  • Data: 2010-09-16 12:41:30
    Temat: Re: Z cylku: czyja wina?
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    news:i6liku$taq$6@cougar.axelspringer.pl...

    > Guzik prawda.
    > Kiedy łagodnie hamuję, to mam czas na zabawy dźwignią kierunkowskazu.

    Rad bym to w rzeczywistej rzeczywistości obserwować.
    Ja jak lekko hamuję kilkakrotnie naciskam, aby z tyłu
    widać było pulsowanie co jest bardziej widoczne
    niż dojeżdżanie na lekko naciśniętym hamulcu
    i wtedy nie wiadomo kiedy zaczyna się "zwykłe" hamowanie
    np jazda z góry światła hamulca włączone cały czas

    Słyszę młodziaków opowieści jak to przed zderzeniem redukują
    bieg, zaciągają hamulec, robią manewry kierownicą w prawo i w lewo, itd.
    Zaznaczam, że przy 60km/h w ciągu sekundy przejeżdżamy 17m
    a reakcja organizmu (trochę "gorszego" niż Kubica)
    to właśnie j e d n a s e k u n d a. Jeżeli nawet "Kubica" się chwilę
    zagapi
    to druga czyli od zauważenia przeszkody do początku hamowania jest ~25m
    hamowanie paręnaście.
    Wniosek jeżeli "dostawczak" odpowiednio późno zauważy przeszkodę
    jadący za nim "niekubica" nie ma szans. I mogę się założyć
    z każdym o każda sumę, że nie da rady uniknąć takiej kolizji
    mimo zachowania bezpiecznej odległości i prędkości.
    zakładam 50km/h, czyli bardzo średnią

    Artur(m)