  • 1. Data: 2010-11-16 01:21:09
    Temat: Z cyklu "jakie auto dla kobiety?"
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    Witam.

    Moja pani szuka samochodu dla siebie. Do tej pory jeździła Golfem Mk4
    TDI TipTronic, teraz chciałaby mieć auto bardziej charakterne, ale nadal
    ma to być 3 drzwiowy hatchback. Musi mieć klimatyzację i elektrykę szyb,
    miłe by było radio CD. Reszta wyposażenia opcjonalna, choć tempomat
    też pewnie czasami się przyda. Do tego musi być koniecznie diesel.
    Super szybki być nie musi, bo auto nie bedzie służyło do wyścigów,
    tylko do normalnego, kulturalnego przemieszczania się. Styknie moc
    pokroju 120KM, jak będzie mało, zrobi się casualowego wirusa.

    Pomysł pojawił sie taki, żeby poszukać Alfy Romeo 147 FL 1.9JTD,
    autka się pani bardzo podobają. Ładne egzemplarze mają całkiem
    dobre ceny, dostaje się dużo za rozsądne pieniądze. W grę
    by wchodziły roczniki 2006-2007, oczywiście żadne super okazje
    za ceny niższe od rynkowych. Szpachlinkom, szczepom i przystankom
    mówimy stanowcze NIE.

    Czy należy się bać legendarnej awaryjności Alfy, czy to tylko urban
    legend i jak się dba, to się ma? Jakie są typowe usterki tego modelu?
    Problematyka typu "trudno będzie sprzedać" jest nieistotna, jak również
    drobiazgi pokroju "czasami zepsuje się jakiś psztyczek elektryczek" -
    - drobne usterki zdarzają się w każdych autach. Mnie chodzi bardziej
    o awarie typu "walnęło, huknęło, silnik do wymiany". Fiatowskie JTD
    mają raczej dobre opinie z tego co do moich uszu dochodzi, kilku
    znajomych ma Fiaty z różnymi odmianami tego silnika i są zachwyceni,
    jednak nie znam nikogo, kto jeździłby Alfą, więc ciężko mi cokolwiek
    podpytać. Niby silniki te same, ale jednak warto zasięgnąć języka.
    No i kolejna sprawa - jak z trwałością zawieszenia?

    Jak to z nimi jest? Brać i cieszyć się jazdą, akceptując przy tym jakieś
    niedoróbki i drobne usterki, czy omijać z daleka i kupić jakiegoś
    nudawagena, których są miliony?

    P.s. Stilo 3d też się podobają, ale nie tak jak Alfy.

    P.s.2. Mnie za to kusi Alfa 166 III 3.2 V6... Zaakceptowałbym kaprysy
    pod warunkiem, że auto mnie dowiezie do celu i nie zeżre razem
    ze skarpetkami przez ciągłe usterki/awarie. Spalanie jest nieistotne,
    a podtlenku LPG na pewno nie będzie. :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 2. Data: 2010-11-16 01:42:27
    Temat: Re: Z cyklu "jakie auto dla kobiety?"
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 16 Nov 2010 01:21:09 +0100 osobnik zwany .Peeter
    wystukał:

    > Moja pani szuka samochodu dla siebie.

    ładne, jeśli tylko Cię stać :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2010-11-16 07:51:55
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin .Peeter

    > Moja pani szuka samochodu dla siebie. Do tej pory jeździła Golfem Mk4
    > TDI TipTronic, teraz chciałaby mieć auto bardziej charakterne, ale nadal
    > ma to być 3 drzwiowy hatchback. Musi mieć (...)

    Z tej grupy dowiedziałem się, że optymalne auto dla kobiety powinno
    spełniać następujące kryteria:

    - Musi być warte mniej niż 5 tys. (najlepiej mniej niż 2 tys.)
    - Musi być starsze niż 10 lat (najlepiej starsze niż 15 lat)
    - Musi być słabsze niż 80 KM (najlepiej słabsze niż 60 KM)
    - Musi być pozbawione jakiegokolwiek wyposażenia
    - Musi wyglądać jak kupa

    Dodatkowo pod żadnym względem nie może być lepsze niż auto jej PANA,
    czyli jeśli PAN ma strucla za 2 tys. to kobiecie kupujemy rower w Tesco.

    Czy zechciałbyś zweryfikować swoje kryteria zgodnie z powyższymi
    wskazówkami?

    --
    ignorance is bliss

  • 4. Data: 2010-11-16 08:32:24
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    ... jest taki kandydat nie do pobicia od lat.

    > - Musi być warte mniej niż 5 tys. (najlepiej mniej niż 2 tys.)

    Zostaje jeszcze na drugie.

    > - Musi być starsze niż 10 lat (najlepiej starsze niż 15 lat)

    ...z paluszkiem.

