  • 1. Data: 2014-05-30 18:14:44
    Temat: Z czego zyja serwisy?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    Nigdy w zyciu nic nie oddalem do serwisu. Zupelnie nieznane mi sa to
    rejony Swiata. Az tu trafila sie przykrosc i uszkodzilem koledze kamere.
    W sensie mechaniczno-elektronicznym naprawilem, natomiast pozostaly
    zarysowania na elementach obudowy. Udalo sie w jednym z serwisow
    podejrzec nr czesci, napisalem tedy do autoryzowanego serwisu, a ci
    naprawe wycenili na ponad 900zl (czesci nie sprzedaja). Sama czesc
    namierzylem w paru roznych krajach, ale wszedzie to koszt ok. 550zl.
    To jest prosty pierscien oslaniajacy obiektyw (z gwintem na filtry) i
    LEDy oswietlajace. Jest nieruchomy, nie pelni innej funkcji.
    Pomijajac juz moja sprawe (pewnie skonczy sie na zamowieniu takiego
    elementu u kogos z laserem), to zastanawiam sie, z czego zyja serwisy,
    szczegolnie te nieautoryzowane.
    a) Maja tajemny dostep do czesci w cenach normalnych
    b) Bywaja desperaci sklonni zaplacic za naprawe np. 90% wartosci
    przedmiotu naprawianego.
    Strach pomyslec, co by bylo, gdybym np. uszkodzil optyke, albo mobo...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2014-05-30 19:34:55
    Temat: Re: Z czego zyja serwisy?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > a) Maja tajemny dostep do czesci w cenach normalnych
    > b) Bywaja desperaci sklonni zaplacic za naprawe np. 90% wartosci
    > przedmiotu naprawianego.

    Jest parę firm sprzedających części głównie dla serwisów (np. North),
    która wymagają przesłania dokumentów firmy itp.
    Ale trudno się wypowiadać o poziomie cen - bo to bardzo różnie bywa.

    Co do opłacalności napraw - oczywiście zdarza się i tak, że nie ma
    ekonomicznego sensu tego robić. Wszystko zależy od konkretnego
    przypadku. Przy wartości naprawy 90% nowego urządzenia - to oczywiście
    sensu nie ma.

    Ale też takie przypadki są statystycznie rzadkie. Najczęściej koszt
    naprawy stanowi znacznie mniejszą część ceny nowego sprzętu.

    I na tym się właśnie zarabia.

    Z tego, że w twoim przypadku się "nie opłaca" nie możesz wyciągać zbyt
    ogólnego wniosku po prostu.

  • 3. Data: 2014-05-30 20:05:34
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    bo to wszystko jest poustawiane, serwisy żyją z ryczałtów...
    może niech kumple tuska się wypowiedzą, bo ja dopiero zobaczyłem zjawisko...

  • 4. Data: 2014-05-30 21:23:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 30 May 2014 18:14:44 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
    > to zastanawiam sie, z czego zyja serwisy,
    > szczegolnie te nieautoryzowane.

    Z czego zyja ... z gwarancji. Albo z drobnych szybkich napraw.
    Albo sie przerzucaja na wyroby, ktore sie jeszcze daje serwisowac

    > a) Maja tajemny dostep do czesci w cenach normalnych

    Mozliwe. Co nie znaczy ze tanio sprzedadza.
    Patrzac na allegro - gdzies daje sie kupic czesci tanio, ale to raczej
    okazje. Oficjalne kanaly moga miec duze upusty, ale nawet za pol ceny
    to drogo :-)

    To jest zamkniety krag - coraz trudniej naprawic nowoczesny wyrob, bo
    nie ma dokumentacji, czesci, miniaturyzacja, a wszystko czesto na
    jednej plycie. Jak serwisant zarabia w dolarach czy euro, 100 na
    godzine, to naprawa bylaby droga, moze nawet drozsza od sprzetu.
    Wiec nik tego nie kupi. A skoro nie ma serwisow, to nie ma czesci i
    dokumentacji.
    Producentom to odpowiada bo wiecej zarobia na sprzedazy nowych, a
    obywateli krajow trzeciego swiata maja w ... Zreszta i u nas rosna
    zarobki i bedzie to samo.

    Serwisuje sie jeszcze rzeczy drogie - samochody, kamery ..

    J.

  • 5. Data: 2014-05-30 21:52:00
    Od: Andrzej K <k...@w...pl>

    W dniu 2014-05-30 18:14, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > przedmiotu naprawianego.
    > Strach pomyslec, co by bylo, gdybym np. uszkodzil optyke, albo mobo...

    Jak zaobserwowałem serwis pralek automatycznych żyje z tego iż
    przyjeżdża fachowiec i za 50 zł ( lub więcej) stwierdza pralka do
    wymiany. Facet nie wozi ze sobą praktycznie żadnych narzędzi ani części.
    krótka diagnoza i do widzenia.
    Andrzej

  • 6. Data: 2014-05-30 21:57:01
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 30 May 2014 21:23:12 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >jednej plycie. Jak serwisant zarabia w dolarach czy euro, 100 na
    >godzine, to naprawa bylaby droga, moze nawet drozsza od sprzetu.

    Siec Best Buy, loco USA - za samo otwarcie obudowy biora 75 dolcow.
    Wymiana dysku w laptopie Sony - zryczaltowana oplata w servisiw Sony -
    400 dolcow plus koszta przesylki.

    Jak naprawiac gdy odtwarzacz DVD kosztuje 40 dolcow a plaskie
    telewizory zaczynaja sie od 300 dolcow? Niedawno zepsula mi sie
    suszarka do bielizny firmy Bosch. Wymiana czujnika - 300 dolcow. Wiec
    jak sie zepsula pralka, to dalem na zlom. Za nowa zaplacilem niewiele
    wiecej niz by kosztowala naprawa.

    >Serwisuje sie jeszcze rzeczy drogie - samochody, kamery ..

    kamer tez sie nei oplaca serwisowac

    A.L.

  • 7. Data: 2014-05-31 00:35:08
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 maja 2014 21:57:01 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:

> [...]
    >
    > suszarka do bielizny firmy Bosch. Wymiana czujnika - 300 dolcow. Wiec
    >
    > jak sie zepsula pralka, to dalem na zlom. Za nowa zaplacilem niewiele

    Konsumenckiej kamery nie warto naprawiać. Ale jest cały rynek kamer profesjonalnych.
    Niektóre kosztują tyle ze kilka nisko budżetowych Rollsów można kupić zamiast jednej
    kamery. Te się naprawia.

  • 8. Data: 2014-05-31 21:43:56
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    przychodzi PO kontrahent i od drzwi:
    - Panie kupiłem radio i coś mi nie działa...
    - Panie a co ja Panu poradzę, ale zostaw Pan...
    - zostawia: http://zsyp.eu/smieci/wtyczka_motylek.JPG
    - 50 pln...