  • 131. Data: 2010-01-05 16:16:34
    Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na ?niegu
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik
    > Wystarczy wrzucić dojazdówkę, by przekonać się, że ABS zadziała.

    Sęk w tym, że mam pełnowymiarowe :) tak naprawdę chyba nie ma co
    sprawdzać, bo musi być tak jak napisałeś.

    Pozdrawiam

  • 132. Data: 2010-01-05 18:09:18
    Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    WIHEDCNF pisze:

    > Użytkownik "Karolek"

    > A tego jeszcze nie testowałem, choć wydaje mi się to kompletną głupotą,
    > skoro ABS potrafi wychwycić i skorygować różnicę prędkości obrotowej kół
    > np. w zakrętach to przypuszczam, że poradzi sobie również ze średnicą
    > kół - wrzucę latem jakieś wysokie opony i przetestuje, po co sobie język
    > strzępić.

    Ja zamontowalem na przedniej osi 15 calowe felgi z oponami 225/65/R15, a
    na tylnej 16 calowe felgi z oponami 235/chyba 65 albo 60/R16, w efekcie
    w okolicach 90km/h i wiecej ABS wywalal blad i sie wylaczal.
    I to jest prawidlowa reakcja.

    --
    Karolek

  • 133. Data: 2010-01-05 18:11:34
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    r...@k...pl pisze:

    > ROTFL :) Zamiast znów fantazjować po prostu sprawdź.

    To, ze jestes inwalida umyslowym juz udowodniles i bylo to nawet
    smieszne, ale to ze dalej pieprzysz jak potluczony robi sie przykre.

    --
    Karolek

  • 134. Data: 2010-01-05 18:12:41
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    r...@k...pl pisze:

    > Wystarczy wrzucić dojazdówkę, by przekonać się, że ABS zadziała.
    > Z tym, że jeżeli to ABS 3-obwodowy, to teoretycznie zadziała minimalnie gorzej.

    Zmien kola jak nie wierzysz i sprawdz.
    Ja sprawdzilem i reke dam sobie uciac, ze tak sie dzieje, a ty sobie
    dasz uciac?

    --
    Karolek

  • 135. Data: 2010-01-05 21:25:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:937681765.20100105105539@pik-net.pl...
    > A mnie zdumiewa słaba pamięć miłośników D-124. Już nie pamiętają,
    > jak
    > łatwo te opony było zniszczyć? To się potrafiło wypurchlić po
    > jednym
    > najeździe na krawężnik! To są najgorzej przeze mnie wspominane
    > opony.

    Byc moze mowimy o innych oponach, to znaczy z innego okresu.
    Tym niemniej wypurchlona opone miale tylko jedna - jaka to byla to
    juz nie pamietam.
    A niektore zajezdzilem do konca bieznika.

    > Na drugim miejscu są Presto+, które na sam widok asfaltu traciły
    > kształt i zapadały na ząbkowanie.

    Moze wystarczy sie nie przejmowac halasem, a cieszyc ze po sniegu
    pod gore jada ? :-)

    J.

  • 136. Data: 2010-01-05 21:38:06
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Arek (G) pisze:

    > Jeżeli przy wolnej jeździe po naciśnięciu hamulca koła się zatrzymają.
    > To skąd abs ma wiedzieć czy faktycznie się zatrzymałeś, czy koła się
    > ślizgają? No dobra skoro taki mądry to mógłby wyjrzeć przez okno, ale
    > gdyby okna były zaparowane, to jak?

    No ROTFL...programisci to z was raczej nie będą.
    ABS nie ingeruje w uklad hamulcowy jesli predkosc samochodu spada
    ponizej 7-10km/h. I w ten oto sposob, nadzwyczaj "skomplikowany"
    algorytm widzi co sie dzieje za zaparowanym oknem.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 137. Data: 2010-01-05 21:53:08
    Od: DoQ <p...@g...com>

    mw pisze:

    > I tu masz lukę, w momencie kiedy wszystkie koła w aucie się zablokują,
    > jeżeli działał by tak jak mówisz, nigdy by koła nie odblokował, a
    > zblokować wszystkie koła z ABSem wcale nie jest tak trudno.

    Skleroze masz? Przeciez ustalilismy juz ze ABS porownuje predkosci
    kazdego z kol. Wciskasz mocno hamulec blokujesz koło, ABS wychwytuje
    gwaltowna roznice predkosci, zdejmuje z niego cisnienie i w ulamku
    sekundy zwieksza je do pierwotnej wartosci.
    Jesli "zliczane" kolo zaczyna sie krecic dalej tzn. ze samochod jeszcze
    jedzie (zlicza kolejne impulsy z kol) to powtarza te sekwencje az do
    skutku, czyli do momentu kiedy samochod zwolni do <10km/h, wtedy
    przestaje ingerowac w uklad hamulcowy. Przeciez to proste jak pierdolenie.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 138. Data: 2010-01-05 21:59:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    r...@k...pl pisze:

    > Nie wyłączysz w ten sposób ABS (a przynajmniej nie większość).

    Tak, tak - to pewnie tak samo jak z Twoją teorią o braku letnich 10
    temu. Jak masz wątpliwości, to spójrz chociaż na schematy ideowe
    instalacji elektrycznych w samochodach wyposażonych chociaż w ABS.
    Już pomijam nawet samą zasadę działania ABS.

    > Będzie sobie
    > dalej działał -- ale tylko na przednich kołach.

    Z całą pewnością - pewnie nawet je napędzi w drugą stronę, by
    zrównoważyć zaciągnięty ręczny.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 139. Data: 2010-01-06 16:10:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 05 Jan 2010 18:11:34 +0100, w <hhvrvd$fcr$2@news.mm.pl>, Karolek
    <d...@o...pl> napisał(-a):

    > To, ze jestes inwalida umyslowym juz udowodniles i bylo to nawet
    > smieszne, ale to ze dalej pieprzysz jak potluczony robi sie przykre.

    Sprawdź przyszły miszczuniu F1 te swoje chore teoryjki zamiast dalej robić z
    siebie błazna. Bo na razie wg twojego (?) mózgu ABS nie ma prawa działać nawet
    w zakrętach.

  • 140. Data: 2010-01-06 16:52:36

    Tue, 05 Jan 2010 21:59:21 +0100, w <hi097e$n$1@inews.gazeta.pl>, Artur Maśląg
    <f...@p...com> napisał(-a):

    > Z całą pewnością - pewnie nawet je napędzi w drugą stronę, by
    > zrównoważyć zaciągnięty ręczny.

    Nieładnie tuszować brak wiedzy zdaniami z dupy Doktorze Docencie Teoretyku.