    > - Musi być słabsze niż 80 KM (najlepiej słabsze niż 60 KM)

    Co prawda wiecej koni ale naprawde niegrozne i poskromione

    > - Musi być pozbawione jakiegokolwiek wyposażenia

    no nie no korbki sa a i wstawki drewna sie znajda

    > - Musi wyglądać jak kupa

    O gustach sie nie dyskutuje.

    ...i zapomniales, musi byc bezpieczne.

    Wypisz, wymaluj Granada

  • 5. Data: 2010-11-16 08:33:09
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    >
    > Dodatkowo pod żadnym względem nie może być lepsze niż auto jej PANA,
    > czyli jeśli PAN ma strucla za 2 tys. to kobiecie kupujemy rower w Tesco.

    Jeśli PANI godzi się na to wszystko i jej to pasuje to w czym problem? Jeden
    lubi kobietę uległą a drugi lubi być pod pantoflem i o gustach się nie
    dyskutuje.

  • 6. Data: 2010-11-16 08:34:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 16 Nov 2010 06:51:55 GMT, to wrote:
    >Z tej grupy dowiedziałem się, że optymalne auto dla kobiety powinno
    >spełniać następujące kryteria:
    >- Musi być warte mniej niż 5 tys. (najlepiej mniej niż 2 tys.)

    A chcesz uslyszec "Mezu, czy widziales pomiete 50 tysiecy zl"

    >- Musi być starsze niż 10 lat (najlepiej starsze niż 15 lat)

    Samochody jak wino, a odwrotnie niz kobiety - im starsze tym lepsze
    :-)

    >- Musi być słabsze niż 80 KM (najlepiej słabsze niż 60 KM)

    Zona i tak wiecej niz 60KM nie wykorzysta, a ponad 80 jej czasem
    zaszkodzi i patrz pkt 1 :-)

    >- Musi być pozbawione jakiegokolwiek wyposażenia

    Jeden punkt wyposazenia jest niby obowiazkowy, ale wtedy .. patrz pkt
    1 :-)

    >- Musi wyglądać jak kupa

    Kupisz ladne, za miesiac przyjaciolka kupi ladniejsze i po co ci ta
    spirala zbrojen ? :-)

    >Dodatkowo pod żadnym względem nie może być lepsze niż auto jej PANA,
    >czyli jeśli PAN ma strucla za 2 tys. to kobiecie kupujemy rower w Tesco.

    No nie, samochody pamietaj jak wino, wiec jesli pan ma takie za 2k, to
    zona minimum za 2.5

    J.

  • 7. Data: 2010-11-16 08:37:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Nov 2010 01:21:09 +0100, .Peeter wrote:
    >teraz chciałaby mieć auto bardziej charakterne, ale nadal
    >ma to być 3 drzwiowy hatchback.

    A fotelik dla dziecka jak bedzie wkladala ? :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-11-16 09:04:46
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > - Musi być pozbawione jakiegokolwiek wyposażenia

    Założyłbym się o prawdziwość tezy że i tak większość kobiet nie używa lub
    nie wie jak się włącza światła przeciwmgielne, tylną wycieraczkę, ogrzewanie
    szyby przedniej i tylnej, ogrzewane foteli, webasto, ma kłopot z ustawieniem
    klimatyzacji tak aby dmuchało tam gdzie sobie życzy a audio to wie gdzie się
    włącza i podgłaśnia. Takie wynalazki jak obsługa nawigacji czy bluetooth to
    też czarna magia. Więc po co dodatkowe wyposazenie z którego sie nie
    korzysta?

  • 9. Data: 2010-11-16 10:03:46
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > A fotelik dla dziecka jak bedzie wkladala ? :-)
    Normalnie :-) Jakos moja zona jedzi juz drugim 3 drzwiowym autem i nie ma problemu
    zarowno z
    wsiadaniem obecnie juz 2,5 rocznego dziecka do fotelika a w czesniej nie bylo
    problemu z wkladaniem
    nosidelka. Ale moze ja jestem dziwny bo mam do kazdego auta fotelik (czyt. 2 auta = 2
    foteliki).
    pozdrawiam
    Oskar Wilde

  • 10. Data: 2010-11-16 10:22:12
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-11-16 01:21:09 niejaki .Peeter napisał:
    > Witam.
    >
    > Moja pani szuka samochodu dla siebie.

    jeśli to ma być _auto_ dla kobiety a nie _alfa_ dla kobiety
    to rozejrzyj się za pugiem 1007 - spełnia raczej wszystkie twoje
    wymagania - a wkładanie fotelika na ciasnym parkingu to
    po prostu bajka
    nie wiem jak w dislach ale w benzynach 1.4 i 1.6 jest skrzynia w stylu
    trip-tronic, są wersje z pełną navi i telefonem + zestaw JBL ze
    wsmacniaczem i subem w podłodze - generalnie idealne miejskie autko za
    stosunkowo nieduże pieniadze - bo niedoceniane i francuz
    moja pani jeździ takim drugi rok i nie chce innego

    --
    P0zdrawiam
    p0li