  • Data: 2012-02-04 19:36:01
    Temat: Re: Z obu stron + i LED swieci
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:jgjs3e$746$1@news.icpnet.pl...
    > Prąd, napięcie i rezystancja są ze sobą ściśle związane. Prawo Ohma jest
    > nauczane w szkole nieprzypadkowo. Może w szkołach uczniowie myślą, że jest
    > ono wstawione do programu nauczania tak sobie, ale to jest fundament, bez

    Musieliśmy w trupa upici o 3 w nocy zbudzeni śpiewać to piękniej nniż w
    operze :)

    > tego ani rusz. Nie wystarczy, że nauczysz się wzoru. Musisz czuć, co to
    > prawo oznacza. Nie tylko, że im większe napięcie na rezystorze, tym
    > większy płynie przez niego prąd, ale też z innej strony: im większy
    > rezystor tym

    Apropo puryzmu - czepiamy się "prądu o napięciu", to ja sobie nie moge
    odmówić czepienia się stwierdzenia duży rezystor (ja osobiście wolę opornik)

    > większy na nim spadek napięcia (zakładając, że puszczany jest prąd o tym

    A tu już się nie czepię, tak po prostu skojarzyło mi się powiedzenie o żonie
    Cezara... :)