy pozwalające na kierowanie
    > autolokomotywą,
    > wraz z obowiązakowym montażem tachografu i innymi cudami :)

    po co ktoś miałby robić takie PJ? dla prestiżu?? no chyba że zanim sie
    dołączysz jako "wagonik" wymagane będzie zatrzymanie "lokomotywy" i
    podpisanie umowy na świadczenie usług :)

  • 8. Data: 2010-11-26 12:34:01
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    wiadomości news:ico4l6$ha2$1@news.onet.pl...

> [...]
    > BTW: Mam nadzieję, że ten pomysł nie opiera się na czujnikach
    > zbliżeniowych, tylko jakiejś komunikacji między autami.

    Heh, ale te kapeluszniki to akurat osoby którym najbardziej zalezy na
    bezpieczeństwie więc jak usłyszą gdzie że parę aut z tym systemem się
    rozbiło to za nic tego nie użyją.
    Co do techniki to ja myslę że na komunikacji miedzy autami nie bo co jak
    jedno auto bedzie mialo ten system a inne nie. Wtedy auta pomiędzy sobą sie
    nie skomunikują. Przy czujnikach zbliżeniowych będzie to bez różnicy jak
    wyposazone sa inne auta.

  • 9. Data: 2010-11-26 12:36:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-11-26 10:36, Cavallino pisze:
> [...]
    > blokować lewy pas.
    > Więc są i plusy dla tych, co to lubią kierować autem.
    Zależy jak duże odstępy będą utrzymywane między samochodami. Jak większe
    niż 3m to u nas to nie będzie działać ;-)

    Maciek

  • 10. Data: 2010-11-26 12:40:29
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Jaki sens ma jazda autem, w którym to komputer podejmuje decyzje za
    kierowcę ?

    Przecież to totalna bzdura... jakiś kicz. H*j mnie już strzela jak
    widzę, że cały postęp w motoryzacji od pewnego czasu idzie do przodu
    tylko dlatego, żeby zwolnić ludzi z myślenia i ułatwić aż do przesady
    pewne czynności. H*j mnie strzela po raz drugi jak wszystko siedzi w
    tej otoczce ekologii.

    Paradoksalnie pewnie bym się ucieszył jakby wprowadzili coś takiego.
    Nie, żebym się uważał za kogoś lepszego, ale całe bandy kapeluszników
    i innych wysoce nieświadomych użytkowników dróg wreszcie nie musiały
    by się stresować jazdą i zawrotną prędkością.