    From: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Z cyklu "jakie auto dla kobiety?"
    Date: Tue, 16 Nov 2010 01:21:09 +0100

    Witam.

    Moja pani szuka samochodu dla siebie. Do tej pory jeździła Golfem Mk4
    TDI TipTronic, teraz chciałaby mieć auto bardziej charakterne, ale nadal
    ma to być 3 drzwiowy hatchback. Musi mieć klimatyzację i elektrykę szyb,
    miłe by było radio CD. Reszta wyposażenia opcjonalna, choć tempomat
    też pewnie czasami się przyda. Do tego musi być koniecznie diesel.
    Super szybki być nie musi, bo auto nie bedzie służyło do wyścigów,
    tylko do normalnego, kulturalnego przemieszczania się. Styknie moc
    pokroju 120KM, jak będzie mało, zrobi się casualowego wirusa.

    Pomysł pojawił sie taki, żeby poszukać Alfy Romeo 147 FL 1.9JTD,
    autka się pani bardzo podobają. Ładne egzemplarze mają całkiem
    dobre ceny, dostaje się dużo za rozsądne pieniądze. W grę
    by wchodziły roczniki 2006-2007, oczywiście żadne super okazje
    za ceny niższe od rynkowych. Szpachlinkom, szczepom i przystankom
    mówimy stanowcze NIE.

    Czy należy się bać legendarnej awaryjności Alfy, czy to tylko urban
    legend i jak się dba, to się ma? Jakie są typowe usterki tego modelu?
    Problematyka typu "trudno będzie sprzedać" jest nieistotna, jak również
    drobiazgi pokroju "czasami zepsuje się jakiś psztyczek elektryczek" -
    - drobne usterki zdarzają się w każdych autach. Mnie chodzi bardziej
    o awarie typu "walnęło, huknęło, silnik do wymiany". Fiatowskie JTD
    mają raczej dobre opinie z tego co do moich uszu dochodzi, kilku
    znajomych ma Fiaty z różnymi odmianami tego silnika i są zachwyceni,
    jednak nie znam nikogo, kto jeździłby Alfą, więc ciężko mi cokolwiek
    podpytać. Niby silniki te same, ale jednak warto zasięgnąć języka.
    No i kolejna sprawa - jak z trwałością zawieszenia?

    Jak to z nimi jest? Brać i cieszyć się jazdą, akceptując przy tym jakieś
    niedoróbki i drobne usterki, czy omijać z daleka i kupić jakiegoś
    nudawagena, których są miliony?

    P.s. Stilo 3d też się podobają, ale nie tak jak Alfy.

    P.s.2. Mnie za to kusi Alfa 166 III 3.2 V6... Zaakceptowałbym kaprysy
    pod warunkiem, że auto mnie dowiezie do celu i nie zeżre razem
    ze skarpetkami przez ciągłe usterki/awarie. Spalanie jest nieistotne,
    a podtlenku LPG na pewno nie będzie. :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter