-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: venioo <p...@o...eu>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Z cylku: czyja wina?
Date: Tue, 14 Sep 2010 00:54:20 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 35
Message-ID: <i6ma2t$5f6$1@news.onet.pl>
References: <4c8e0440$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 77.242.233.13
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1284418461 5606 77.242.233.13 (13 Sep 2010 22:54:21 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 13 Sep 2010 22:54:21 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100825
Thunderbird/3.1.3
In-Reply-To: <4c8e0440$1@news.home.net.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 100913-1, 2010-09-13), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2310410
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-09-13 13:00, Krzysiek Niemkiewicz pisze:
> Sytuacja czysto hipotetyczna - czyja wina będzie w przypadku wjechania w
> przeszkodę, której z obiektywnych przyczyn kierowca nie mógł widzieć?
> Przykład:
> Jest ulica, dwa pasy w każdą stronę, na prawym pasie stoi auto na
> awaryjnych (żeby nie było - uzasadnienie, ma trójkąt, zmienia koło). Tym
> pasem jedzie sobie dostawczak. Kierowca ocenia sytuację - sąsiednim
> pasem jedzie sznurek aut, ale jak lekko przyspieszy to zmieści się przed
> sznurek na lewy pas. Za dostawczym jedzie niczego nie spodziewający się
> samochód, który, gdy tylko dostawczak przed nim zjedzie na lewy pas,
> dostrzega przed sobą przeszkodę, której nie ma jak ominąć a na hamowanie
> za późno :(
> Na rozsądek wina braku wyobraźni kierowcy dostawczaka, ale jak to prawo
> i policja oceni?
>
>
Dlatego sprawdza sie prosta zasada stosowana w niemczech - zachowac
odstep od samochodu przed toba polowe wartosci licznika, czyli jedziesz
100km/h - odstep 50m, jedziesz 50km/h - odstep 25m - proste jak drut i
sie sprawdza b.dobrze.
Co do hipotetycznej sytuacji - jadac 50km/h powinienes wyhamowac na 30m
(bardzo ostro, ale jednak) a jesli nawet nie, to trojkat powinien byc
ustawiony w odpowiedniej odleglosci zaleznie od dozwolonej na drodze
v.max (zeby w razie nawet zagapienia sie rozjechac TYLKO trojkat...)
*Tylko niektorzy debile w PL na sile sie wpier... w ten odstep i zeby
w nich nie wjechac w razie naglego hamowania trzeba zwalniac zeby znowu
miejsca zrobic :|
--
venioo
sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086
Następne wpisy z tego wątku
- 14.09.10 09:13 P.H.
- 14.09.10 09:40 Jakub Witkowski
- 14.09.10 09:50 Jakub Witkowski
- 14.09.10 10:02 Jakub Witkowski
- 14.09.10 10:18 Bydlę
- 14.09.10 10:25 Bydlę
- 14.09.10 10:28 J.F.
- 14.09.10 10:33 Bydlę
- 14.09.10 21:12 Tom N
- 15.09.10 19:13 Bydlę
- 15.09.10 20:06 Tom N
- 16.09.10 08:49 Artur\(m\)
- 16.09.10 12:41 Artur\(m\)
- 16.09.10 15:53 Arek (G)
- 16.09.10 19:08 Bydlę
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=