  • 11. Data: 2010-11-26 12:46:08
    Temat: Re: Złote czasy dla kapeluszników nadchodzą
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości news:

    > Heh, ale te kapeluszniki to akurat osoby którym najbardziej zalezy na
    > bezpieczeństwie

    Hłe, hłe, jasne, mniej więcej tak jak partiom politycznym zależy na dobrze
    kraju w którym rządzą, a kościołowi katolickiemu na tym co pisze w biblii.

    Kapeluszniki to synonimy drogowego przerażenia, spowodowanego samym faktem
    iż coś się porusza i oni o tym decydują, a gadka o bezpieczeństwie to tylko
    dorabianie teorii do faktów.
    Taki grupowy pr, jaki stosuje PO, sam bełkot bez treści i idącym za nim
    czynów.

  • 12. Data: 2010-11-26 12:47:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    >Paradoksalnie pewnie bym się ucieszył jakby wprowadzili coś takiego.
    >Nie, żebym się uważał za kogoś lepszego, ale całe bandy kapeluszników
    >i innych wysoce nieświadomych użytkowników dróg wreszcie nie musiały
    >by się stresować jazdą i zawrotną prędkością.

    Dokładnie o to chodzi.
    Pomysł jest fajny, ale pod jednym warunkiem - że nie będzie obowiązkowy.

  • 13. Data: 2010-11-26 13:01:48
    Od: Technolog <t...@g...com>

    Dnia Fri, 26 Nov 2010 10:36:32 +0100, Cavallino napisał(a):

    > http://moto.pl/MotoPL/1,88571,8718499,Volvo_rozpoczy
    na_testy__drogowych_pociagow_.html

    > Wreszcie będą mogli podczas podróży zająć się czym innym niż powodowaniem
    > zagrożenia na drodze, cała banda pojedzie grzecznie za tirem, zamiast
    > blokować lewy pas.
    > Więc są i plusy dla tych, co to lubią kierować autem.

    Przeczytali mój post z lipca i zrobili animację z tego, też mi coś ;)

    http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/bro
    wse_thread/thread/acee99cc4098965c/471aa76964f146ca

    A poważnie: w poście tym dziwiłem się, że jeszcze tego pomysłu nie
    wdrażają. Przynajmniej zaczęli o tym myśleć.

    Wasze zdrowie!
    Technolog

  • 14. Data: 2010-11-26 13:04:21
    Od: Technolog <t...@g...com>

    Dnia Fri, 26 Nov 2010 12:02:24 +0100, Agent napisał(a):

    > Bo jesli nawet
    > bezpieczeństwo wzrośnie to i tak jak zdarzy sie z 20 wypadków w roku z
    > powodu że np czujnik zbliżeniowy był brudny i nie zadziałał to 80 %

    To tak, jakbyś napisał, że klocek hamulcowy nie zaciśnie się na tarczy po
    naciśnięciu pedału hamulca. No może i cały system hamulcowy paść, ale to
    raczej mało prawdopodobne, hamulec jest na każdym kole i najwrażliwsze na
    awarię elementy hamujące są przy każdym kole - podobnie czujnik zbliżeniowy
    także będzie miał jakiś niezależny system rezerwowy, o ile tylko jeden.

  • 15. Data: 2010-11-26 13:08:57
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 26 Nov 2010 13:01:48 +0100 osobnik zwany Technolog
    wystukał:

> [...]
    >
    > A poważnie: w poście tym dziwiłem się, że jeszcze tego pomysłu nie
    > wdrażają. Przynajmniej zaczęli o tym myśleć.

    zaczęli myśleć o tym już w latach siedemdziesiątych
    z tym, że miało to dotyczyć ciężarówek.
    i na szczęście nic z tego nie wychodzi.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 16. Data: 2010-11-26 13:10:39
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Mateusz" <m...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...
    > Jaki sens ma jazda autem, w którym to komputer podejmuje decyzje za
    > kierowcę ?

    A jaki sens lotu samolotem, ktory komputery prowadza przez wiekszosc czasu?
    Bojkotujesz rejsy i kupiles sobie cessne?

    > Przecież to totalna bzdura... jakiś kicz. H*j mnie już strzela jak
    > widzę, że cały postęp w motoryzacji od pewnego czasu idzie do przodu
    > tylko dlatego, żeby zwolnić ludzi z myślenia i ułatwić aż do przesady
    > pewne czynności. H*j mnie strzela po raz drugi jak wszystko siedzi w
    > tej otoczce ekologii.

    Przejedz sie 10 kilometrow za dymiacym ikarusem, kiedy juz bedziesz w stanie
    zlapac oddech, wroc i napisz jeszcze raz cos na temat ekologii.

> [...]
    > i innych wysoce nieświadomych użytkowników dróg wreszcie nie musiały
    > by się stresować jazdą i zawrotną prędkością.

    Tak szczerze, to ja tez chetnie dolacze sie do takiego konwoju. Zamiast
    marnowac 3 godziny na podziwianie nawierzchni autostrady, poczytam sobie
    ksiazke, wypije kawe i podrapie po jajkach.

    Przyjemnosc z jazdy to ja czerpie na pustych, gorskich drogach albo placu
    obstawionym pacholkami, a nie na toczeniu sie z miejsca na miejsce.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 17. Data: 2010-11-26 13:17:12
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Przyjemnosc z jazdy to ja czerpie na pustych, gorskich drogach albo placu
    > obstawionym pacholkami, a nie na toczeniu sie z miejsca na miejsce.

    Jakiś dziwny jesteś w takim razie. Bo Konio, który jest swoim zdaniem wręcz
    przykładem kierowcy idealnego, przyjemnosć czerpie z pałowania swojej
    ceedzianki od świateł do świateł i ścigania się z całym tłumem otaczających
    go kapeluszy.

  • 18. Data: 2010-11-26 13:17:23
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-11-26 12:40, Mateusz pisze:
> [...]
    > i innych wysoce nieświadomych użytkowników dróg wreszcie nie musiały
    > by się stresować jazdą i zawrotną prędkością.
    Według mnie to nie chodzi o stresowanie się jazdą z zawrotną prędkością,
    tylko samo męczenie się jazdą. Jadąc pociągiem możesz poczytać, zrobić
    coś na laptopie, zdrzemnąć się, obejrzeć film itd. Przy nużących
    podróżach samochodem niektórym na pewno tego brakuje.
    Wprawdzie w czasach raczkowania takich systemów jakoś nie bardzo widzę
    możliwość zdrzemnięcia się kierowcy, albo przejścia na tylne siedzenie,
    żeby bzyknąć żonę ;-) Na pewno zostanie to sprzężone z monitoringiem
    stanu kierowcy, czy ogólnie jego obecności, ale jakiś film w trakcie
    jazdy pewnie da się obejrzeć.

    Maciek

  • 19. Data: 2010-11-26 13:24:46
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 26 Lis, 13:10, "kamil" <k...@s...com> wrote:

    > A jaki sens lotu samolotem, ktory komputery prowadza przez wiekszosc czasu?
    > Bojkotujesz rejsy i kupiles sobie cessne?

    A masz w tym wypadku jakąś alternatywę ? przecież nie będziesz robił
    licencji pilota ;)

    > Przejedz sie 10 kilometrow za dymiacym ikarusem, kiedy juz bedziesz w stanie
    > zlapac oddech, wroc i napisz jeszcze raz cos na temat ekologii.

    w Katowicach jest jeszcze masa takich ikarusów, nie stanowią dla mnie
    kompletnie żadnego problemu - za wczasu włączam obieg wewnętrzny i
    tyle.

    > Tak szczerze, to ja tez chetnie dolacze sie do takiego konwoju. Zamiast
    > marnowac 3 godziny na podziwianie nawierzchni autostrady, poczytam sobie
    > ksiazke, wypije kawe i podrapie po jajkach.

    Różni ludzie, różni gusta. Przecież nikt Ci nie broni. Nie usiłuję
    nikogo przestawiać na siłę, tylko wyraziłem własne zdanie.

    > Przyjemnosc z jazdy to ja czerpie na pustych, gorskich drogach albo placu
    > obstawionym pacholkami, a nie na toczeniu sie z miejsca na miejsce.

    A ja zawszę jak jadę to mi dobrze ;-) Nawet w korku po pracy w piątek
    przy dobrej pogodzie lubię postać (byle nie za długo) i odpalić
    papierosa ;)

  • 20. Data: 2010-11-26 13:34:29
    Od: Technolog <t...@g...com>

    Dnia Fri, 26 Nov 2010 12:08:57 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > zaczęli myśleć o tym już w latach siedemdziesiątych
    > z tym, że miało to dotyczyć ciężarówek.
    > i na szczęście nic z tego nie wychodzi.

    Jak wolisz mieć droższy transport drogowy (więcej zatrudnionych kierowców)
    ergo: droższe praktycznie wszystko, Twoja wola, ja nie chcę.