  • 121. Data: 2010-01-05 13:15:29
    Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
    Od: mw <m...@g...com>

    On Jan 5, 11:49 am, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Rece opadaja...
    > W momencie kiedy kola wcale sie nie obracaja, to wystepuje jakas roznica
    > predkosci obrotowej ktora ABS musialby skorygowac?
    I tu masz lukę, w momencie kiedy wszystkie koła w aucie się zablokują,
    jeżeli działał by tak jak mówisz, nigdy by koła nie odblokował, a
    zblokować wszystkie koła z ABSem wcale nie jest tak trudno.

    > Nie wiem o czym fantazjujesz, podobnie jak nie wiem co to znaczy "ABS
    > odchamuje".
    Odhamuje, przecież na tym polega jego działanie między innymi, nie
    tyle zapobiega blokowaniu kół wogóle, co blokuje i odblokowuje koła,
    mając nad uwagę prędkość obrotową każdego z nich, i zmianę tejże
    prędkości podczas hamowania i odhamowania, czyż nie?

  • 122. Data: 2010-01-05 14:16:20
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    > Pozwól, że moimi słowami przedstawię tezę:

    [...]
    > a) jadąc z oponą letnią i naciskając na hamulec odpowiednio słabo jesteśmy
    > w stanie zablokować koło z oponą letnią, a mimo to, z powodu zbyt niskiego
    > ciśnienia, nie włączy się układ ABS (oczywiście, powinien się on jednak
    > włączyć jeśli tylko ciut mocniej depnie się na hamulec)

    W moim samochodzie tak to działa. Ostatnio nawet przetstowałem. Po
    lekkim dociśnięciu koła się zblokowały (lód) ale ABS nie zadziałał.
    Docisnąłem odrobinę mocniej i ABS zaskoczył. Oczywiście pulsowanie było
    bardzo delikatne (nadal ciśnienie musiało być niskie ale najwyraźniej
    wystarczające).

    A Arturem się nie przejmuj, on już tak ma:)

    A.

  • 123. Data: 2010-01-05 14:38:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 04 Jan 2010 17:25:19 +0100, w <hht4ph$g0t$1@inews.gazeta.pl>, Artur Maśląg
    <f...@p...com> napisał(-a):

    > To już kolejna Twoja wersja - tym razem wygląda na prawdopodobną, tyle,
    > że o zaciągnięciu ręcznego by wyłączyć/ogłupić ABS pisałem na samym
    > początku.

    Nie wyłączysz w ten sposób ABS (a przynajmniej nie większość). Będzie sobie
    dalej działał -- ale tylko na przednich kołach.

  • 124. Data: 2010-01-05 14:42:42
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    r...@k...pl pisze:

    > Nie wyłączysz w ten sposób ABS (a przynajmniej nie większość). Będzie sobie
    > dalej działał -- ale tylko na przednich kołach.

    Wez juz skoncz wymyslac.
    ABS wylaczy sie juz przy innej srednicy kol np. na tylnej osi i nie
    bedzie dzialal na zadne kolo.

    --
    Karolek

  • 125. Data: 2010-01-05 14:50:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 04 Jan 2010 21:55:13 +0100, w <hhtko1$i06$1@mx1.internetia.pl>, DoQ

    > ATSD smieszne jest to jak wiele osob nadal widzi ABS jako czarna magie,
    > a to przeciez prosty jak drut, stary system:)

    Tak? To przeczytaj patent na ten system :).

  • 126. Data: 2010-01-05 14:54:05
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 5 Jan 2010 04:15:29 -0800 (PST), w
    <7...@k...go
    oglegroups.com>, mw
    <m...@g...com> napisał(-a):

    > I tu masz lukę, w momencie kiedy wszystkie koła w aucie się zablokują,
    > jeżeli działał by tak jak mówisz, nigdy by koła nie odblokował, a

    I jeżeli zblokujesz w jednej chwili, to masz rację - ABS nie odblokuje.

    > zblokować wszystkie koła z ABSem wcale nie jest tak trudno.

    Trudno, trudno. Problemem jest zblokowanie wszystkich kół z dokładnością do
    ułamków sekund.

  • 127. Data: 2010-01-05 15:24:23
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-01-05 00:35, DoQ pisze:

    > ABS zlicza obroty piast kół i to cała filozofia ABSu. Żadnej siły nie
    > mierzy, podobnie jak nie parzy kawy i nie pędzi bimbru.

    Jeżeli przy wolnej jeździe po naciśnięciu hamulca koła się zatrzymają.
    To skąd abs ma wiedzieć czy faktycznie się zatrzymałeś, czy koła się
    ślizgają? No dobra skoro taki mądry to mógłby wyjrzeć przez okno, ale
    gdyby okna były zaparowane, to jak?

    A.

  • 128. Data: 2010-01-05 15:42:32
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 05 Jan 2010 14:42:42 +0100, w <hhvfnp$2r77$1@news.mm.pl>, Karolek
    <d...@o...pl> napisał(-a):

    > Wez juz skoncz wymyslac.
    > ABS wylaczy sie juz przy innej srednicy kol np. na tylnej osi i nie
    > bedzie dzialal na zadne kolo.

    ROTFL :) Zamiast znów fantazjować po prostu sprawdź.

  • 129. Data: 2010-01-05 15:59:31
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Karolek"

    > ABS wylaczy sie juz przy innej srednicy kol np. na tylnej osi i nie
    > bedzie dzialal na zadne kolo.

    A tego jeszcze nie testowałem, choć wydaje mi się to kompletną
    głupotą, skoro ABS potrafi wychwycić i skorygować różnicę prędkości
    obrotowej kół np. w zakrętach to przypuszczam, że poradzi sobie
    również ze średnicą kół - wrzucę latem jakieś wysokie opony i
    przetestuje, po co sobie język strzępić.

  • 130. Data: 2010-01-05 16:08:07
    Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na ?niegu

    Tue, 5 Jan 2010 15:59:31 +0100, w <hhvk95$m9r$1@mx1.internetia.pl>, "WIHEDCNF"
    <2...@h...nl> napisał(-a):

    > również ze średnicą kół - wrzucę latem jakieś wysokie opony i
    > przetestuje, po co sobie język strzępić.

    Wystarczy wrzucić dojazdówkę, by przekonać się, że ABS zadziała.
    Z tym, że jeżeli to ABS 3-obwodowy, to teoretycznie zadziała minimalnie gorzej.