  • 71. Data: 2014-06-28 00:51:24
    Temat: Re: Z cyklu audiovoodoo...
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 28.06.2014 00:17, ACMM-033 wrote:

    > Na 100% nie było tam żadnego czujnika...

    W moim też nie było. Dorobiłem mu.

    > No, igłę w gramofonie mam szafirową z metalową... no, jak jej
    > tam...niech będzie rączką, umknęła mi nazwa :P. Różnica potencjałów... a
    > do uzwojenia nie skoczy?

    Tego nie wiem, ale przecież nie musi - działanie na igłę czysto
    mechaniczne (akustyczne).
    Jak ktoś nie wierzy, że iskry mogą skakać pomiędzy odizolowanymi
    elementami przewodzącymi a nawet nieprzewodzącymi to niech się pobawi w
    rozdzielanie folii w ciemności.

    --
    Mirek.

  • 72. Data: 2014-06-28 05:46:11
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 27 Jun 2014 21:16:39 +0200, Jakub Rakus <s...@o...pl>
    wrote:

    >Cena podstawowej wersji to zaledwie $15000 :D

    Jak popatzrec na ceny "high-end" gramofonow, publikwoane na przykald
    pzrez meisiecznik Stereophile, to nie jest to cena wygorowana :)

    A.l.

  • 73. Data: 2014-06-28 20:07:43
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Tego nie wiem, ale przecież nie musi - działanie na igłę czysto
    > mechaniczne (akustyczne).

    Masz na myśli chyba wiem co...

    > Jak ktoś nie wierzy, że iskry mogą skakać pomiędzy odizolowanymi
    > elementami przewodzącymi a nawet nieprzewodzącymi to niech się pobawi w
    > rozdzielanie folii w ciemności.

    I skoro słychać te trzaski, to znaczy, że następuje działanie mechaniczne.
    Nic dodać, nic ująć.
    Ciekawi mnie, czy ktoś badał realnie wpływ tych niuansów
    akustyczno-elektrycznych, na odsłuch?

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 74. Data: 2014-06-28 20:13:32
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Jak popatzrec na ceny "high-end" gramofonow, publikwoane na przykald
    > pzrez meisiecznik Stereophile, to nie jest to cena wygorowana :)

    Zwrócą się do Burmestera i wtedy magicznie dopisze się jedno zero... Kurde,
    wziąłbym takie sprzęcicho do dobrego labu, ale na ślepą, może nawet
    podwójnie, próbę. Porządnie pomierzył i jestem szczerze ciekaw, czy odium
    voodoo urzeczywistniło by się w wynikach pomiarów, czy odparowało by
    jakiemuś spirytus mowens (wiem, jakie jest znaczenie tych słów, ich
    zniekształcenie jest celowe), do kolejnych "polepszeń" jakości.

  • 75. Data: 2014-06-29 04:31:52
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 28 Jun 2014 20:13:32 +0200, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >Zwrócą się do Burmestera i wtedy magicznie dopisze się jedno zero... Kurde,
    >wziąłbym takie sprzęcicho do dobrego labu, ale na ślepą, może nawet

    CO POMIERZYL?...

    Niestety, takie rzeczy nei poddaja sie pomiarowi. Lampy brzmia lepiej
    niz tranzystory, winyle lepiej niz CD. I nikt nie wie dlaczego. Co
    wiecej, niektory twierdza ze ejst dokladnie odwrotnie

    A.L.

    P.S> Lampy NAPRAWDE brzamia lepiej. Najlepiej zas brzmi cos co nie
    niczego cyfrowego w calym trakcie

  • 76. Data: 2014-06-29 10:40:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-29 04:31, A.L. pisze:

> [...]
    >
    > A.L.
    >
    > P.S> Lampy NAPRAWDE brzamia lepiej. Najlepiej zas brzmi cos co nie

    Pamiętam, jak wystartowało w Polsce radio RMF.
    Wtedy jeszcze jego nazwa była rozwijana bodajże jako Radio-Muzyka-Fun.
    W każdym razie wśród wszystkich czterech istniejących ówcześnie stacji
    radiowych znalazłem go dzięki brzmieniu, które dawało się zauważyć (a
    raczej usłyszeć) nawet na tańszych odbiornikach.
    Później, jak RMF zaczął nadawać z nowego sprzętu, brakowało mi tego
    brzmienia.
    Co prawda, kilka stacji radiowych "na słuch" - czyli po brzmieniu -
    teraz też można odróżnić (albo przynajmniej wyróżnić spośród wielu
    innych), ale jednak to już nie jest lampowe brzmienie :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 77. Data: 2014-06-29 11:20:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-29 10:40, Adam pisze:

    > Pamiętam, jak wystartowało w Polsce radio RMF.
    > Wtedy jeszcze jego nazwa była rozwijana bodajże jako Radio-Muzyka-Fun.

    Pomyłka: Radio Małopolska Fun, OIDP.

  • 78. Data: 2014-06-29 11:28:21
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 29.06.2014 10:40, Adam wrote:

    > W każdym razie wśród wszystkich czterech istniejących ówcześnie stacji
    > radiowych znalazłem go dzięki brzmieniu, które dawało się zauważyć (a
    > raczej usłyszeć) nawet na tańszych odbiornikach.

    Miał specyficzną korekcję barwy - to wszystko. W odbiornikach bez
    regulacji barwy mogło się to wydawać atrakcyjne.
    Dziś też bez problemu można odróżnić tą stację - po kilkunastu kawałkach
    granych w kółko.

    --
    Mirek.

  • 79. Data: 2014-06-29 13:02:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-29 11:28, Mirek pisze:

> [...]
    > regulacji barwy mogło się to wydawać atrakcyjne.
    > Dziś też bez problemu można odróżnić tą stację - po kilkunastu kawałkach

    Korekcja barwy a brzmienie to zupełnie inne tematy.

    Tak mi się przypomniało: nagłaśniałem parę razy jedną wokalistkę. Miała
    tak bogaty/ciekawy głos, że nie mogłem jej zdjąć poprawnie żadnym
    mikrofonem dynamicznym. Dopiero pojemnościówka dała radę. I to nie jest
    kwestia equalizera, nawet tercjowego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 80. Data: 2014-06-29 19:33:49
    Od: w.mak%g...@g...com

    W dniu piątek, 27 czerwca 2014 09:35:12 UTC+2 użytkownik Latawiec napisał:
> [...]
    >
    > z rolki która była delikatnie hamowana przez specjalne sprzęgiełko cierne.
    >
    > Natomiast nawijanie taśmy było na drugiej rolce też ze sprzęgiełkiem ciernym
    >
    > które było napędzane przez silnik.
    >
    > Tak samo jak wmawiałeś że szczoteczka nie jest w stanie odprowadzić ładunków
    >
    > bo
    >
    > nie jest przewodząca. Jest przewodząca, ramię jest metalowe a na jego końcu
    >
    > jest odcinek przewodu zakończony krokodylkiem który należy podłączyć do
    >
    > dowolnej uzmienionej części sprzętu grającego.
    >
    > Alex. Sorry ale nie ma co z tobą dyskutować bo ty nie znasz nawet budowy

    Szkoda, ze Panowie używają jakichś wymyślonych nazw elementów napędu taśmowego
    magnetofonu szpulowego i kasetowego.
    (Zaznaczyłem wielkimi literami w powyższym cytacie)
    Ta "ośka...." od zawsze po polsku zwana jest ROLKĄ PRZESUWU (capstan po angielsku)
    a ta z gumą naprzeciw ROLKĄ DOCISKOWĄ (pinch roller).
    Po co od nowa odkrywać Amerykę - po polsku.