eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZ cylku: czyja wina?Re: Z cylku: czyja wina?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: venioo <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Z cylku: czyja wina?
    Date: Tue, 14 Sep 2010 00:54:20 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 35
    Message-ID: <i6ma2t$5f6$1@news.onet.pl>
    References: <4c8e0440$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77.242.233.13
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1284418461 5606 77.242.233.13 (13 Sep 2010 22:54:21 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Sep 2010 22:54:21 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100825
    Thunderbird/3.1.3
    In-Reply-To: <4c8e0440$1@news.home.net.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 100913-1, 2010-09-13), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2310410
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-09-13 13:00, Krzysiek Niemkiewicz pisze:
    > Sytuacja czysto hipotetyczna - czyja wina będzie w przypadku wjechania w
    > przeszkodę, której z obiektywnych przyczyn kierowca nie mógł widzieć?
    > Przykład:
    > Jest ulica, dwa pasy w każdą stronę, na prawym pasie stoi auto na
    > awaryjnych (żeby nie było - uzasadnienie, ma trójkąt, zmienia koło). Tym
    > pasem jedzie sobie dostawczak. Kierowca ocenia sytuację - sąsiednim
    > pasem jedzie sznurek aut, ale jak lekko przyspieszy to zmieści się przed
    > sznurek na lewy pas. Za dostawczym jedzie niczego nie spodziewający się
    > samochód, który, gdy tylko dostawczak przed nim zjedzie na lewy pas,
    > dostrzega przed sobą przeszkodę, której nie ma jak ominąć a na hamowanie
    > za późno :(
    > Na rozsądek wina braku wyobraźni kierowcy dostawczaka, ale jak to prawo
    > i policja oceni?
    >
    >

    Dlatego sprawdza sie prosta zasada stosowana w niemczech - zachowac
    odstep od samochodu przed toba polowe wartosci licznika, czyli jedziesz
    100km/h - odstep 50m, jedziesz 50km/h - odstep 25m - proste jak drut i
    sie sprawdza b.dobrze.
    Co do hipotetycznej sytuacji - jadac 50km/h powinienes wyhamowac na 30m
    (bardzo ostro, ale jednak) a jesli nawet nie, to trojkat powinien byc
    ustawiony w odpowiedniej odleglosci zaleznie od dozwolonej na drodze
    v.max (zeby w razie nawet zagapienia sie rozjechac TYLKO trojkat...)

    *Tylko niektorzy debile w PL na sile sie wpier... w ten odstep i zeby
    w nich nie wjechac w razie naglego hamowania trzeba zwalniac zeby znowu
    miejsca zrobic :|

    --
    venioo
    sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM
    GG:198909
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: